AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Jenta mi biter i barnehagen, sier de.. (noe jeg syns er velig rart da hun aldri har gjort noe lignende hjemme..) Men hvordan får jeg henne til å slutte med det? Anonymous poster hash: 71cb8...45e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Bit igjen! Anonymous poster hash: a87b5...1a5 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Min mor påstod jeg bet da jeg var baby, helt til mamma bet tilbake(ikke til blods selvsagt, men nok til at det var vondt), og jeg slutta:P Kanskje ikke en veldig pedagogisk tilnærming da men. Anonymous poster hash: 56731...78e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Bit igjen!Anonymous poster hash: a87b5...1a5 Jeg kan jo ikke bare bite henne sånn uten videre?? Hun gjør som jeg skrev tidligere ingenting lignende hjemme..Anonymous poster hash: 71cb8...45e
Gjest crazycatlady Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Fortell henne at kannibalisme er ut.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #6 Skrevet 12. februar 2015 Først vil jeg si at det er superflott at du tar tak i det å bedre oppførselen hennes! Mitt barn har blitt bitt av andre barn flere ganger i barnehagen, og det er vondt for oss foreldre å høre om det. Enda verre for barna som må oppleve det. Har ikke ped.lederen/kontaktpersonen i barnehagen deres gitt dere noen råd til hvordan dere kan bli kvitt denne oppførselen samtidig som at de ga dere informasjon om hva som skjer?? Du må fortelle barnet ditt at man får veldig vondt om man blir bitt, og at man blir veldig lei seg og heller ikke får lyst å leke med henne om hun biter. Spør også hva som skjedde slik at du får hennes versjon av årsaken til det. Spør om hun sa unnskyld til barnet det gjaldt etterpå. Fortell de ansatte i barnehagen at du gjerne vil vite om det så snart som mulig dersom det skulle skje igjen, så tar du barnet med til det barnet som har blitt bitt (gjerne mens dens foreldre er med det) og snakker med begge mens du får barnet ditt til å si unnskyld. Det hadde jeg satt svært stor pris på om foreldrene til det barnet som har bitt mitt barn i barnehagen hadde gjort. For øvrig har jeg rapportert vedkommende som anbefalte deg å bite barnet tilbake! Aldri bruk vold mot barn!! Anonymous poster hash: 1ab33...e8b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #7 Skrevet 12. februar 2015 Hvor gammel er hun? Som regel biter de av frustrasjon fordi de ikke klarer å gjøre seg selv hørt. Så her er du avhengig av at barnehagen gir jenta gode alternativer og tilbakemeldinger. Det er mye mer hektisk i en barnehage enn hjemme. Senest i går så jeg jentungen i drakamp med ei eldre jente på avdelingen mens hun hylte for full hals at det var hennes penn!! Tenk om hun hadde blitt overkjørt sånne men ikke kunne si ifra :-) Ikke en uvanlig problemstilling altså!Anonymous poster hash: 45588...c56 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #8 Skrevet 12. februar 2015 Først vil jeg si at det er superflott at du tar tak i det å bedre oppførselen hennes! Mitt barn har blitt bitt av andre barn flere ganger i barnehagen, og det er vondt for oss foreldre å høre om det. Enda verre for barna som må oppleve det. Har ikke ped.lederen/kontaktpersonen i barnehagen deres gitt dere noen råd til hvordan dere kan bli kvitt denne oppførselen samtidig som at de ga dere informasjon om hva som skjer?? Du må fortelle barnet ditt at man får veldig vondt om man blir bitt, og at man blir veldig lei seg og heller ikke får lyst å leke med henne om hun biter. Spør også hva som skjedde slik at du får hennes versjon av årsaken til det. Spør om hun sa unnskyld til barnet det gjaldt etterpå. Fortell de ansatte i barnehagen at du gjerne vil vite om det så snart som mulig dersom det skulle skje igjen, så tar du barnet med til det barnet som har blitt bitt (gjerne mens dens foreldre er med det) og snakker med begge mens du får barnet ditt til å si unnskyld. Det hadde jeg satt svært stor pris på om foreldrene til det barnet som har bitt mitt barn i barnehagen hadde gjort. For øvrig har jeg rapportert vedkommende som anbefalte deg å bite barnet tilbake! Aldri bruk vold mot barn!! Anonymous poster hash: 1ab33...e8b Jeg tror moderatorene har fantasi nok til å forstå at dette var en spøk, selv om du tar livet gravalvorlig. Anonymous poster hash: a87b5...1a5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #9 Skrevet 12. februar 2015 Fortell henne at kannibalisme er ut. Pass deg nå! Du kan bli rapportert for å spise barn! Er det en voldshandling forresten?? Anonymous poster hash: a87b5...1a5
Gjest Vind Skrevet 12. februar 2015 #10 Skrevet 12. februar 2015 (endret) En venninne hadde en liten sprayflaske med vann, og gav ulvungen en liten sprut, hver gang hin bet. Ufarlig men likevel nok til at barnet sluttet. Endret 12. februar 2015 av Vind
Gjest tuppesjura Skrevet 12. februar 2015 #11 Skrevet 12. februar 2015 vi slet med at minstemann bet, og jeg fikk faktisk beskjed av PPT (??) i en oppfølgingssamtale i barnehagen at jeg skulle bite igjen. Men, det var viktig at det var jeg som gjorde det og ingen andre. Det er ikke noe særlig å skulle bite sitt barn, men jeg bet tilbake i refleks etter at han hadde bitt, og han gjorde det ikke igjen. Men, jeg er enig i st man ikke skal utøve vold mot barn, men noen ganger så kan det hjelpe at de kjenner at det faktisk gjør vondt å bli bitt.
Gjest crazycatlady Skrevet 12. februar 2015 #12 Skrevet 12. februar 2015 Pass deg nå!Du kan bli rapportert for å spise barn!Er det en voldshandling forresten??Anonymous poster hash: a87b5...1a5 Haha! Jeg skrev jo at kannibalisme er ut, ikke at hun skulle spises. Kan hende hun slutter å bite når hun får vite at kannibalisme er ut vet du.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #13 Skrevet 12. februar 2015 Om hun ikke biter hjemme er det vel lite du får gjort, da tar vel bhg tak i det? Minsten her bet i starten i bhg, men var ikke den eneste. Det gikk over av seg selv. Han har bitt et par ganger her hjemme når han ble veldig frustrert, den ene gangen trodde jeg ha skulle bitt av fingeren min, bet til jeg begynte å blø. Da bet jeg tilbake i andre fingeren for å få han til å slippe og aldri bitt etter det. Jeg angrer ennå, men bet i panikk / smerte fordi jeg ikke fikk han til å slutte. Du som rapporterer må gjerne gjøre det og jeg anbefaler ingen å bite igjen. Men hos oss virket det og jeg skal fortelle gutten det så snart han blir stor nok til å skjønne og så skal jeg si unnskyld til han, Anonymous poster hash: b98e2...a7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå