Gå til innhold

Ingen gjennombruddsblødning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på Diane (Zyrona) p-piller, og tok siste pillen forrige torsdag, altså for en uke siden idag. Ventet altså mensen søndag kveld/mandag morgen. Hadde litt lette menssmerter søndag kveld, og trodde da at den var i anmarsj. Da mensen fortsatt ikke var kommet tirsdag kveld fikk jeg panikk og dro og kjøpte graviditetstest. Har forstått det slik at man ikke burde drikke masse og tisse før man tar den, men jeg hadde drukket ca 2-3 liter vann den dagen og tisset omtrent en time før jeg tok den. Den var negativ.

Et par timer etter det kom det en blødning, men den var veldig merkelig, og varte i kanskje 12 timer. Brukte normal (blå) tampong på natten, og den ble ikke fylt opp. Skiftet til mini på dagen igår, og skiftet relativt ofte for å se om det var kommet noe mer, men det kom ingenting, kun litt "rester". Kom ingenting på papiret eller i toalettet fra begynnelse til slutt heller. Har hatt veldig lite ubehag, bare litt stikkinger innimellom.

Hva var dette? Skal egentlig ta p-pillen igjen fra imorgen igjen.

Er det noen andre som går på p-piller som har hatt det slik? Jeg pleier å blø i 5-6 dager, og ganske heftig de første 2 dagene. Har vært gravid en gang før, og da hadde jeg ingen blødninger, så tror ikke jeg er det, og testen var negativ. Det står bare i pakningsvedlegget at "om ikke blødning oppstår i pillefri uke, skal graviditet vurderes", men jeg har jo blødd litt?

Kan jeg ta pillen igjen imorgen?

Anonymous poster hash: cc9ce...e04
Skrevet

Fortsett å ta pillen som normalt fra i morgen. Vent 1-2 uker og ta en ny test med morgenurin (da er den mest konsentrert og er mer nøyaktig)

Anonymous poster hash: b9a45...64b
Skrevet

Takk for svar. Kan jeg leve som normalt i de 1-2 ukene? (Skal på en ganske stor fest neste lørdag). Hvorfor må jeg vente så lenge?

Skrevet

Takk for svar. Kan jeg leve som normalt i de 1-2 ukene? (Skal på en ganske stor fest neste lørdag). Hvorfor må jeg vente så lenge?

Det tar 14 dager fra du blir gravid til du får en positiv test. Det er ikke sikkert du er gravid bare fordi du ikke har mensen. Har hørt at en del som går på Diane har mistet mensen helt.

Anonymous poster hash: 03550...d36

Skrevet

Det tar 14 dager fra du blir gravid til du får en positiv test. Det er ikke sikkert du er gravid bare fordi du ikke har mensen. Har hørt at en del som går på Diane har mistet mensen helt.

Anonymous poster hash: 03550...d36

Joda, såpass vet jeg :fnise: Men jeg kan vel ikke ha blitt gravid rett før mensen kom? Tenker du at det blodet evt var en festeblødning?

Jeg har gått på Diane i 3 års tid og hatt mensen hele veien, så er rart om den plutselig forsvinner nå. Men det kan nok skje..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...