AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Uff, jeg er så lei... Ikke for jeg hjelp av legen til å forstå hva dette er, og ikke får jeg forstålse av arbeidsgiver. Jeg fikk konstandert migrene i sepetember 2014, da pleide jeg å få anfall 2-3 ganger mnd. Var ofte sykmeldt, altså i de periodene jeg fikk migreneanfall. Siden november har jeg hatt problemer med konstant hodepinne som slår til i panna, og jeg får også vondt i øynene og utrolig kvalm som blir til brekkninger og oppkast. Dette er noe jeg får hver dag i flere timer, 5-10 t. i tilegg til dette er det jo anfallene som jeg får, ca 1-2 ganger mnd, Jeg får bare sykmelding av legen, og ikke noe mer enn det? Medisiner for migrene fungerer delevis, men kan ikke bruke dette hver dag, kun ved anfall. Anfall får jeg ofte på jobb, slik at jeg må gå hjem for å ta medisinene mine. Jeg kan ikke ta de på, jeg jobber med kunder og bil verden så må være konsentert. Jeg blir slapp av mine medisiner og må sove med engang. Problemet er at jeg er så synnsikt dårlig på å forstå at det er nå migrenen kommer til å slå til. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver her, mest fordi jeg er lei meg over hele situasjonen, og at jeg ikke kan få hjelp noen steder. Anonymous poster hash: 9951a...f0f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Har du prøvd yoga for hodepine (youtube) eller hard massasje hos terapeut? Er du i grei aktivitet? Jeg klemmer av og til hardt med begge tomlene helt øverst inn under nakkebenet, nede på skallen om du skjønner, og når jeg holder trykket kjenner jeg det skjærer seg til smertemessig i panne og mellom og rundt bryn. Det kan være vanskelig å få til trykket men. Da vet jeg det dreier seg om nakken selv om det i utgangspunktet ikke føles sånn ut i det hele tatt. Anonymous poster hash: 80d98...272
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 det kan høres ut som den andre hodepinen, som ikke er migreneanfall, er spenningshodepine. Det kan komme av for lite søvn, stram muskulatur i nakke/skuldre og mye annet. Det kan være du har problemer med synet som du bør sjekke ut, det gir typisk hodepine. Og om du har en jobb hvor du kjører bil og møter kunder kan dette være en stressfaktor og evt trigger for hodepine? Det hadde det i alle fall vrt for meg, jeg trenger en rolig jobb. selv har jeg en del spenningshoedepine somjeg vet skriver seg fra stiv nakke, statisk arbeidsstilling og dårlig ventilasjon på jobb. Om jeg spiser for lite og uregelmessig får jeg også vondt i hodet. Jeg ville startet med å sjekke synet, og gått til en annnen lege enn fastlegen om denne ikke kan hjelpe. si at dette går ut over både livskvalitet og arbeidssituasjon, samtidig som du er bekymret for årsaken. du sier at migrenemedisin fungerer bare delvis, er dette når du har anfall? Selv fikk jeg migrenetabletter for et par år siden etter årevis med hodepineanfall, og de fungerer utmerket. det samme med min datter. legen vår sa at om det ikke var migrene ville ikke tablettene virket. så kanskje du skal få undersøkt hodet ditt ordentlig også for å utelukke at det er andre årsaker. krev i alle fall at legen gjør det han kan for å hjelpe deg ut av smertesituasjonen. flere sykmeldinger hjelper ikke på årsaken. Anonymous poster hash: 11512...c80
LedigNavn Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Hvis jeg hadde hatt hodepine hver dag, tror jeg at jeg ville bedt om en MR sånn for å være på den sikre siden. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Ps- kjenner ei dame som har hatt kronisk hodepine i 15 år. Hun har prøvd alt og blitt nøye utredet. den eneste behandlingen hun har testet som har dempet smertene hennes noe er osteopati. Anonymous poster hash: 11512...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå