Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får nå i fire uker sitte på med en i en halv time hver vei hver dag. Plukker meg opp og setter meg av, vi skal samme sted til samme tid. Hun kan søke kjøregodtgjørelse.

Hvor mye er fair å tilby for denne tjenesten?

Videoannonse
Annonse
Gjest tuppesjura
Skrevet

Dersom vedkommende får kjøregodtgjørelse fra arbeidsgiver, så skal du ikke betale noe. Hun får da 4,10kr pr km + 1 kr pr km du sitter på.

Skrevet

Dersom vedkommende får kjøregodtgjørelse fra arbeidsgiver, så skal du ikke betale noe. Hun får da 4,10kr pr km + 1 kr pr km du sitter på.

Men jeg hadde nok uansett kompensert på en måte.

Kanskje gitt en flott blomsterbukett, en flaske vin og litt sjokolade, en spa-behandling eller noe annet som takk for at du fikk sitte på.

Anonymous poster hash: 7dfed...1cf

Skrevet

Synes du bør betale tilsvarende hva du måttet ha betalt for et månedskort på bussen.

Anonymous poster hash: 9cfcc...9d1
  • Liker 1
Skrevet

Ikke fra arbeidsgiver, men kan søke helfo. Vet ikke hva satsene deres er.

Skrevet

Jeg er enig i at du bør betale ca det samme som det ville kostet deg med månedskort til buss for den samme strekningen (med mindre det er slik at vedkommende mottar ekstra kjøregodtgjørelse for å ha en passasjer med på strekningen?).

Anonymous poster hash: be1c1...149

Gjest tuppesjura
Skrevet

Dersom det er fra Helfo ville jeg betalt. Deres satser er lavere, samt at du må oppnå frikort før du får noe særlig igjen.

Skrevet

Jeg har månedskort for strekningen, så å legge ut nesten 1000 til for å bli plukket opp syns jeg er noe mye. Men at noe må tilbys syns jeg.

Skrevet

Jeg er så frekk at jeg ville rett og slett bare spurt vedkommende hva hun synes er fair. Insisterer hun på å ikke ta imot noe som helst, så kan hun få en bukett/flaske vin etc. Har hun et forslag til en sum, begrunnet i kjørekostnader minus eventuell kjøregodtgjørelse så kan du forholde deg til det. Flott at du tar initiativ til å betale/gi en takk.

Anonymous poster hash: 230fd...83f

Skrevet

Gi noe du tror vil bli satt pris på, noe hjemmelaget som ikke har en bestemt kroneverdi. Liker hun konfekt, så lag gjerne en haug med forskjellige konfektbiter som du pakker pent inn

Anonymous poster hash: 9a3e8...ac6
Gjest Godjente
Skrevet

Er det ikke bare å spørre om dere skal spleise på bensin og hvor mye hun eventuelt bruker på den strekningen?

Skrevet

Utgifter til bil er mer enn bensin/diesel. Nå kan det jo hende at prisen på halvparten av bensinforbruket er en rimelig pris uansett, men jeg synes ikke at bensinkostnadene alltid skal danne grunnlaget for kjøregodtgjørelse.

Skrevet

Hun kjører jo strekken uansett om jeg er med eller ikke. Og andre sitter på også. Men noe må tilbys som sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...