AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Jeg sparer 1500kr i fond hver mnd. Jeg har det i DNB indeks fond. Burde jeg spare 1000kr i dette og kanskje 500kr i et annet? Isåfall hva slags fund? Anonymous poster hash: c9bce...7ed
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Hvilket indeksfond sparer du i? Det finnes indeksfond for mange forskjellige markeder. Anonymous poster hash: ad3c2...33e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 sparer i global indeks i dnb. Anonymous poster hash: c9bce...7ed
Musicman Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 (endret) Nei,egentlig ikke. Ikke hvis du vil kjøpe gjennom dnb.no i hvert fall. Dnb global indeks eier et vektet gjennomsnitt av 85% av alle verdens børsnoterte selskaper. Vil du ha de siste 15%, så kan du plassere 15% av sparingen din i KLP aksje fremvoksende markeder. Hvis du vil det, ikke selg andeler i dnb-fondet. Plasser heller nye penger i det nye fondet frem til det utgjør 15% av den totale sparingen. Da slipper du å bruke opp utsatt skatt og opptjent skjermingsfradrag. Når du eier disse to fondene, får du ikke bedre spredning av å kjøpe flere fond, for alt du trenger er dekt av de to fondene. Endret 12. februar 2015 av Musicman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå