Gå til innhold

Saus til wok/stekt ris. Hva bruker sånne kinasjapper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen saus bruker sånne kinasjapper på feks stekt ris med litt kjøtt og egg? Lei av å betale masse penger for retten på sånn take away sjappe. Koster jo mer å dra dir enn å kjøpe inn alt selv. Risen jeg steikwr Hjemme blir god , men savner sauen!! De wok sausene i butikken- de posene er ikke gode. Ikke de jeg har testa ihvertfalll.... Noen som veit åssen saus de bruker,hvor jeg kan kjøpe den og hvor mye jeg skal bruke?

Videoannonse
Annonse
Gjest HeiHade
Skrevet (endret)

Sursøtsaus? Evnt. sweet chili til kun ris?

Endret av HeiHade
Skrevet

sataysaus

Anonymous poster hash: e2e35...691
Skrevet

har du navnet på den spesifikke retten? finnes 1000 forskjellige retter med din beskrivelse

Anonymous poster hash: 40aa9...869
Skrevet

Sånne typiske retter man kjøper i sånne utelandske matsjapper. Blanke bokser med stekt ris,litt grønnsaker,kjøtt, egg.

eller stekte nudler med ca samme innhold. Har ikke link. Forklaringen burde være bra nok om du noen gang har kjøpt sånn....

Skrevet (endret)

hm.. lager ikke saus når jeg lager stekt ris, men bruker denne buljongen til å få smak på det. lærte det av min thailandske mor, hun bruker også den. smaker nesten identisk med slik jeg har kjøpt på kina restauranter.

stekte nudler har vel ofte pad thai saus, dette kan kjøpes på asiatiske butikker. kjøpte en flaske på rundt 1 liter med pad thai saus til ca 30 kr.

Endret av happyendings
Skrevet

Enig med den buljongen hun over kom med, den gir veldig god smak på grønnsaker.

Skrevet (endret)

Soyasaus, kanskje? Er mange sånne retter og det er vel ikke fastsatt at alle kina"sjapper" bruker samme sausen/krydderet :)

Endret av irrlys
Skrevet

sesamolje og fillipinsk soyasaus bruker jeg, veldig godt!

• 2 uker senere...
Skrevet

hm.. lager ikke saus når jeg lager stekt ris, men bruker denne buljongen til å få smak på det. lærte det av min thailandske mor, hun bruker også den. smaker nesten identisk med slik jeg har kjøpt på kina restauranter.

stekte nudler har vel ofte pad thai saus, dette kan kjøpes på asiatiske butikker. kjøpte en flaske på rundt 1 liter med pad thai saus til ca 30 kr.

Hvordan bruker du denne biljongen? :) Koker du risen i den? Blander du den klumen ut i litt vann å heller over?

Skrevet

Jeg lager stekt ris hjemme og bruker da å blande soyasaus og østersaus på flaske og så tilsette sesamolje til slutt. Veldig godt!

Skrevet

Hvordan bruker du denne biljongen? :) Koker du risen i den? Blander du den klumen ut i litt vann å heller over?

koker risen og hiver den i stekepannen med stekt kylling og frossen amerikansk blanding for så å blande inn den buljongen ja :) buljongen er løs slik som krydder er. smaker til passende mengde.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...