Gå til innhold

trenger litt hjelp med sykemeldingen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har vært sykemeldt i 6 uker. Syvende uke jobbet jeg 50%.fra 2.feb jobber jeg fullt. Ville prøve å se hvordan det blir å jobbe fullt igjen. Men jeg ser at det går ikke så bra. Smertene kommer tilbake. Tenker å dra til legen igjen. Hvis legen sykemelder meg f.o.m 16.feb så vil det starte en ny sykemeldings periode? Eller er det den forrige som jeg skal fortsette med?

Anonymous poster hash: 4a0d6...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mye unødvendig informasjon her....men svaret er nei.

Det skal gå 16 dager imellom før ny arbeidsgiverperiode

Anonymous poster hash: 2f4a4...200
Skrevet

Kan forkorte det. Jeg har vært sykemeldt fra 14 des til og med 31.januar.

Begynte å jobbe igjen fra 2 feb. Jeg ønsker å sykemelde meg igjen. Vil det starte en ny sykemeldings periode?

TS

Skrevet

Kan forkorte det. Jeg har vært sykemeldt fra 14 des til og med 31.januar.

Begynte å jobbe igjen fra 2 feb. Jeg ønsker å sykemelde meg igjen. Vil det starte en ny sykemeldings periode?

TS

Det eneste man vil vite er når sykemelding sluttet og når den begynte. Ikke om det var helligdag eller hodepine.

Er det 16 dager fra 1 februar til 16 februar er da spørsmålet ;)

Svaret er nei, ikke ny AGP.

• Liker 2
Skrevet

Hei

Skjønte ikke helt hva du mente? Hvis man teller fra 2 feb så dag 16. Er På 17 februar. Hvis jeg sykemelder meg fra 18 feb. Vil det da starte en ny periode hos arbeidsgiver og nav?

Skrevet

Altså, enten er du syk, eller så er du ikke syk, så det det betyr jo "ingenting". Hvis du er syk, gå til legen og få sykemelding: hvis ikke: gå på jobb.

Anonymous poster hash: 0b04e...98d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare går til legen og spør?

Anonymous poster hash: 52cb0...271
Skrevet

Altså spiller det noen rolle om det starter ny sykemelsingsperiode? Det har ikke noe å si for deg, eller? Jeg har ingen fasit, men skulle jo tro det blir ny periode ettersom det har vært 14 dager i mellom hvis du ikke har vært sykemeldt.

Skrevet

Det er 16 dager som gjelder.

Er det mer enn 16 dager mellom sykemeldingene så er det ny arbeidsgiverperiode.

Er det 15 dager så er det ikke det.

Du driver jo og endrer datoene i ett sett her...

• Liker 1
Skrevet

Dersom du begynte å jobbe fullt den 2. februar og blir sykmeldt den 16 februar så har du da vært friskmeldt i 15 dager - dermed blir det ingen ny arbeidsgiverperiode for din arbeidsgiver. Dersom du blir sykmeldt fra den 18. februar så blir det ny arbeidsgiverperiode.

Skrevet

Dersom du begynte å jobbe fullt den 2. februar og blir sykmeldt den 16 februar så har du da vært friskmeldt i 15 dager - dermed blir det ingen ny arbeidsgiverperiode for din arbeidsgiver. Dersom du blir sykmeldt fra den 18. februar så blir det ny arbeidsgiverperiode.

Feil. Hun hadde sykemelding til 31/1.

Det er og blir 16 dager som er regelen for ny arbeidsgiverperiode.

Skrevet

Feil. Hun hadde sykemelding til 31/1.

Det er og blir 16 dager som er regelen for ny arbeidsgiverperiode.

Ja 16 dagers regelen gjelder - jeg tenkte hun var friskmeldt fra den 2. februar og ikke den 31. Så lenge hun da blir sykmeldt innen den 16 februar så er det ingen ny arbeidsgiverperiode. Ved sykemelding fra den 17 februar derimot så blir det ny arb.giverp.

Skrevet

Litt off topic, men har det noe å si for en selv om man sykemelder seg på nytt innen 16 dager eller ikke?

Skrevet

Litt off topic, men har det noe å si for en selv om man sykemelder seg på nytt innen 16 dager eller ikke?

Der har mye å si for arbeidsgiver.

De må betale 16 dager igjen.

I små bedrifter kan jo det være ganske brutalt for budsjettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...