Gå til innhold

Ildfast form i brukbar størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer meg til stadig over at de ildfaste formene våres har "feil" størrelse.

Enten er den for liten, eller så er den altfor stor.

Så hvilke ildfaste former kan du anbefale som er "universal" i størrelsen? Kan gjerne kjøpe sett med flere størrelser så lenge de kan oppbevares i lag.

Vil helst ha noe som rommer de ulike ferdigpakkene som finnes med mat, for eksempel lasagne i vanlig og familiepakning. Tipper det er 1,5 liter og 3 liter?

Jo mer praktisk de er, jo bedre. Tenker da på lokk, stativ til servering og den slags. De må selvsagt tåle varmen i ovnen, 250-300 grader, og oppvaskemaskin.

Anonymous poster hash: e0cf2...525
Skrevet

Rosendahl Grand Cru sine selges i sett på tre stykker der de to mindre har plass i den største. Gjør de jo enklere å oppbevare i kjøkkenskapet.

http://www.kjokkenutstyr.net/ildfast-form/

Anonymous poster hash: 7a877...f7c
Skrevet

De var jo ganske praktisk. Glimrende :)

Skrevet

Likte godt de fra OBH også. I rød, grønn og gul.

De er på samme side, lenger ned :)

(Trenger også)

Skrevet

Rosendahl Grand Cru sine selges i sett på tre stykker der de to mindre har plass i den største. Gjør de jo enklere å oppbevare i kjøkkenskapet. http://www.kjokkenutstyr.net/ildfast-form/ Anonymous poster hash: 7a877...f7c

Dette er akkurat det jeg skulle foreslå. Vi har vært utrolig godt fornøyd med disse. Den mellomstore formen blir mest brukt til hverdagsmiddagene våre (to voksne og ett barn) mens den største er aldeles ypperlig når man også lager mat til gjester. Formene har praktiske plastlokk som kan benyttes når man skal sette restene inn i kjøleskapet, og i tillegg er formene enkle å plassere oppi hverandre så de ikke tar så mye plass i skapet.

• Liker 1
Skrevet

Den mellomste er vel den som vil bli mest brukt her også tenker jeg. Hvordan er da den fra Grand Cru når en velger typisk ferdigmat, for eksempel Toro lasagne eller andre typer mat som baserer seg på "standard" mål av ildfast form? Formen er ok størrelse her, ikke for stor så det blir knekkebrød høyde, og jeg slipper å bekymre meg for at det renner over?

Skrevet

Kjøpte like greit de i fra Rosendal i dag, og synes størrelsene er ganske grei. Kjøpte også med lokk, så blir det litt enklere å sette matrester i kjølen.

Takk for tips :)

Skrevet

Kjøpte like greit de i fra Rosendal i dag, og synes størrelsene er ganske grei. Kjøpte også med lokk, så blir det litt enklere å sette matrester i kjølen.

Takk for tips :)

Så gøy :-)

Vil gjerne høre din erfaring med dem når du har fått prøvd dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...