Gå til innhold

Hjelp! Billig ferie med kjæresten i 2-3 uker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er 19 og 20 år og ingen av oss har reist noe særlig i livene våre før...

Til sommer får han permisjon fra befalsskolen i 3 uker, og siden vi dessverre har ingen steder å være under permen hans, tenkte vi at vi like gjerne kunne ta oss en ferie utenlands i 2-3 uker!

Spørsmålet da, er at om vi er litt, vel, "naive"?

Det er vel ikke mulig å få til en ferie for to i 2-3 uker med totalkostnad 10-20 tusen? Hehe

Så spørsmålet mitt da,

er om dere kan hjelpe oss med forslag til et godt feriested til minst mulig kostnad? Feriested inkludert soveplass, mat, diverse severdigheter osv.

Eller om dere har noe andre forslag til hvor vi kan være og hva vi kan gjøre, men at det er billig..? Viktigste er at vi får vært sammen :)

Mvh meg :)

Anonymous poster hash: b5e45...f21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste land er billige å feriere i hvis dere velger noe annet enn hotell og restauranter.

Jeg foreslår at dere leier et hus en plass dere finner spennende og tiltalende, samt at flyprisene er overkommelige. Da kan dere lage middag sammen og spare mye penger, så får dere heller gå ut noen få kvelder. God tur!

Anbefaler feriehus.no.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst Europa er billig, spessielt Romania, Ungarn og Hellas. Og lei en leilighet, det er mye bedre og er tilogmed billigere enn hotell. Flypriser er ganske lave nå uansett, så det burde ikke være et problem. :)

Anonymous poster hash: c154d...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først. Meld deg på Star tour, Ving og Apollo sine Tirsdagskupp, Happy Hour og Ukens kupp. Så får du gode og billige tilbud på mail hver uke.

Så melder du deg på nyhetsbrevene til Norwegian, SAS, Widerøe og NSB. Disse har ofte kampanjer og NSB har jo minipris til 199.

Så melder du deg på Hotels.com, Booking.com og Expedia. Her kan du få gode priser på hoteller.

Nå har du gjort endel for å kunne følge med i markedet.

Nå vet jeg ikke når på sommeren dere kan dra, men før og etter skoleferien er alltid billigere en selve skole ferien da.

Når dere skal finne en plass å bo så velg et leilighetshotel slik at dere kan handle mat i butikk og lage den selv.

Land som er billige å leve I utenom Østeuropa er bla Thailand, Bulgaria og Tyrkia. Jeg ser at Norwegian har flybilletter til Bangkok tur/ retur rett under 4000 pr pers for øyeblikket og tar man toget ned til Hua Hin eller Cha Am så kan man sikkert få leid rimelig der. Eller man kan ta innenriks fly videre til Phuket, Krabi eller andre steder der nede. Det er veldig billig å leve der så pengene kan strekke langt. Utleieboliger kan man søke etter på Finn.no.

Alle reiseselskaper har charter til Bulgaria og Tyrkia men som regel 14 dagers turer da. Men man kan få gode tilbud om du melder deg på de nyhetsbrevene jeg snakket om.

Ellers så følger du med på billigbilettene fra flyselskapene og rimelige hotell fra booking selskapene. Sjekk også Airbnb for rimelige botilbud.

Om dere kunne tenke dere et cruise så sjekk ut Costa Cruises og Msc cruises. Begge har ofte gode tilbud og her får man lugar og all mat med på kjøpet.

Om dere heller vil Være I Norge så sjekk ut prisen på Campinghytter eller kanskje man kan leie en campingvogn. Å kjøpe et brukbart godt telt går jo også ann eller kanskje en rorbu ett sted i Norges land. Mulighetene er mange.

Med god planlegging så skulle det Være fullt mulig å få 3 ukers ferie for 20.000.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren og jeg reiste 2 uker på øyhopping i Hellas i fjor sommer. Vi fløy til Aten, var der i 2 netter og reiste videre med ferge til Santorini, paros og Naxos og så tilbake en natt i Aten før vi fløy hjem. Til sammen kom dette på 24000 kr, inkludert mat og overnatting. Vi valgte billige rom vi ble tilbudt på kaia og spiste billig til frokost og lunsj, men hvis dere også spiser billig til middag kan dere jo spare enda mer. Hvis vi hadde vært litt mer ivrige på sparinga når vi var der kunne vi lett kommet ned i 20000 kr. Vi betalte 30-40 euro for rom per natt to av stedene og en del mer i Aten og Santorini (noe dere ikke trenger å gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og kjæresten var også på øyhopping i fjor, og det kom godt under 20 000 for begge to :-) Vi var på santorini, ios, koufonissi og naxos, og betalte 3500,- i hotell til sammen i 12 netter, og 3000 for fly per pers. Men jeg tror det er billigere å være en plass, for det koster jo penger å reise. Øya Korfu nord i hellas syntes jeg var veldig billig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Krakow eller polen generelt. Finnes mange privatpersoner som leier ut leilighetene sine. mye(!!) penger å spare, mat er så billig generelt at å lage delv vil jo være enda billigere. var der i.. 13 dager og turen kom på totalt med fly fra bodø på 7-8 k. Så kommer mat og attraksjoner i tillegg. Men uansett så kan du si at du havner vel under 20k :-) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...

Det første landet jeg tenker på er Polen. Fly til Gdansk, kombiner Gdansk med Sopot som ligger 15 min unna med tog, så har dere by- og badeferie i ett. Litt billigere å bo i Gdansk enn i Sopot. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pusle skrev (3 minutter siden):

Det første landet jeg tenker på er Polen. Fly til Gdansk, kombiner Gdansk med Sopot som ligger 15 min unna med tog, så har dere by- og badeferie i ett. Litt billigere å bo i Gdansk enn i Sopot. 

Du er klar over at tråden er fra 2015? De fant sikkert ut av det. :fnise:

Anonymkode: 29277...9cd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha😅🙈 jaja siden noen har "dyttet" tråden så kanskje noen andre har nytte av svarene :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...