Gå til innhold

Jernlager hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå ble jeg litt stressa her. Har jernnivå på 5, men har ikke blodmangel (husker dog ikke nivået her). Uansett tok legen det VELDIG med ro og sa jeg bare kunne kjøpe noe flytende jern, han sa det ikke spiller noe rolle hva jeg kjøper. Har nå dytta innpå Nycoplus neo fer som visstnok er høydose og også er for blodmangel hvilket jeg ikke har. Kan dette ha gjort noe skade? Blir frustrert over så lite oppfølging og råd rundt denne jernmangelen, og jo mer jeg leser om det selv jo mer engstelig blir jeg (kan få for tykt blod osv).

Anonymous poster hash: b34de...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må tuller jeg fælt her. Har ferritin på 57, som er bra. altså ikke jernmangel men jern på 5, som skal ligge mye høyere. Kan jeg ikke ta noe kosttilskudd da? :S

Skrevet

Du kan ikke få for tykt blod av jerntabletter.

Jerntilskudd uansett type øker jernlagrene.

Hvilken verdi hos deg som er 5 er umuligmå forstå.

Er du gravid, hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: e50e1...4fb

Skrevet

Må tuller jeg fælt her. Har ferritin på 57, som er bra. altså ikke jernmangel men jern på 5, som skal ligge mye høyere. Kan jeg ikke ta noe kosttilskudd da? :S Anonymous poster hash: b34de...47d

Spis opp den pakken du har kjøpt med Neofeer, men du trenger ikke ta mer enn annenhver dag. Ferritin sin øvre normalgrense ligger like over 100, om jeg ikke husker feil.

Når legen sa noe flytende, kan han ha ment Floradix?

Skrevet

Spis opp den pakken du har kjøpt med Neofeer, men du trenger ikke ta mer enn annenhver dag. Ferritin sin øvre normalgrense ligger like over 100, om jeg ikke husker feil.

Når legen sa noe flytende, kan han ha ment Floradix?

Takk for hjelp. Det er S jern som har nivå på 5, men neofeer er til anemi står det på pakken, og det har jeg jo tydeligvis ikke med ferritin på 57. Men da kan jeg trygt ta det litt til kanskje. Er gravid, og er 27 år gammel. Forsøkte en flaske floradix men det økte ingenting, så da ba han meg om å prøve noe annet flytende men sa ikke noe mer.

Skrevet

Nei J jern* har nivå på 5.

Skrevet

Takk for hjelp. Det er S jern som har nivå på 5, men neofeer er til anemi står det på pakken, og det har jeg jo tydeligvis ikke med ferritin på 57. Men da kan jeg trygt ta det litt til kanskje. Er gravid, og er 27 år gammel. Forsøkte en flaske floradix men det økte ingenting, så da ba han meg om å prøve noe annet flytende men sa ikke noe mer. Anonymous poster hash:

b34de...47d

Er du gravid skal du være ytterst forsiktig med å bruke jerntilskudd i tablettform. Se bort i fra det jeg har skrevet over, og hold deg til Floradix. Da en dose om morgen og en om kvelden, og bruk målebeger!

Du skal ikke henge deg opp itallene på jernlagrene når du er gravid fordi disse har en naturlig svingning gjennom svangerskapet.

Går du til jordmor kan du snakke med henne.

Skrevet

Er du gravid skal du være ytterst forsiktig med å bruke jerntilskudd i tablettform. Se bort i fra det jeg har skrevet over, og hold deg til Floradix. Da en dose om morgen og en om kvelden, og bruk målebeger!

Du skal ikke henge deg opp itallene på jernlagrene når du er gravid fordi disse har en naturlig svingning gjennom svangerskapet.

Neofeeren jeg tar er flytende og hun på apoteket sa den var mildere enn tablettene, er ikke den ok heller? Skjønner ikke helt hvordan ferritin kan være normal mens jern er lavt men det oppstod etter svangerskapet og er nå veldig plaget med svimmelhet og øresus. Skal ikke til jordmor på en stund men skal ta det opp da :)

Skrevet

Visste de på apoteket at du er gravid?

Om du kan, så ring og snakk med jormor, hun er eksperten!

Skrevet

Visste de på apoteket at du er gravid?

Om du kan, så ring og snakk med jormor, hun er eksperten!

Ja, spurte om hjelp og nevnte det da. Ja, får nesten ringe noe helsepersonell, takk for svarene :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det der er tull, selvfølgelig kan man ta jerntabletter som gravid! Har gjort det i over en mnd etter anbefaling av lege og jordmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...