Gjest Salvesen Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Det er en kjent sak at gjennomsnittsmenneskets holdning til humor - og hva man kan spøke om - som ofest ser ut til å være at man "kan spøke om alt, untatt det som angår akkurat meg selv". Har man f.eks. blitt utsatt for voldtekt, vil man naturligvis mene at man "kan spøke om alt, untatt voldtekt" - og har man blitt utsatt for blind vold, kan man "spøke om alt, untatt blind vold". Så derfor tenkte jeg vi kunne få satt sammen en fullstendig liste over hva man på KG kan spøke - og ikke spøke - om. Min liste går som følger: Man kan spøke om alt, unntatt: - glemming av nøkler og mobiltelefon - dunking av storetåen i dørkarmen - skallethet - hår på skuldre og rygg - overvekt - autisme (har en firmenning som er autist) Hvordan ser Deres liste ut? 3
Gjest incognita Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Som den radioresepsjon-saken. Det var favoritt-radioprogrammet til en dude, helt til de spøkte om downs syndrom. Dette likte han dårlig, siden datteren hans har downs. Han gikk dermed ut i riksdekkende aviser og fortalte om "mobbingen" han hadde blitt utsatt for. At radioresepsjon på daglig basis har "mobbet" forskjellige type mennesker i en årrekke - blant annet kalt en kjent 18-årig blogger for "knulledukke" - var helt innafor for denne mannen, helt til han ble personlig berørt. Patetisk. Endret 11. februar 2015 av incognita 22
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Vel, kanskje ikke veldig morsomt, men selvmord. Nå kan jeg jo si fraser som "nå skyter jeg meg selv" når ting er i-lands slitsomme eller irriterende, men det tok meg tre år før jeg greide det, og bruker det fortsatt med "omhu" om man kan si det. Anonymous poster hash: ae8c3...57e 2
Gjest incognita Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Vel, kanskje ikke veldig morsomt, men selvmord. Nå kan jeg jo si fraser som "nå skyter jeg meg selv" når ting er i-lands slitsomme eller irriterende, men det tok meg tre år før jeg greide det, og bruker det fortsatt med "omhu" om man kan si det. Anonymous poster hash: ae8c3...57e Litt selvmord har da aldri tatt livet av noen? *selvmordhumor* 18
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Personlig synes jeg at man kan spøke om alt. 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Voldtekt, pedofili og selvmord. 2
King in the North Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Som den radioresepsjon-saken. Det var favoritt-radioprogrammet til en dude, helt til de spøkte om downs syndrom. Dette likte han dårlig, siden datteren hans har downs. Han gikk dermed ut i riksdekkende aviser og fortalte om "mobbingen" han hadde blitt utsatt for. At radioresepsjon på daglig basis har "mobbet" forskjellige type mennesker i en årrekke - blant annet kalt en kjent 18-årig blogger for "knulledukke" - var helt innafor for denne mannen, helt til han ble personlig berørt. Patetisk. Dobbeltmoralen er til å ta og føle på ja. Offenses are not given, they are taken.. Værste var at saken du omtaler ikke var i nærheten av støtende for åersoner med downs. Radioverten gjorde ikke annet enn å nevne en studie, og funnene som var gjort i den. Og da ble det jo sport i å angripe radioresepsjonen! Ikke annet enn sauementalitet og sterke meninger om saker man ikke setter seg inn i. Beklager avsporingen 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Jeg priser meg lykkelig og har aldri opplevd noe særlig vondt. Men passer likevel på å ikke spøke om kontroversielle eller belastede tema - annet enn når jeg er i kjent selskap, hvor stemningen er løs og alle kjenner alle. Anonymous poster hash: 25888...4c6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Man spøker ikke om eller med døden. De døde spøker nok med oss.Anonymous poster hash: 0f006...904 4
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 12. februar 2015 #10 Skrevet 12. februar 2015 Man spøker ikke om eller med døden. De døde spøker nok med oss.Anonymous poster hash: 0f006...904 Klart man kan spøke om eller med døden. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #11 Skrevet 12. februar 2015 Personlig synes jeg at man kan spøke om alt. Hvorfor gikk de tom for is på Utøya? Fordi barna tok tre kuler hver. Alt? Anonymous poster hash: 0fd3f...93b 12
Noope Skrevet 12. februar 2015 #12 Skrevet 12. februar 2015 Man kan spøke om alt, men det er et problem om noen sier en seriøs fornærmelse og så bortforklarer det med at det var en spøk. Det er liksom en nødløsning om noen går over streken..."det var bare en spøk.." 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #13 Skrevet 12. februar 2015 Når folk spøker om angst/sosial angst. Broren til kjæresten min sa en gang på fest på tull ''Nå må jeg gå å drikke meg drita, ellers tør jeg ikke å snakke med andre mennesker, hehee'' - ufarlig og ingenting man egentlig burde reagere på sånn sett, men for meg var det utrolig sårende da jeg sliter veldig med dette. Anonymous poster hash: d94fe...09c 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #14 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor gikk de tom for is på Utøya? Fordi barna tok tre kuler hver. Alt?Anonymous poster hash: 0fd3f...93b Beklager, men jeg måtte le litt. Føler meg dog litt ille til mote. Nei, Utøya tuller man ikke med. Anonymous poster hash: a1f21...2c4 4
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 12. februar 2015 #15 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor gikk de tom for is på Utøya? Fordi barna tok tre kuler hver. Alt?Anonymous poster hash: 0fd3f...93b Jeg følte ingen fornærmelse av å lese det. Men jeg forstår poenget ditt. Det er kanskje noen få ting man ikke burde spøke om.. Men det aller meste kan man fint spøke om. 2
melly666 Skrevet 12. februar 2015 #16 Skrevet 12. februar 2015 Med riktig kontekst, timing og fintfølelse kan man spøke om alt. Men det må gjøres riktig. Og jo mer alvorlig tema, jo flinkere må komikeren være. Personlig kan jeg le av spøker om selvmord, selvskading, sosial angst osv. selv om jeg har vært der selv. Men skal man starte å ta spøker om utøya må man være flink til å balansere. 1
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #17 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor gikk de tom for is på Utøya? Fordi barna tok tre kuler hver. Alt? Anonymous poster hash: 0fd3f...93b Too soon. Tulla! Jeg likte den! Utøyahumor er aldri feil. Jeg har en på engelsk: Where did the Norwegian armed police find Anders Behring Breivik when they landed on Utoya? On the far right. haha! (Tragedie+tid=komedie. Helt innafor spør du meg) 3
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #18 Skrevet 12. februar 2015 Det beste med pedofile? De kjører så rolig og fint forbi barneskolene. (Too much?) 9
Gjest Salvesen Skrevet 12. februar 2015 #19 Skrevet 12. februar 2015 Det beste med pedofile? De kjører så rolig og fint forbi barneskolene. (Too much?) Man spøker ikke med bilkjøring. 7
Djungelvrål Skrevet 12. februar 2015 #20 Skrevet 12. februar 2015 Som den radioresepsjon-saken. Det var favoritt-radioprogrammet til en dude, helt til de spøkte om downs syndrom. Dette likte han dårlig, siden datteren hans har downs. Han gikk dermed ut i riksdekkende aviser og fortalte om "mobbingen" han hadde blitt utsatt for. At radioresepsjon på daglig basis har "mobbet" forskjellige type mennesker i en årrekke - blant annet kalt en kjent 18-årig blogger for "knulledukke" - var helt innafor for denne mannen, helt til han ble personlig berørt. Patetisk. Tull, hun de omtalte ønsker å se ut som en knulledukke og da stiller saken seg helt annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå