AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Og dette er veldig tøft å akseptere og godta... Det er ikke noe medisinsk galt med meg heller, alt er helt topp og jeg kunne nok fått mange barn. Har vært på sykehuset og sjekket dette. Mannen derimot er omtrent steril og sjansene er visst veldig små for og lykkes med dette. Dette blir en eviglang prosess og årene går... Han har flere barn fra før som nå er voksne og han er ikke spesielt gira heller på å starte opp. Han håper vel at tida renner ut. I tillegg er det omtrent ikke plass i huset da hans barn fra før har tatt alle rom. Dette er veldig tungt og jeg føler meg på sidelinja av en familie og at han egentlig er sammen med noen andre. Det føles vertfall ikke som oss. Jeg finner liksom ingen andre menn heller, selv om jeg er åpen for det. Og de fleste har en ungeflokk fra før. Jeg er 31, men skulle tro jeg var mye eldre siden det føles som jeg er den eneste som ikke har unger her.. i tillegg har jeg ikke jobb heller og det er vanskelig å få noen jobb etter flere år utenfor. Jeg føler at tiden renner fra meg...Skal jeg tørre å satse på denne sterile mannen ? Jeg får sammenbrudd den dagen alle gratulerer han som bestefar og ikke far til mine barn.. Innimellom så bare tenker jeg at det beste hadde vært og legge dette på hylla, glemme det, man må jo ikke ha unger. Men samtidig er det så sårt, særlig når det ikke er noe galt med meg heller. Jeg har hatt flere kjærester, men barn var aldri noe diskusjon fordi vi var så unge . Nå føler jeg at jeg er veldig sent ute og at det ikke finnes noen for meg for alle har fått ungene de skal ha... Anonymous poster hash: ac0b4...b6c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Og dette er veldig tøft å akseptere og godta... Det er ikke noe medisinsk galt med meg heller, alt er helt topp og jeg kunne nok fått mange barn. Har vært på sykehuset og sjekket dette. Mannen derimot er omtrent steril og sjansene er visst veldig små for og lykkes med dette. Dette blir en eviglang prosess og årene går... Han har flere barn fra før som nå er voksne og han er ikke spesielt gira heller på å starte opp. Han håper vel at tida renner ut. I tillegg er det omtrent ikke plass i huset da hans barn fra før har tatt alle rom. Dette er veldig tungt og jeg føler meg på sidelinja av en familie og at han egentlig er sammen med noen andre. Det føles vertfall ikke som oss. Jeg finner liksom ingen andre menn heller, selv om jeg er åpen for det. Og de fleste har en ungeflokk fra før. Jeg er 31, men skulle tro jeg var mye eldre siden det føles som jeg er den eneste som ikke har unger her.. i tillegg har jeg ikke jobb heller og det er vanskelig å få noen jobb etter flere år utenfor. Jeg føler at tiden renner fra meg...Skal jeg tørre å satse på denne sterile mannen ? Jeg får sammenbrudd den dagen alle gratulerer han som bestefar og ikke far til mine barn.. Innimellom så bare tenker jeg at det beste hadde vært og legge dette på hylla, glemme det, man må jo ikke ha unger. Men samtidig er det så sårt, særlig når det ikke er noe galt med meg heller. Jeg har hatt flere kjærester, men barn var aldri noe diskusjon fordi vi var så unge . Nå føler jeg at jeg er veldig sent ute og at det ikke finnes noen for meg for alle har fått ungene de skal ha... Anonymous poster hash: ac0b4...b6c Har dere tenkt på sæddonor? Adopsjon? osv? Anonymous poster hash: cc873...d40 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Har dere tenkt på sæddonor? Adopsjon? osv?Anonymous poster hash: cc873...d40 Dette er forresten et av de mest frustrerende svarene å få som ufrivillig barnløs, synes jeg. Såklart har man tenkt gjennom alle slike alternativer.Anonymous poster hash: 713d3...531 11
Hulderen Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 (endret) Du er bare 31. Du har fortsatt flere år der du kan bli gravid. Det er ikke uvanlig å være over 30 som førstegangsfødende. Men. Og det er et stort MEN. Du og samboeren din er på helt ulike stadier i livet. Han er ferdig med barn, mens du ønsker deg barn. Du føler deg ikke hjemme i ditt eget hus. Det er på tide å stikke fingeren i jorda og gjøre noe med det. Gjør det slutt. Flytt til et sted der det er lettere å få jobb. På større steder er det lettere å finne personer i samme situasjon som deg, altså over 30 og barnløse. Finn deg der en mann på din egen alder som er barnløs. Du har hele livet foran deg. Grip det! Endret 12. februar 2015 av Hulderen 14
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Dette er forresten et av de mest frustrerende svarene å få som ufrivillig barnløs, synes jeg. Såklart har man tenkt gjennom alle slike alternativer.Anonymous poster hash: 713d3...531 Enig, såklart har man tenkt gjennom det. Det er ikke alle som føler at det passer for dem, fordi de gjerne vil ha biologiske barn, og det er helt greit. Anonymous poster hash: 376d2...c8e
*Emma* Skrevet 12. februar 2015 #6 Skrevet 12. februar 2015 Fikk ikke inntrykk av at det var steriliteten som egentlig var problemet til TS men at mannen er ferdig med barn- mens hun fjerne vil ha egne. Du må vel rett og slett finne ut hva dom er viktigst for deg. Er det mannen, så må du kanskje innse at du ikke vil få egne barn. Er det viktigste å starte en egen familie og få barn så burde du nok kanskje se deg om etter en annen. Du er bare 31. Jeg hadde fått de barna jeg skulle ha da jeg var 31. Men de fleste av mine venniner har ikke engang begynt før de var over 30. Flere av dem får barna sine nå som de er i midten av 30årene. Du har med andre ord god tid- dersom det er barn du ønsker deg. Lykke til med valget 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #7 Skrevet 12. februar 2015 Problemet her er at dere er på ulike stadier med helt ulike mål. Du sier jo selv at han ikke virker så gira, og da er jo dette bare for din skyld? Det er åpenbart at du holder deg til ham i mangel på noe bedre. Du er bare 31, det er mange menn i tredveårene uten barn. Anonymous poster hash: 5365e...412 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #8 Skrevet 12. februar 2015 Ikke uvanlig å få barn etter 30. "Alle" jeg kjenner har fått dette,pga lang utdannelse og noen år ute i jobb. Din samboer vil ikke ha barn! Ikke press ham til det heller, det vil ødelegge kjærligheten uansett. Jeg kunne ikke gått gjennom livet uten barn nå som jeg vet hvor rikt det føles med ! barn. Flytt, finn deg ny mann som er klar for familie. Det finnes mange der ute. Har også venner som har funnet seg kjærligheten via Internett.. Da har de spesifikk skrevet om seg selv at de vil ha barn så fort som mulig, og mannekandidatene har dukket opp. Og full klaff! Lykke til.Anonymous poster hash: 7d035...d9c 1
Ava Mae Skrevet 12. februar 2015 #9 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor har du valgt dette livet her for deg selv? Ikke føler du deg hjemme i eget hus, du er sammen med en mann som er kommet på et helt annet sted i livet enn der du selv er og jeg tør påstå kjærligheten for han ikke stikker all verdens dypt når du selv påstår at du er åpen for å treffe noen andre, men at det ikke skjer. Godt mulig du aldri kommer til å få barn men da er det strengt tatt ditt eget valg for du virker veldig lite tilfreds i livet ditt, men uten vilje til å faktisk gjøre noe med det. Han håper kanskje at tiden din renner ut, men det er DU selv som lar den gjøre det. Er du ikke tilfreds med livet du har så gjør noe med det. Ingen andre kommer til å gjøre det for deg! 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #10 Skrevet 12. februar 2015 Dette er forresten et av de mest frustrerende svarene å få som ufrivillig barnløs, synes jeg. Såklart har man tenkt gjennom alle slike alternativer.Anonymous poster hash: 713d3...531 Tenker at det er mange måter å få barn på. Det er derfor jeg spørr. Anonymous poster hash: cc873...d40 2
Rotemor Skrevet 12. februar 2015 #11 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor har du valgt dette livet her for deg selv? Ikke føler du deg hjemme i eget hus, du er sammen med en mann som er kommet på et helt annet sted i livet enn der du selv er og jeg tør påstå kjærligheten for han ikke stikker all verdens dypt når du selv påstår at du er åpen for å treffe noen andre, men at det ikke skjer. Godt mulig du aldri kommer til å få barn men da er det strengt tatt ditt eget valg for du virker veldig lite tilfreds i livet ditt, men uten vilje til å faktisk gjøre noe med det. Han håper kanskje at tiden din renner ut, men det er DU selv som lar den gjøre det. Er du ikke tilfreds med livet du har så gjør noe med det. Ingen andre kommer til å gjøre det for deg! Dette, dessverre, er den harde, kalde sannhet. 1
kiki1980 Skrevet 12. februar 2015 #12 Skrevet 12. februar 2015 Hvordan har det seg at han er steril,enda han har barn fra før? Er du sikker han er steril? Du er ikke gammel,du har nok tid til barn men må tenke gjennom hva du ønsker? Hvor gammel er mannen da? Jeg ville aldri gått med på å leve liv uten barn men jeg ønsker jo barn så mye. Det finnes selvsagt folk som ikke ønsker barn. 1
Harlekin Skrevet 12. februar 2015 #13 Skrevet 12. februar 2015 Nei, hvis barn er viktigst for deg og "den sterile mannen" ikke vil gå med på adopsjon, sæddonasjon eller lignende, da må du selvsagt ikke kaste bort dine fruktbare år hos ham. Med mindre dette virkelig er den store kjærligheten, men måten du skriver på får meg ikke til å tro det. Ta grep selv - ingen kommer til å gjøre det for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #14 Skrevet 12. februar 2015 Nå må du tenke mer rasjonelt enn emosjonelt, i den forstand at det er klart det ikke er for sent for en kvinne som nettopp har fylt 31 å få barn, innbefattet treffe en mann som ikke har egne barn ennå. Dette tror jeg også du vet, TS, du overdriver veldig betydningen av alderen din. Det som er kinkig er at du ikke klarer å ta ansvar for deg selv og bryte ut av et forhold med en mann som ikke er rett for deg på noe vis. Det virker ikke som du betrakter ham og livet du lever nå, som stort annet enn noe du må ta til takke med. Alt du skriver i hi underbygger det jeg hevder her. Fremfor å påta deg en offerrolle kan du, dersom ønsket om et annet liv med egne barn er sterkt nok, ta grep. Bryt ut av forholdet du er i nå, vær fleksibel mht bosted når du søker jobber, prøv nettdating, sjekk om det finnes en turgruppe, reisegruppe, singelgruppe som gjør hyggelige ting sammen. Kort sagt legg en strategi og få selvrespekten tilbake. Du blir ikke sterkere av å leve på den måten du gjør nå, tvert i mot mister du gnist og selvtillit fullstendig. Depresjon er ikke et godt utgangspunkt for livsendring, gå til legen hvis du kjenner at du er så deprimert at du ikke har tiltakslyst og -evne. Dette fikser du! Lykke til!Anonymous poster hash: 75129...d16 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #15 Skrevet 12. februar 2015 Tanten til min mor valgte et liv uten familie. Hun angret på det, og sa til mamma at hun ikke måtte velge det samme som henne.Anonymous poster hash: 6170b...cda 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #16 Skrevet 12. februar 2015 Tenker at det er mange måter å få barn på. Det er derfor jeg spørr. Anonymous poster hash: cc873...d40 Tro meg, en ufrivillig barnløs har tenkt og vurdert alle muligheter.Anonymous poster hash: 713d3...531 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #17 Skrevet 12. februar 2015 Tro meg, en ufrivillig barnløs har tenkt og vurdert alle muligheter.Anonymous poster hash: 713d3...531 Altså hvis ts ikke er steril så er det fullt mulig for henne å dra til Danmark f.eks. Hvis ts fysisk ikke kan få barn så er jeg enig i utsagnet ditt. Anonymous poster hash: 18b04...aa0
Hulderen Skrevet 12. februar 2015 #18 Skrevet 12. februar 2015 Hvordan har det seg at han er steril,enda han har barn fra før? Er du sikker han er steril? Du er ikke gammel,du har nok tid til barn men må tenke gjennom hva du ønsker? Hvor gammel er mannen da? Jeg ville aldri gått med på å leve liv uten barn men jeg ønsker jo barn så mye. Det finnes selvsagt folk som ikke ønsker barn. Mannen til TS kan ha sterilisert seg. Mange menn gjør det når de har fått de barna de vil ha, for å slippe å tenke på prevensjon.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #19 Skrevet 12. februar 2015 Ikke for å være hard her, men har man stått veldig mange år utenfor arbeidslivet så er uansett første bud å få startet i jobb før man kan planlegge familie med eller uten denne mannen. Jeg ville brukt tiden på det, og samtidig kjent etter på om det er riktig å fortsette forholdet.Anonymous poster hash: 4bc64...50c 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #20 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor har du vært flere år utenfor arbeidslivet? Det er jo ikke så vanlig når man er ung og barnløs?Anonymous poster hash: 81feb...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå