Gå til innhold

Hyppig bytte av profilbilde på instagram og facebook - dårlig selvtillit og selvbilde?

61 stemmer

1. 1. Hyppig bytte av profilbilde på instagram og facebook - dårlig selvtillit?

• Ja
      24
    • Mulig
      14
    • Vet ikke
      5
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker meg at enkelte på instagram og facebook bytter profilbilde veldig hyppig.

Er det et utslag av dårlig selvtillit og selvbilde? Selv syns jeg det vitner om at personer har en veldig stor indre usikkerhet og dårlig selvbilde når enkelte bytter bilde 4 ganger på under en måned.

Hva mener du?

Anonymous poster hash: e6283...c6f
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være vedkommende liker disse bildene, og ikke ønsker å velge 1 av dem som skal stå over lengre tid, men heller ønsker mest mulig oppmerksomhet rundt alle 4.

• Liker 3
Skrevet

Et par stykker på vennelisten min på facebook har 3-4 bilder som de veksler mellom, omtrent hver dag. De klarer å hanke inn en "liker" eller to hver gang på det da. :)

Anonymous poster hash: cef0e...fef
  • Liker 1
Skrevet

kan være vedkommende liker disse bildene, og ikke ønsker å velge 1 av dem som skal stå over lengre tid, men heller ønsker mest mulig oppmerksomhet rundt alle 4.

Et par stykker på vennelisten min på facebook har 3-4 bilder som de veksler mellom, omtrent hver dag. De klarer å hanke inn en "liker" eller to hver gang på det da. :)

Anonymous poster hash: cef0e...fef

Spesielt.

Skrevet

Har selv tenkt over dette. Og det må jo være personer som er ute etter bekreftelse? Når et profilbilde har vært en liten stund, kommer et nytt, og da kommer nye likes og kommentarer. Så det er nok fordi de ikke tåler at det blir stille?
Og det er vel ikke bare jeg som synes at det er mest kvinner som driver med dette?
Noen ganger tar de også å beskjærer et bilde de er tagget i, og bruker det..blir litt sånn "på dette bildet var jeg fin, bruker det jeg".
De jeg kjenner, som omtrent aldri skifter, er de personene som også har det mest stabile livet.

Noen blir også ganske pene på profilbildet sitt, men man kan bli overrasket av å se dem på tagget bilde eller i real life :P

Anonymous poster hash: fae45...1f6
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er glad jeg bytter maks to ganger i året :fnise: Jeg får mer enn nok likes hver gang, det er ikke det, men synes det er så kleint å laste opp nytt ofte..

Anonymous poster hash: 3b1f0...242
  • Liker 1
Skrevet

Men så gis det ikke likes på profilbilder på instagram. Jeg har feks en kvinne i 40 åra som følger min natur instagram, og hun har siste uken byttet profilbilde to ganger. Det byttes hyppig i "sporty" profilbilder og hun forsøker å gi inntrykk av å være sporty og newage/yogatypen. Dessverre kjenner jeg venner av henne som bekrefter mine tanker om at hun har et dårlig selvbilde. Type singel og barnløs. Og egentlig svært lite sporty aktiv med bilder fra hjemtrakter og by.

Jeg mener, hvorfor late som du er noe du ikke er? Dårlig selvbilde?

Gjest The damned
Skrevet

Det kan det være, men ikke nødvendigvis.

Skal man bare ha samme profilbilde da, sånn i tilfelle folk skal dømme deg for det?

Skifter sjeldent selv, men har ingen problemer med at andre skifter oftere.

Det kommer også an på bildet. Typiske overfokus på pupper og sexy bilder vitner mer om at man ønsker seg oppmerksomhet enn et helt vanlig tatt på fjelltur for eksempel.

Er noen jeg ser som skifter ofte, og som er interessert i foto og redigering. Da blir det jo litt kreative bilder fra dem.

Men generelt bryr jeg meg sjeldent. Folk får bare holde på. Så lenge jeg slipper halvnakne folk opp i trynet, men har ingen slike på min venneliste.

Skrevet (endret)

Kanskje de bare blir fort lei av det samme bildet og liker å bytte ofte? Trenger ikke ha noe med selvtillit og selvbilde å gjøre.

Endret av Kili
  • Liker 7
Skrevet

Jeg bytter ganske ofte. Har nå litt dårlig selvtillit innimellom som alle andre, men jeg kan jo ærlig si at det fins styggere folk der ute...

Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det:) noen av bildene ønsker jeg at skal uttrykke noe, og trenger da ikke nødvendigvis være sånne "se så pen jeg er, masse sminke og kløft"-bilder. Noen bilder syns jeg og bare er morsomme:)

Og noen bilder av meg selv syns jeg er fine mtp farger og komposisjon. Kan redigere de litt og.

Anonymous poster hash: e1f47...84a

• Liker 1
Skrevet

Jeg bytter ganske ofte. Har nå litt dårlig selvtillit innimellom som alle andre, men jeg kan jo ærlig si at det fins styggere folk der ute...

Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det:) noen av bildene ønsker jeg at skal uttrykke noe, og trenger da ikke nødvendigvis være sånne "se så pen jeg er, masse sminke og kløft"-bilder. Noen bilder syns jeg og bare er morsomme:)

Og noen bilder av meg selv syns jeg er fine mtp farger og komposisjon. Kan redigere de litt og.

Anonymous poster hash: e1f47...84a

Virkelig? Profilbilder på instagram er jo så små at det er ikke mye en ser der. Bortsett fra hyppig bytte.

Skrevet

Jeg merker meg at enkelte på instagram og facebook bytter profilbilde veldig hyppig.

Er det et utslag av dårlig selvtillit og selvbilde? Selv syns jeg det vitner om at personer har en veldig stor indre usikkerhet og dårlig selvbilde når enkelte bytter bilde 4 ganger på under en måned.

Hva mener du?

Nei dette har jeg virkelig ikke tenkt over. Profilbildene på instragram bryr jeg meg null og nada om - de er uansett så små og man kan ikke like/kommentere dem heller.

De som skifter profilbilde ofte på facebook er gjerne de som er aktive generelt. Jeg skulle gjerne byttet oftere men er ikke flink til å ta bilder ei heller er venner det så det er sjelden jeg har et nytt og fint bilde å legge ut.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Å det er så teit! En venninne bytta for ørtende gang i dag.

Anonymous poster hash: 2c987...928

AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner har som regel hatt samme bilde hele tiden. Noen få bytter 4 ganger årlig kanskje, noen færre oftere.

En bytta bilde og navn samtidig, så jeg måtte sjekke profilen for å se hvem han var. :P

Anonymous poster hash: 4957f...532
AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg aldri byttet, det er jo litt kjedelig og traust det og kanskje?

Anonymous poster hash: 4957f...532
  • Liker 2
Gjest BonBon
Skrevet

Men så gis det ikke likes på profilbilder på instagram. Jeg har feks en kvinne i 40 åra som følger min natur instagram, og hun har siste uken byttet profilbilde to ganger. Det byttes hyppig i "sporty" profilbilder og hun forsøker å gi inntrykk av å være sporty og newage/yogatypen. Dessverre kjenner jeg venner av henne som bekrefter mine tanker om at hun har et dårlig selvbilde. Type singel og barnløs. Og egentlig svært lite sporty aktiv med bilder fra hjemtrakter og by.

Jeg mener, hvorfor late som du er noe du ikke er? Dårlig selvbilde?

Jeg reagerer ikke så mye på at folk bytter bilder ofte men reagerte veldig på det du sa. Har du et så stort behov for å baksnakke at du må forhøre deg med venninner om denne damen har dårlig selvbilde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter profilbilde en gang iblandt, men det er ikke for å få likes.

Jeg bruker å sette det sånn at bildet kun vises for meg, så ingen kan like eller kommentere.

Anonymous poster hash: edaf5...ddc
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt på det samme, at disse menneskene har et stort behov for bekreftelse eller noe. Noen er jo på konstant jakt etter likes.

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg er helt motsatt! Lar heller være å bytte, for å unngå likes og kommentarer. Blir helt beklemt av å få masse kommentarer på bilder av meg, for jeg tror ikke folk mener det de skriver. Jeg ser jo at mange skriver det samme på bilder som ikke er bra i det hele tatt, så jeg tar facebook-kommentarer med en stor klype salt.

Hvis man bytter veldig ofte, må det jo være en form for oppmerksomhetsbehov. Akkurat som de som oppdaterer statusen sin mange ganger hver dag (dette er ofte de samme som bytter bilde ofte også), så de trenger nok mye bekreftelser på egen person.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg bytter maks to ganger i året :fnise: Jeg får mer enn nok likes hver gang, det er ikke det, men synes det er så kleint å laste opp nytt ofte..

Anonymous poster hash: 3b1f0...242

Det er kleint. Jeg blir pinlig berørt bare av å tenke på at bilder av meg dukker opp på newsfeedend til facebookvennene mine hyppig. Dessuten er det litt sære og oppmerksomhetssøkende som ofte bytter bilde.

Og som en her skriver, en blir i blant overrasket over å se noen IRL, de er så annerledes :P

Jeg har en jente på vennelisten min som skifter bilde veldig ofte. Når hun ikke har skiftet bilde på fem dager, tenker jeg bare "hva er det som skjer nå?" Det komiske er jo at det er de samme gamle mennene (som er over 10-15 år eldre enn henne) som kommenterer bildene hennes med kommentarer a la "så sexy du er!", "vakre prinsesse" og andre kleine kommentarer.

Anonymous poster hash: 1225e...5dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...