AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Grunnet lav blodprosent ble jeg i dag sykemeldt 20% (mye slapp, dundrende hodepine osv). Jeg jobber som vikar ved siden av at jeg studerer som privatist (noen uker mindre, andre uker mer - alt etter skolearbeid). Etter en diskusjon med legen regnet vi oss fram til at jeg med 20% sykemelding vil kunne jobbe 2 dager i uka. Nå har jeg, grunnet skolearbeid og eksamen, ikke vært på jobb de siste 12 dagene, men skal jobbe 2 dager i neste uke etter avtale med arbeidsgiver grunnet denne sykemeldingen min. Fra sist arbeidsdag og til neste arbeidsdag vil det gå over 14 dager (som er grensa for avbrutt/ikke avbrutt arbeidsavtale mellom vikar og arbeidsgiver). Jeg vet at nav ikke utbetaler sykepenger før etter å ha vært sykemeldt en viss periode - men vil mitt "lange" avbrudd i arbeidsforholdet ha noe å si for om jeg har krav på sykepenger eller ikke? Har vært ansatt som vikar der i 1,5 år. Og vil nav, til tross for bare 20% sykemelding, ta over etter 15/16/17 dager (husker ikke eksakt)? Eller tar bare nav over når det er snakk om 100% sykemelding? Anonymous poster hash: 8bf7c...ff4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 20% SM og jobbe 2 dager i uken vil si 100% stilling. Det stemmer ikke med hva du ellers forklarer. Kan du klargjøre uten unødvendig info? NAV utbetaler SM fra 20%. 20% er minstekravet.Anonymous poster hash: a4034...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå