Gå til innhold

er det dealbreaker om jeg vil bli "budeie"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 18 som har lyst til å ta over en gård.

Jeg er ok å se på, holder meg i form, er jentete og ikke en typisk bonde-dame.

Men er det dealbreaker for menn der ut??

Anonymous poster hash: a90f1...128
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke er kjip og har lyst å hoppe i høyet er det ingen dealbreaker.

Anonymous poster hash: 36b37...921
  • Liker 1
Skrevet

Om jeg får lov til å klappe noen av dyra, blir det vanskelig å få meg til å dra igjen :P

Anonymous poster hash: 29d14...8b2
  • Liker 4
Skrevet

Det kommer selvfølgelig an på den andre personens interesser.

Trodde budeier holdt til på seterne? Det tror jeg kan bli værre, i såfall.

Anonymous poster hash: 533b5...79b

Skrevet

Prøv å ikke tenkte på dette på noen år nå. Jeg endte opp med å ta over min hjemgård, men det har ikke noe med verken sminke eller pynting å gjøre. Det var en avgjørelse jeg tok sammen med mannen jeg hadde møtt på helt andre arenaer.

Anonymous poster hash: 81db8...5df

Skrevet

Prøv å ikke tenkte på dette på noen år nå. Jeg endte opp med å ta over min hjemgård, men det har ikke noe med verken sminke eller pynting å gjøre. Det var en avgjørelse jeg tok sammen med mannen jeg hadde møtt på helt andre arenaer.Anonymous poster hash: 81db8...5df

...what?

Anonymous poster hash: 533b5...79b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange smådrømmer om et rolig gårdsliv på landet.

Jeg er halvveis oppvokst på gård, men bor nå i Oslo. Jeg er utrolig glad for at jeg hadde de omgivelsene jeg hadde mine første leveår.

Det avgjørende her er nok hvilket del av landet du bor i, og hvor du leter.

Er du ute på byen i Oslo er det nok en utfordring å overtale evt beilere om å flytte ut på landet.

Anonymous poster hash: 8b75b...ce2
Skrevet

Jeg også kunne tenkt meg å ta over en gård. Drømmescenario ville vært en gård langt inne i nordmarka der jeg kunne hatt hest,hund,katt og noen høner og plantet grønnsaker, også kunne jeg kjørt ned til Oslo om jeg trengte noe mer...også skulle jeg gått/ridd lange turer i marka hver dag og bare levd i fred.

Skrevet

Jeg også kunne tenkt meg å ta over en gård. Drømmescenario ville vært en gård langt inne i nordmarka der jeg kunne hatt hest,hund,katt og noen høner og plantet grønnsaker, også kunne jeg kjørt ned til Oslo om jeg trengte noe mer...også skulle jeg gått/ridd lange turer i marka hver dag og bare levd i fred.

Hva skulle du levd av i dette scenarioet?

• Liker 2
Gjest incognita
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 18 som har lyst til å ta over en gård.

Jeg er ok å se på, holder meg i form, er jentete og ikke en typisk bonde-dame.

Men er det dealbreaker for menn der ut??

Anonymous poster hash: a90f1...128

Hva tror du egentlig en "budeie" er, TS?

• Liker 7
Skrevet

Hva skulle du levd av i dette scenarioet?Anonymous poster hash: 81db8...5df

Som jeg skrev: grønnsaker som jeg dyrket selv,høner som gav meg egg, vann der jeg kan fiske og kjøre ned til Oslo om jeg skulle trenge noe mer...

Gjest Salvesen
Skrevet (endret)

Tydeligvis noe som hører hjemme på seksualforumet, i hvertfall.

Endret av Salvesen
  • Liker 4
Skrevet

Det er vel mange menn også som vil drive gård :)

Anonymous poster hash: 43a21...0a9
Gjest Salvesen
Skrevet

Som jeg skrev: grønnsaker som jeg dyrket selv,høner som gav meg egg, vann der jeg kan fiske og kjøre ned til Oslo om jeg skulle trenge noe mer...

Så mange skitne eufemismer her nå. Det er nesten så man vurderer å bli "leilending".

Skrevet

Du skulle leve av vann, egg og gulerøtter?

Kjøre ned til Oslo.... Krever ikke det bil og drivstoff? Og skal du kjøpe no i byen trenger du penger? Of selv "hjemme" trenger du kanskje strøm, forsikring osv?

Poenget mitt er: for å leve, må du også tjene penger.

• Liker 3
Skrevet

Du skulle leve av vann, egg og gulerøtter?

Kjøre ned til Oslo.... Krever ikke det bil og drivstoff? Og skal du kjøpe no i byen trenger du penger? Of selv "hjemme" trenger du kanskje strøm, forsikring osv?

Poenget mitt er: for å leve, må du også tjene penger. Anonymous poster hash: 81db8...5df

Gud av meg som du blander kortene her. Jeg skrev at dette var noe jeg kunne tenkt meg,ikke noe jeg planlegger skal skje de nærmeste årene akkurat. Hadde jo aldri flytta til ødemarka for å leve på egenhånd uten å ha opptjent penger først. Pr idag så sparer jeg mellom 5000-8000kr pr mnd og er 27år så da kan du regne på selv hvor mye jeg vil ha spart opp innen de neste 10 årene feks. Så om jeg vil at dette skal skje så skjer det, men foreløpig bor jeg midt i oslo sentrum og drar heller opp i marka for å gå turer i ny og ne.

Var det noe mer du ønsket å stille spørsmål om?

Skrevet

Trodde budeie var den kvinnelige formen for bonde jeg? :klo:

Anonymous poster hash: c7cdf...38a

Skrevet

Gud av meg som du blander kortene her. Jeg skrev at dette var noe jeg kunne tenkt meg,ikke noe jeg planlegger skal skje de nærmeste årene akkurat. Hadde jo aldri flytta til ødemarka for å leve på egenhånd uten å ha opptjent penger først. Pr idag så sparer jeg mellom 5000-8000kr pr mnd og er 27år så da kan du regne på selv hvor mye jeg vil ha spart opp innen de neste 10 årene feks. Så om jeg vil at dette skal skje så skjer det, men foreløpig bor jeg midt i oslo sentrum og drar heller opp i marka for å gå turer i ny og ne.

Var det noe mer du ønsket å stille spørsmål om?

Tror du ikle at du vil trenge alle sparepengene dine (minst!) bare for å kjøpe boligen/eiendomen?

Det er veldig få mennesker som klarer å skape seg et liv hvor de kan bruke dagene på å gå tur.

Og hva et slik liv har med gårdsdrift å gjøre aner jeg virkelig ikke.

• Liker 2
Skrevet

Tror du ikle at du vil trenge alle sparepengene dine (minst!) bare for å kjøpe boligen/eiendomen?

Det er veldig få mennesker som klarer å skape seg et liv hvor de kan bruke dagene på å gå tur.

Og hva et slik liv har med gårdsdrift å gjøre aner jeg virkelig ikke.Anonymous poster hash: 81db8...5df

Ok.

Gjest incognita
Skrevet

Trodde budeie var den kvinnelige formen for bonde jeg? :klo:

Anonymous poster hash: c7cdf...38a

Ikke akkurat. Kvinnelige formen for bonde er "bonde".

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...