Gå til innhold

Powerpoint i Windows 8- frustrert over W8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, det handler om flere ting enn bare åpning av programmet PowerPoint i Windows 8.

Er det mulig å åpne programmet uten at det tar hele skjermen? Hver gang jeg åpner programmet, eller en ppt-fil, så tar den hele skjermen. Savner det slik det var før. Når jeg skal ut av programmet/visningen må jeg trykke på "Flagg-knappen" for så å trykke på skrivebord. (Vet ikke hvordan jeg avslutter programmet heller, så går inn på Oppgavebehandling ctrl+alt+del for å avslutte programmet.....).

Det samme for program som webcam, Skype (det løste jeg ved å avinnstallere appen og installere Skype).

Et annet problem er når jeg skal spille av en filmsnutt. Hele skjermen dekkes, og jeg vet ikke hvordan jeg kommer meg ut av visningen uten å trykke på "flagg-knappen".

Er forresten de småspillene som tidligere har fulgt med Windows (kabal, Mahjong osv) borte? Jeg ble plutselig koblet til internett på en spillside, skjønner ingenting.

Nesten så jeg angrer på kjøp av ny pc. Kan noen hjelpe meg til å innse at Windows 8 ikke er så håpløst som det virker?

Anonymous poster hash: 10bb7...357
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du åpner "appene" som hører til "modern UI", og ikke skrivebord-versjonene av programmene. Må ærlig talt innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvordan man endrer det, men W8 er ikke så håpløst når man først blir vant til det. Prøv å finn Powerpoint når du er inne på skrivebordet og ikke når du er inne på "hovedsida" med alle firkantene. Er ikke sikker på om det hjelper, men verdt et forsøk.

Skrevet

Høres ut som om du åpner "appene" som hører til "modern UI", og ikke skrivebord-versjonene av programmene. Må ærlig talt innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvordan man endrer det, men W8 er ikke så håpløst når man først blir vant til det. Prøv å finn Powerpoint når du er inne på skrivebordet og ikke når du er inne på "hovedsida" med alle firkantene. Er ikke sikker på om det hjelper, men verdt et forsøk.

Takk for svar :) Jeg trykker på PowerPoint fra skrivebord, men det er altså noe som likevel ikke stemmer. Tror jeg gjør det. W8 er sikkert ikke helt håpløst, men føles som om jeg sitter med en forvokst telefon foran meg, og ikke en pc... :P

Anonymous poster hash: 10bb7...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...