AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Hei! Jeg er ganske dreven på middag, der synes jeg at jeg spiser veldig bra, og kveldsmat er også ganske bra, lager meg som regel en smoothie eller spiser resten av grønnsakene som er igjen etter middag. Men jeg sliter fryktelig med de andre måltidene... Det blir fort brød med ost, jeg har ikke så mye penger så jeg baker brød selv, og jeg er ikke noe flink på å komme på andre ting å spise. Jeg er ufør så jeg er hjemme mesteparten av dagen, så jeg kan fint lage hvert måltid. Men liten fantasi + relativt lite penger gjør at kostholdet på første del av dagen blir veldig ensidig. Så, jeg hadde håpet at dere kunne bombardere meg med masse gode idéer! Jeg holder på å gå ned i vekt så vil helst ha forslag til sunne, næringsrike ting Anonymous poster hash: 1cec8...fe1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Havregrøt! Billig, godt og varmt. Jeg lager med litt melk, kanel, honning og frossnenblåbær(de tiner i den varme grøten) Yoghurt med granola og frukt? Omelett/eggerøre med fyll/tilbehør? Bananpannekaker? (kjempegodt!) Anonymous poster hash: 4f3b2...5c2
September Girl Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Hjemmebakt knekkebrød med lett hvitost og masse rød paprika. Sunt, billig, godt og lett å lage.
veraa94 Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Havregrøt, noe du kan variere i det uendelige! Min personlige favoritt er havregrøt blandet med vaniljekesam når den er ferdig kokt, toppet med epleskiver og kanel. Nam!
Gjest Ennasus Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 -Tortilla (potetomelett) -Frokostmuffins -Omelett -Havregrøt -Grovt brød med eggerøre og røkelaks -Ovnsbakt pannekake -Potetvaffel -Tørked-grønnsakschips -Rugpletter med valgfritt tilebhør -Yoghurt, cottage cheese eller kesam med hjemmelaget musli, bær, tørket frukt osv. -Banenpannekake, eplepannekake, gulrotpannekake osv -Blomkålpizza, søtpotetpizza
Pringle Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Dette spiser jeg (Jeg har gått ned 20+ kilo og holder vekten, på bla dette): En bit brie eller annen smaksrik ost, druer eller pære, agurk. Pære med mandelsmør. Eple eller appelsin med peanøttsmør. Lettrømme med sukker og kanel. Pai/omelett laget på egg, cottage cheese, fetaost, most med stavmikser, blandet med tint og godt avrent spinat. Påleggssalat av enten tunfisk i olje eller kokt skinke skåret i små biter, majones, og finhakket løk. Hirsegrøt eller tapiokapudding. Yoghurt med nøttesmør eller nøtter og honning/lønnesirup. Kokt egg og knekkebrød med kaviar. Kakao. Sardiner og sylteagurk.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Mange fine forslag! Takk! Men kunne også tenkt meg noen forslag som inneholdt grønnsaker, siden jeg kun spiser grønnsaker til middag nå, og jeg burde vel ha i meg mer enn det! Anonymous poster hash: 1cec8...fe1
Pringle Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Mange fine forslag! Takk! Men kunne også tenkt meg noen forslag som inneholdt grønnsaker, siden jeg kun spiser grønnsaker til middag nå, og jeg burde vel ha i meg mer enn det! Anonymous poster hash: 1cec8...fe1 Jeg spiser grønnsaker til alle måltider jeg selv har kontroll over, og rå grønnsaker til alle andre måltider enn middag, så her skal du får forslag! Gulrot, kålrot, brokkoli, blomkål, romanesco, salat, agurk, knutekål, rødbeter (får du tak i andre typer beter, er du en heldiggris - de som er gule inni er søtere enn de røde, mangler jordsmaken, og de setter ikke flekker - det finnes også "polkabeter" som ser ut som polkagriser, stripete rødt og hvitt, disse har jeg bare fått servert en gang, i Danmark). Bare deler det opp i staver/skiver/buketter alt ettersom. Jeg kverner vel igjennom et par kilo grønnsaker per uke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå