Gå til innhold

fotsopp og candesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått fotsopp og det virker som det er et helvete å bli kvitt. Akkurat nå så er det området som er rammet hovent og det gir følelse av brennhet. Når jeg bruker candesten så brenner det. Hva ellers er det mulig å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til apoteket og få krem beregnet på fotsopp.... Canesten skal brukes i underlivet....

Anonymous poster hash: a7682...06b
Skrevet

Gå til apoteket og få krem beregnet på fotsopp.... Canesten skal brukes i underlivet....

Fordi jeg er høygravid med fotsopp, og det står fotsopp på pakken, ble jeg anbefalt candesten som en sikker "bombe" av de på apoteket. Jeg tror at dette er første gang for meg at jeg har fotsopp. Da jeg var hos fastlegen anbefalte hun grønsåpe.

Skrevet

CANESTEN, ikke candesten.......

Grønnsåpe funker på det meste :) La foten ligge 10-15 minutter i såpevann og skyll godt av

• 9 år senere...
Skrevet

Ble du kvitt fotsoppen?Hva brukte du for å evt. bli kvitt den?

AnonymBruker
Skrevet
needinspiration skrev (På 11.2.2015 den 21.25):

Jeg har fått fotsopp og det virker som det er et helvete å bli kvitt. Akkurat nå så er det området som er rammet hovent og det gir følelse av brennhet. Når jeg bruker candesten så brenner det. Hva ellers er det mulig å gjøre?

Du eksperimenterer ikke med soppmiddel, på samme måte som med antibiotika så kan sopplegemidler gi resistens, særlig dersom de brukes feil. Kontakt lege, særlig når det er hovent og brenner. Det opplever du ikke ved vanlig fotsopp. 
For ikke mange dager siden stod det i en avis om hudsopp som er resistent mot omtrent alt av antimycotika. 

Anonymkode: 7d10d...e6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2015 den 21.41):

CANESTEN, ikke candesten.......

Grønnsåpe funker på det meste :) La foten ligge 10-15 minutter i såpevann og skyll godt av

Enda mer fukt på sopp? Og grønnsåpe? Hva tror du skjer? 

AnonymBruker
Skrevet

Trollet har vært ute og gått, ser jeg. Tråd fra 2015. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...