Gå til innhold

NAV penger om jeg tar silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Få deg jobb og spar til nye pupper selv!

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden på grunn av kranglingen. Har du vært diskutert dette med legen din? Og legen sa h*n aldri hadde hørt om offentlig finansiering av en sånn type operasjon? Dersom du mener at du er en passende kandidat, bør du finne en ny lege, eller ta det opp med legen din igjen - at det faktisk eksisterer en sånn type ordning. Så får legen vurdere saken.

Det kan hende at du sliter med noen alvorlige kroppskomplekser og vrangforestillinger, og at du absolutt ikke er hundre prosent flat. Nå fikk jeg ikke med meg hvor gammel du er, for jeg leste ikke gjennom hele tråden ordentlig. Dersom du er rundt 20 år, er sjansene tilstede for at du skal kunne utvikle litt mer brystvev. Jeg var så og si flat (ikke pannekakeflat, men hadde veldig små bryster), frem til jeg var 20. Da først begynte dem å komme, og da ble de til en liten B-cup.

Det er ikke garantert at du får dekket brystoperasjon, for det er svært få som tilfredsstiller kravene det stilles. Det neste du kan gjøre er å oppsøke psykolog. Dersom du velger å bruke pengene dine på silikon, kommer du ikke til få mye hjelp hos NAV. Da får du valget mellom å være blakk med nye bryster, eller få hjelp til å i det minste komme deg ut i arbeid mens du sparer til nye bryster. Jeg hadde satset på det siste alternativet.

Det som bekymrer meg er at du baserer hele din livskvalitet og funksjon på dine brysters størrelse. Jeg forstår hvordan det føles, og jeg forstår frustrasjonen din. Selv hadde jeg kjempelyst på brystforstørrelse. Det var det eneste jeg ønsket meg, og noen ganger ville jeg heller dø enn å leve med små bryster resten av livet. Men faktum er at dette bare en liten bagatell. Jeg hadde heller ikke råd til silikon, men oppsøkte en plastikkirurg, der han gav meg råd og tips. Jeg følte meg veldig betrygget etterpå. Nå vet jeg ikke om du er tynn, men jeg fikk beskjed om at dersom jeg la på meg 7 kilo, var sjansen stor for at jeg kom til å få større bryster naturlig, og at det ikke var sikkert at en operasjon var nødvendig. Jeg så på meg selv som pannekakeflat på den tiden (da var jeg 18), men det viste seg jo at jeg ikke var helt flat. Når man sammenlikner seg selv med sports illustrated-modeller, eller insta-dronningene, med digre, runde, massive bryster, er det ikke rart at man ser på seg selv som flatbrystet.

Det kan godt hende at du er helt flat - men igjen, du er nødt til å prioritere uansett. Dersom dette er noe du har ønsket deg siden du var 13, kan du like godt vente et par år til, frem til du får livet på rett kjøl, økonomien i orden og arbeid. Prioriter psykolog og arbeid. Etterhvert kommer problemene dine til å løse seg (med eller uten silikon).

Anonymous poster hash: 954ae...d44
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er arbeidssøkende men har litt over 30tusen på sparekonto så jeg har ikke rett på sosialstøtte. BSU og sparepenger må brukes opp før jeg har krav på det.

Jeg er veldig deprimert over puppene mine så dersom jeg bruker de på silikon, har jeg krav på sosialstøtte da? Folk som røyker som skorstein og bruker over 30tusen i året ville jo hatt rett på det uten at nav kan si at ''det burde du tenkt på før''.

Jeg vet mange kan bli provosert, men jeg har like flate pupper som en krefpasient, og med de er det forståelig og til og med en selvfølge at de skal ta, og i tillegg få dekket silikon++.

Så kan jeg gjøre dette?

Nå blir jeg litt redd for å trykke publiser fordi kg har veldig ''skumle'' svar, haha. Håper i hvertfall noen kan svare meg på dette spørsmålet.

Anonymous poster hash: 88cc1...54d

Ja til og med dekket silikon ja, det får de. Vet du hva....vet du egentlig hva du svarer? Her er lyset på,men ingen hjemme

Anonymous poster hash: 65fba...51b

Skrevet

"Kjære nav, kan jeg få aap fordi jeg er psykisk syk pga mine pupper...?" ;D

Anonymous poster hash: 86cc8...fda

• Liker 1
Skrevet

Ta deg sammen, skaff deg en jobb og betal for egne ting selv.

Anonymous poster hash: 3dbef...d09

• Liker 2
Skrevet

. BSU og sparepenger må brukes opp før jeg har krav på det....

............

Så kan jeg gjøre dette?

Anonymous poster hash: 88cc1...54d

Hva med BSU pengene da? Skal du ikke bruke opp de også før du har krav på noe sosialstønad?

Hvorfor går du egentlig rundt og snakker om å søke sosialstønad når du har penger på bok TO steder faktisk? Dette lukter råttent, skal jeg være helt ærlig. Sosialstønad er siste utvei for folk som ikke eier nåla i veggen, ikke for folk som sitter på en haug egne sparepenger de er for gjerrige til å bruke, og heller vil at samtunnet skal fø på dem....

Skrevet

Hvis din mangel på pupper er så vanskelig for deg som du skriver, synes jeg at du skal koste på deg den operasjonen.

Det trenger jo ikke å stå "TIL SILIKONPUPPER" på kontoutskriften din...

Alle disse "ta deg sammen"-svarene her på KG er til liten hjelp.

Anonymous poster hash: 4c3e5...bd2
Skrevet

Pupper = lykke? Man skal lese mye rart her inne...

TS trenger hjelp, det er helt klart. Når man legger hele sin livslykke i hvordan puppene ser ut, har man alvorlige problemer. De fleste av oss har viktigere ting å bruke tankevirksomheten vår på, og TS burde bruke mer energi på å få seg utdanning/jobb, enn å sitte inne og tenke på pupper. Når hun i tillegg har penger, men heller vil ha det offentlige til å betale for disse puppene, kan man bli aldeles matt over tankegangen.

Du blir ikke automatisk lykkelig, karismatisk og velfungerende selv om du får silikonpupper, det kan jeg garantere deg.

Skrevet

Hvis din mangel på pupper er så vanskelig for deg som du skriver, synes jeg at du skal koste på deg den operasjonen.

Det trenger jo ikke å stå "TIL SILIKONPUPPER" på kontoutskriften din...

Alle disse "ta deg sammen"-svarene her på KG er til liten hjelp.

Anonymous poster hash: 4c3e5...bd2

NAV ser jo at det er mye penger som går ut på kort tid. Dersom hun porsjonerer ut pengene og lever på luft og kjærlighet i et par måneder går det nok bra. ;)

Skrevet (endret)

Kjenner jeg blir litt provosert av deg egentlig.

Jeg slet i mange, mange år med akkurat samme problemet. Sa til meg selv hver eneste dag fra jeg var 13 at "Det kommer. Du har enda mange år igjen.." Så ble jeg 18 og tenkte at "faen heller, det skjer jo aldri." Dro til fastlegen, forklarte problemet, han så på dem og sa han skjønte problemet.
Men, jeg lot henvisning ligge. Jeg sendte den aldri. Når jeg ble 20 ca, så gikk det over. Nå er jeg glad for at jeg lot være.

Og at du virkelig drar det så langt at du ikke kan jobbe, pga brystene? Hva har brystene dine med en jobb å gjøre? Brystene dine har ingen funksjon i en eventuell jobb du skulle hatt.

At du er deprimert er en ting, men at du lar det gå ut over nødvendige behov skjønner jeg ikke. Enda hvor mange tårer som har falt av problemet mitt, så stilte jeg opp, gjorde mitt beste, og dro hjem og gråt der. Hva slags moral og holdning har du? Sitter du inne hver dag og gråter for at brystene dine ikke er store nok?
Jeg skjønner virkelig ikke at du kan la det spise deg så opp innvendig at du ikke klarer jobbe. Problemene lar man ligge hjemme.

Vet du hva, dra til en ny fastlege, få henvisning til dekt operasjon. Samtidig spør du om henvisning til psykolog/terapeut, fordi dette problemet kommer sannsynligvis ikke til å gå over om du får deg nye pupper. Du vil fortsatt plages, og det er ikke engang sikkert du blir å like resultatet du får.

Endret av Druefrue
  • Liker 2
Skrevet

SMÅ PUPPER ER SEXY!

Tar du på deg litt selvtillit og humor også, så skal du se at det er det som utgjør hele forskjellen.

Anonymous poster hash: b456e...557
Skrevet

Åh dæven snakk om feilprioritering a!

Anonymous poster hash: 0c169...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...