AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg er arbeidssøkende men har litt over 30tusen på sparekonto så jeg har ikke rett på sosialstøtte. BSU og sparepenger må brukes opp før jeg har krav på det. Jeg er veldig deprimert over puppene mine så dersom jeg bruker de på silikon, har jeg krav på sosialstøtte da? Folk som røyker som skorstein og bruker over 30tusen i året ville jo hatt rett på det uten at nav kan si at ''det burde du tenkt på før''. Jeg vet mange kan bli provosert, men jeg har like flate pupper som en krefpasient, og med de er det forståelig og til og med en selvfølge at de skal ta, og i tillegg få dekket silikon++. Så kan jeg gjøre dette? Nå blir jeg litt redd for å trykke publiser fordi kg har veldig ''skumle'' svar, haha. Håper i hvertfall noen kan svare meg på dette spørsmålet. Anonymous poster hash: 88cc1...54d 4
Gjest Vevila Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Du vil ikke få sosialstønad om du akkurat har svidd av 30 000 på nye pupper nei..
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Nav sjekker hva pengene dine har gått til og har de heller gått til nye pupper enn til mat og nødvendige utgifter så får du ikke sosialstøtte. Anonymous poster hash: 3da29...dcf 4
super-s Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Jeg ville heller ventet til jeg hadde fått jobb, for så å skaffe nye pupper. 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Nei, det vil du ikke få da NAV krever utskrift av konto siste 3(?) mnd? Bruke 30.000,- på pupper da vil ikke se bra ut.... Anonymous poster hash: 92202...446
altflyter Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Huff. Nå har du kastet en brannfakkel. Jeg er delvis enig i logikken din. Det er ikke egentlig riktig at dem som sløser bort alle pengene sine på tull får sosialstønad, mens du som har vært flink til å spare, ikke får det. Saken er jo den at sosialstønad skal være siste utvei. Du skal ikke eie noe som helst for å kunne få det. Om alle med sparepenger kunne søke og få sosialhjelp, tviler jeg på at samfunnet hadde gått rundt. Jeg kan ikke mye om sosialhjelp, men kan se for meg at du ikke er den første til å tenke at du bare kan bruke opp det du har for å få penger fra nav, men jeg vet ikke om det er så enkelt. Vil anta at de ser over de siste kontoutskriftene dine, og da ser det litt suspekt ut med et titalls tusen i minus helt ut av det blå. Likevel: er man blakk, så er man blakk. De kan jo ikke akkurat sette deg på gaten heller. Det er et dilemma. For min del har jeg vært i din situasjon hvor jeg hadde sparepenger men kke hadde så lyst til å bruke dem---> du er enig i at det høres ganske latterlig ut, sant? Det var i hvert fall det jeg selv kom fram til. Det jeg endte opp med å tenke var felleskapet og egen egoisme. Jeg hadde jo penger, så hvorfor skulle felleskapet gi meg mer? Arbeidsløs eller ei. Jeg svidde av sparepengene. De rakk nesten fram til jeg fant meg en jobb. Skal alle få penger fordi de ikke ønsker å bruke avdet de har spart? Da kan du jo tenke. La oss si jeg har en inntekt på 20 000 i måneden, og velger å spare 19 000. Da har jeg jo bare 1000 kroner å leve for. Kan jeg da søke sosialhjelp? Det eneste unntaket i mine øyne måtte vært BSU, da dette er penger det er store ulemper med å ta ut. Endret 11. februar 2015 av altflyter 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Jeg ville heller ventet til jeg hadde fått jobb, for så å skaffe nye pupper. men man kan jo ikke løfte noe på en måned kanskje, spesielt om man tar under muskel noe jeg må siden jeg har ingen bryster. Jeg har ingen utdanning så det måtte blitt barnehage, matbutikk, klesbutikk. Mye løfting av varer på lager og slik. Jeg har gått til psykolog og slik men det hjelper ikke. Man sender ikke en brystkreftpasient til psykolog i stedenfor at de får fikset puppene. Jeg føler ingen forstår problemet mitt siden det er ''bare'' utseende. Gjør det ikke bra på jobbinterview siden jeg er så deprimert og lei, har ville hatt silikon siden jeg var 13 og tenkt på det hver eneste dag siden. Anonymous poster hash: 88cc1...54d 1
mijaa Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Så lenge kontoene dine er tomme har du vel krav på en eller annen form for stønad? Om det er et lurt valg er en annen sak. Jeg ville ventet til jeg hadde jobb og heller spart opp penger til operasjonen, også tatt ut ferie eller noe etterpå siden man, som du sier TS, ikke skal løfte tungt osv rett etter operasjonen
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Maslows behovspyramide. Du vil ikke bli lykkelig av nye pupper når du ikke har jobb. Du må først jobbe for å sikre deg dine grunleggende behov, deretter kan du tenke på pupper. Anonymous poster hash: b0b29...8e6 17
hjärterdam Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Jeg jobber med økonomisk sosialhjelp og hadde aldri innvilget støtte om du hadde kommet til meg med den storyen. Sjefen min hadde nok halshugd meg om jeg hadde gjort det matpenger/nødhjelp er det eneste jeg hadde fått lov til å innvilge. 7
Gjest Coolaid Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Jeg er arbeidssøkende men har litt over 30tusen på sparekonto så jeg har ikke rett på sosialstøtte. BSU og sparepenger må brukes opp før jeg har krav på det. Jeg er veldig deprimert over puppene mine så dersom jeg bruker de på silikon, har jeg krav på sosialstøtte da? Folk som røyker som skorstein og bruker over 30tusen i året ville jo hatt rett på det uten at nav kan si at ''det burde du tenkt på før''. Jeg vet mange kan bli provosert, men jeg har like flate pupper som en krefpasient, og med de er det forståelig og til og med en selvfølge at de skal ta, og i tillegg få dekket silikon++. Så kan jeg gjøre dette? Nå blir jeg litt redd for å trykke publiser fordi kg har veldig ''skumle'' svar, haha. Håper i hvertfall noen kan svare meg på dette spørsmålet. Anonymous poster hash: 88cc1...54d Dette er det dummeste jeg har lest her inne på lenge. Beklager, sånn er det. Lykke til med puppane, forresten
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Dette er det dummeste jeg har lest her inne på lenge. Beklager, sånn er det. Lykke til med puppane, forresten takk for det Anonymous poster hash: 88cc1...54d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 kan jeg få aap da? Jeg er jo deprimert og dermed psykisk syk.. Svarene her inne hjelper ikke akkurat på. Anonymous poster hash: 88cc1...54d 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Du snakker som om du har planlagt å gå på NAV flere måneder fremover i tid??? Du må jo søke alle de nye jobbene som kommer hver eneste dag i fylket ditt og nabofylket. Forhåpentligvis er du i jobb allerede over helga. Da kan du ta deg slike friheter som er forbeholdt folk som greier seg selv. Anonymous poster hash: fe40e...618 2
Gjest Vevila Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 kan jeg få aap da? Jeg er jo deprimert og dermed psykisk syk.. Svarene her inne hjelper ikke akkurat på.Anonymous poster hash: 88cc1...54d Det må jo nesten nav avgjøre.
Amarinda Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Har du rett på arbeidsledighetstrygd da?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Du snakker som om du har planlagt å gå på NAV flere måneder fremover i tid??? Du må jo søke alle de nye jobbene som kommer hver eneste dag i fylket ditt og nabofylket. Forhåpentligvis er du i jobb allerede over helga. Da kan du ta deg slike friheter som er forbeholdt folk som greier seg selv. Anonymous poster hash: fe40e...618 Det kommer ikke nye jobber hver eneste dag der man ikke trenger utdanning. De jeg søker på har ofte over hundre søkere. Å gi fra seg cv i div butikker har jeg gjort og noen jobbinterview men jeg klarer ikke få jobbene for jeg er ikke utadvent/karismatisk nok. Anonymous poster hash: 88cc1...54d
altflyter Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 (endret) kan jeg få aap da? Jeg er jo deprimert og dermed psykisk syk.. Svarene her inne hjelper ikke akkurat på. Anonymous poster hash: 88cc1...54d Jeg syntes nesten du høres ut som et troll. AAP er ikke noe som er enkelt å få. Med mindre du er så syk at du overhodet ikke fungerer og lege og psykolog er enig i dette, så får du nok ikke det. Du sier du er arbeidssøkende og framstår som fult kapabel til å jobbe i HI. Da må du nesten bestemme deg for hva du spør om Endret 11. februar 2015 av altflyter 5
Gjest Kili Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 kan jeg få aap da? Jeg er jo deprimert og dermed psykisk syk.. Svarene her inne hjelper ikke akkurat på. Anonymous poster hash: 88cc1...54d Nei, ikke når du bruker pengene på sånt tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå