Gå til innhold

Kan jeg klage på vedtaket fra Infratek? Jeg er IKKE enig med dem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var på kontroll sist uke og sa at jeg må få en elektriker til å feste en kabel ordentlig opp mot veggen, jeg er ikke enig i at det må elektriker til for dette. kabelen henger på veggen, men ikke godt nok i følge Infratek. Kan jeg klage på noe vis?

Det er jo bare sykt å betale flere tusen for å få en elektriker til å henge opp denne, det kan jeg da fint gjøre selv?

Anonymous poster hash: 3400b...b1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjerne gjøre det, men får du kontroll fra BKK kan det godt være du får pålegg om å få elektriker til å rette opp i det.

• Liker 1
Skrevet

Du må gjerne gjøre det, men får du kontroll fra BKK kan det godt være du får pålegg om å få elektriker til å rette opp i det.

Har ikke BBK det samme kontrollfunksjonen som Infratek? Det er disse kontrollørene som har sagt jeg må ha elektriker for å fikse det.

Skrevet

De er vel mest opptatt av at den blir festet? At kabelen ikke lengre henger løs..

Hvem som fester den er vel i bunn og grunn uinteressant, så lenge det blir gjort på riktig/"forskriftsmessig" vis.

Selvfølgelig sier de at du må ha elektriker til å fikse den - får ikke lov til å gjøre slikt selv må en skjønne.

Anonymous poster hash: daac0...925
  • Liker 1
Skrevet

Du må kunne dokumentere at du har fått dette utført fagmessig, dvs av en elektrikker, fordi dette ikke er innafor det du selv kan utføre, selv om du måtte mene noe annet.

Kan du ikke vise til fagmessig utbedring og det brenner vil du bli ansvarlig for både hus og innbo, selv om du er aldri så godt forsimret. Velbekommen!

Alt er lov å klage på, men ikke alt er verdt å krefter på å klage på.

Anonymous poster hash: 50ba5...2d5

• Liker 2
Skrevet

De er vel mest opptatt av at den blir festet? At kabelen ikke lengre henger løs..

Hvem som fester den er vel i bunn og grunn uinteressant, så lenge det blir gjort på riktig/"forskriftsmessig" vis.

Selvfølgelig sier de at du må ha elektriker til å fikse den - får ikke lov til å gjøre slikt selv må en skjønne.

Anonymous poster hash: daac0...925

Det verste er at den ikke slenger, den henger bare langs veggen med litt for få fester :/

Men jaja, jeg får vel tilkalle en elektriker da. Hvor mye kan de ta betalt for dette tro??

Gjest Anubiel
Skrevet (endret)

Det er bare å klage. Jeg fikk pålegg om noen filleting, det gjaldt manglende lås på sikringsskap og en plastikkpropp som manglet i sikringsskapet. Dette måtte rettes av elektriker. Jeg fikk det ordnet av vaktmester i borettslaget, da det er de som har ansvaret for skapet.

Jeg sendte klage der jeg påpekte at jeg ikke kunne se at de hadde hjemmel til å kreve at dette ble rettet av elektriker. Fikk som svar tilbake at de anså forholdet som rettet og at jeg kunne se bort fra pålegget.

Endret av Anubiel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...