Gå til innhold

Regning på over 7000:( Kan dette virkelig stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på et sted hvor jeg betaler 7000 i husleie per mnd, samt strøm omlag 600-800 i mnd og nettleie på 600-900 i mnd. Hittil har jeg ikke lest av strømmen, da jeg alltid får feilmld når jeg gjør det. Jeg har allikevel vært litt forbauset over at nettleien har vært såpass dyr som opptil 900,- i mnd. Har slitt med å få endene til å møtes og syns det er dyrt å bo sånn som jeg gjør nå. Har pleid å hatt strømmen inkl tidligere så er ikke vant til å betale det slik som nå.

For litt siden greide jeg tydeligvis å lese av strømmen riktig, fikk tilbakemld på sms om at opplysningene var mottatt.

Jeg har akkurat betalt forrige mnds strøm- og nettleie på tilsammen 1500 kr og i dag dumpet en ny regning fra Eidsiva ned i postkassa. Regning på nettleie på over 7000 kr!!!! Jeg forstår ingenting av dette her:( Jeg lever veldig sparsommelig og er nøye på å bruke minst mulig varme og lys. Jeg fyrer med ved og tenner levende lys.

Denne regningen har forfallsdato FØR jeg får lønn denne måten i tillegg... Dette må da være en misforståelse?:(

Anonymous poster hash: a275c...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du bodd der? Om du har bodd der i årevis, er det jo mulig, men høres voldsomt mye ut. Bruker du tørketrommel, oppvaksmaskin og vaskemaskin mye? Syntes det høres forferdelig mye ut. Og du bor alene? Selv bor jeg alene og har en strømregning på i snitt 500kroner i måneden (men har ikke tørketrommel og oppvaskmaskin)

Jeg ville ringt strømselskapet og spurt.

Skrevet

Dobbeltsjekk måler og ring selskapet og snakk med dem, så forklarer de deg hvordan det fungerer.

Begynn og å lese av måler jevnlig slik at du betaler for faktisk forbruk hele tiden.

• Liker 11
Skrevet

Hvor lenge har du bodd der? Om du har bodd der i årevis, er det jo mulig, men høres voldsomt mye ut. Bruker du tørketrommel, oppvaksmaskin og vaskemaskin mye? Syntes det høres forferdelig mye ut. Og du bor alene? Selv bor jeg alene og har en strømregning på i snitt 500kroner i måneden (men har ikke tørketrommel og oppvaskmaskin)

Jeg ville ringt strømselskapet og spurt.

Ja, skal ringe å høre med de.. Jeg bor alene, og har ikke oppvaskmaskin/tørketrommel. Vasker klær 1 gang i uken..

Skrevet

Jeg bor på et sted hvor jeg betaler 7000 i husleie per mnd, samt strøm omlag 600-800 i mnd og nettleie på 600-900 i mnd. Hittil har jeg ikke lest av strømmen, da jeg alltid får feilmld når jeg gjør det. Jeg har allikevel vært litt forbauset over at nettleien har vært såpass dyr som opptil 900,- i mnd. Har slitt med å få endene til å møtes og syns det er dyrt å bo sånn som jeg gjør nå. Har pleid å hatt strømmen inkl tidligere så er ikke vant til å betale det slik som nå.

For litt siden greide jeg tydeligvis å lese av strømmen riktig, fikk tilbakemld på sms om at opplysningene var mottatt.

Jeg har akkurat betalt forrige mnds strøm- og nettleie på tilsammen 1500 kr og i dag dumpet en ny regning fra Eidsiva ned i postkassa. Regning på nettleie på over 7000 kr!!!! Jeg forstår ingenting av dette her:( Jeg lever veldig sparsommelig og er nøye på å bruke minst mulig varme og lys. Jeg fyrer med ved og tenner levende lys.

Denne regningen har forfallsdato FØR jeg får lønn denne måten i tillegg... Dette må da være en misforståelse? :(

Har du ikke lest av strømmen så er det jo ikke rart du går på en smell når du først gjør det. Du må jo bare ringe strømselskapet og høre hva det går i.

Anonymous poster hash: ef961...483

• Liker 17
Skrevet

Kanskje de har stipulert ettersom du får feil på måleren? Da trekker de fra det du har betalt for mye på de neste regningene. Ring dem og hør, det samme skjedde meg en gang, fikk litt panikk jeg også, høye strømregninger er kjedelige penger å betale.

Anonymous poster hash: 995fb...6e5
  • Liker 1
Skrevet

Er det ingen som kan dette som du kjenner, som bor i nærheten og kan komme og hjelpe deg med å lese av?

Så får du lært det og kan gjøre det selv senere.

Anonymous poster hash: 7a24b...bb3

Skrevet

Ja, skal ringe å høre med de.. Jeg bor alene, og har ikke oppvaskmaskin/tørketrommel. Vasker klær 1 gang i uken..Anonymous poster hash: a275c...35c

Vaskemawkin, tørketrommel og oppvaskemaskin trekker ikke mye strøm, det er en gammel myte.

Det som trekker strøm er oppvarming og varmt vann.

På strømregningen skal det stå strpmmåler fra og til stand og da kan du kontrollere i forhold til den målerstanden du har avlest, evt målerstanden nå.

Å ikke lese av strømmåleren har jeg før hørt folk la være å gjøre, for så å få enorme regnknger.

Anonymous poster hash: ae4c0...fae

• Liker 5
Skrevet

Ja, skal ringe å høre med de.. Jeg bor alene, og har ikke oppvaskmaskin/tørketrommel. Vasker klær 1 gang i uken..

Da er det enten noen som lurer deg, eller så er det feil. En slik regning henger bare ikke på greip. Min bikker sjelden 500, og jeg vasker også klær ca en gang i uken, men jeg har vedovn så jeg sparer nok litt i oppvarming, men den summen der er absurd. Forklar situasjonen din og si litt om forbruket. Dette må være feil.

Skrevet

Jeg kom på en ting... Kan det tenkes at den forrige leieboeren heller aldri leste av strøm, og regningen på dette nå har nådd deg?

• Liker 6
Skrevet

Jeg leste ikke av strømmen på 7 måneder, og fikk da regning på 1800, i løpet av disse syv månedene hadde jeg da selvfølgelig betalt rundt 500 i mnd.

Hvis du har bodd der lenge er det ikke så rart, men henger meg på altflyter, mulig forrige leieboer aldri leste av.

Skrevet

Jeg leste ikke av strømmen på 7 måneder, og fikk da regning på 1800, i løpet av disse syv månedene hadde jeg da selvfølgelig betalt rundt 500 i mnd.

Hvis du har bodd der lenge er det ikke så rart, men henger meg på altflyter, mulig forrige leieboer aldri leste av.

Ja, mulig.. Jeg har bodd i min leil kortere enn deg så det er merkelig at du fikk regning på bare 1800 mot mine 7000+ :s

Men, vil dette da si at jeg skal betale disse 7000 + nettleien jeg har betalt de 5 mnd jeg har bodd her (7000+900(ca)x 5 =11500)?! Det er jo faen meg helt sjukt for en student som meg. Hvis jeg ringer de og sier at dette stemmer vet jeg ikke hva jeg gjør.......

Skrevet

Ja, mulig.. Jeg har bodd i min leil kortere enn deg så det er merkelig at du fikk regning på bare 1800 mot mine 7000+ :s

Men, vil dette da si at jeg skal betale disse 7000 + nettleien jeg har betalt de 5 mnd jeg har bodd her (7000+900(ca)x 5 =11500)?! Det er jo faen meg helt sjukt for en student som meg. Hvis jeg ringer de og sier at dette stemmer vet jeg ikke hva jeg gjør.......

Ikke ta bekymringene på forskudd, Ring dem i morgen, fortell situasjonen. De kommer også til å se at dette faller på sin egen urimelighet. Jeg vil tro at de også har en oversikt over når strømmen sist ble lest av. Da finner du fort ut om du betaler for den forrige leieboeren og. At EN person bruker så mye strøm i måneden med det forbruket du beskriver, er absurd. Da må man nesten gå inn for å bruke mye strøm

• Liker 1
Skrevet

Ts, var måleren lest av så du begynte på scratch da du flyttet inn? Hvis du har bodd der kortere enn sju måneder er det nesten umulig å få en så høy strømregning, men hvis du betaler for et par års etterslep for forrige leietaker er det vel mulig... Ring og spør imorgen.

Anonymous poster hash: 0ae13...38d

• Liker 5
Skrevet

Leste du av strømmen når du flyttet inn?

Jeg bruker ca 1000 i mnd på vinteren (strøm og nettleie. )

Vask, tørk og oppvaskmaskin går nesten daglig, fyrer bare med strøm og har det jevnt 22-23 grader inne (100 m2)

Skrevet

Jeg har bodd i leiligheten mye lengre, men hadde ikke lest av. Samboeren og mitt sitt forbruk var da høyere enn på samme tidspunkt året før, med hun jeg bodde med da, så vi betalte ca det samme (er det det som kalles stipulert forbruk kanskje?), og fikk da den kjipe smellen fordi vi hadde betalt for lite.

Jeg har troa på at det er en feil her, for 7000 er sinnsykt mye i strømregning!

På faktuaen skal siste avlesing stå, se på dette.

Oppdater oss gjerne når du har snakket med de :)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og persondebatt, samt svar.

- Magnifique, mod.

Skrevet

Har du lest av målaren riktig? Hvis du har måler med sånn "kontinuerlig rullende siste tall", så er det fort gjort å føre på det tallet.

Anonymous poster hash: ca585...439
Skrevet

Har du varmekabler eller varmeovn som alltid er på?

Jeg bodde en gang et sted der jeg måtte ha på varmekabler i gulvet om vinteren, strømmen ble minst 1000kr i mnd, selv om jeg knapt brukte noe annet strøm.

Anonymous poster hash: 6144e...c3e
Skrevet

Denne regningen har forfallsdato FØR jeg får lønn denne måten i tillegg... Dette må da være en misforståelse? :(

Men hvordan får du betalt strømmen din hvis du ikle leser den av? Du skriver at du for litt siden fikk lest av strømmen og så fikk du denne regninga på nettleie? Har du bare latt de stipulere forbruket ditt i disse mnd da? Hvis du til vanlig betaler 1500 i mnd i strømregning inkudert netleie, så skulle jo normalt sett det være nok, i hvertfall ikke så lite at du skal ha en smell på 7000. Selv har jeg strømregning rundt 1600 i mnd for tiden, det er vinter, men ikke veldig kaldt, men her går vaskemaskin og tørketrommel hver dag, dusj x2 hver dag + varmeklabler på bad, jeg har stort sett alltid lysene på og fyrer med 2-3 oljeovner + en panelovn (ligger vel rundt 25 grader her). Leiligheten er rundt 110 kvadrat. Høres merkelig ut hele greia. Oppdater oss gjerne når du har fått snakket med strømleverandøren din. Lykke til!

Anonymous poster hash: 5f0e4...8dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...