AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg kjøpte meg en liten hybel i høst på 12kvm og trodde da at jeg bare skulle ha tromskraft, men så ble jeg ringt av norgesenergi som visst skulle være såååå mye billigere. Fikk beskjed fra norgesenergi om at når jeg opprettet abonnement hos dem ordnet de alt med tromskraft og at jeg bare skulle melde inn målerstand til tromskraft så ordnet tromskraft med å sende opplysningene videre til norgesenergi og fikk opplyst av han fra norgesenergi at jeg bare kom til å motta en regning. Som sagt så bor jeg i en liten hybel på 12kvm og siden jeg bare sover her har jeg ikke noe varmeovn på og ikke TV og bruker generelt sett veldig lite strøm + at jeg er her 3 uker av måneden, nå har det seg sånn at en gang i måneden sender jeg inn målestand til tromskraft og de trekker da rundt 200-280kr hver måned ser jeg i nettbanken, og hos norgesenergi får jeg nå regninge annenhver måned og alle tre regningene jeg har fått fra norgesenergi har vært på mellom 1100kr til 1400kr. den siste nå fra norgesenergi for desember og januar var på 1427kr som vil si 713,50 i gjennomsnitt for en måned + de 283kr som nå ble trekt til norgeskraft i januar, havner jeg på en ca månedspris på 996,50. så altså 1000kr i strøm + nettleie i en 12kvm hybel hvor jeg ikke har elektrisk varme på og ellers bruker lite strøm. Synes det hørtes veldig dyrt ut, spesielt når jeg hører andre medstudenter som betaler rundt 300-500kr i måneden i strøm. Burde jeg bare si opp abonnementet hos norgesenergi og ha alt samlet hos tromskraft? Anonymous poster hash: 0d183...107
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 ? Anonymous poster hash: 0d183...107
daemonia Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Jeg skjønte ikke dette her... Men du får altså faktura fra begge selskapene da, eller...? Hvis det var billigere tidligere så går du tilbake til de du hadde før.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Jeg skjønte ikke dette her... Men du får altså faktura fra begge selskapene da, eller...? Hvis det var billigere tidligere så går du tilbake til de du hadde før. Jeg regner med at det TS mener er at h*n får regning fra nettleie fra Troms Kraft og strømregning fra Norgesenergi? Og ja, 1000 kr i måneden i kun strømforbruk høres fryktelig dyrt ut. Har du spotpris eller har du noe slags fastprisavtale? Anonymous poster hash: eecd7...75a
Musicman Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Har du lest av strømmåleren? Hvis ikke, så blir du fakturert for et estimert forbruk.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 TS her. Har aldri eid leilighet før nå så har ikke noe "tidligere" å gå etter. Da jeg flyttet inn i leiligheten ble jeg tipset om norgesenergi så derfor valgte jeg dem. Hadde ikke peiling på andre strømleverandører jeg kunne velge i, så tok det. Leser av strømmåleren hver måned. Anonymous poster hash: 0d183...107
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Kan noen med peiling eventuelt tipse meg om billig og bra strømleverandør?Anonymous poster hash: 0d183...107
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Gå til Konkurransetilsynet: http://www.konkurransetilsynet.no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/ Velg kommune og forventet strømforbruk. Velg KUN etterskudds fakturering. Det er ingen grunn til å betale strømmen på forskudd. Velg Markedskraft/spotpris. Det er dette som er billigst over tid. Velg derette den billigste strømleverandøren. Anonymous poster hash: 0342d...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå