Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket en del om å ha skjokoladekake som bryllupskake, ettersom verken han eller jeg er no særlig glad i marsipankake ettersom dette bare er en bløtkake med marsipanlokk.

Hva tenker dere om skjokoladekake og marsipan? Mener marsipan skjokolade er jo godt?

Har hørt at en ikke får tak i kritt hvit skjokolade i norge, men er jo egentlig ikke så nøye at det ikke er helt hvitt da så lenge det passer med pynten. Men hvordan tror dere det blir med marsipanpynt til da for det er vel det man lager blomster osv ut av?

Også går det jo ann å toppe med kritthvit glasurdeig, men har hørt at glassurdeig smaker litt...spesielt? Noen som vet noe om dette?

Gleder meg til å smake på kaker jeg :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I litt bedre matbutikker kan man helt fint finne hvit sjokolade i Norge. Og hva med hvit Dronningsjokolade?

Selv synes jeg ikke marsipan passer på sjokoladekake, men nå liker ikke jeg marsipan heller, da.

Skrevet

Vi skal ha lokk laget av hvit sjokolade og blank sirup (fås i Sverige). Dette skal få nesten samme konsistens og utseende som marsipan, men smaker sjokolade/karamell...

Jeg har ikke smakt sånn kritthvis glasur (lages vel av melis, eggehviter + +?), men personlig synes jeg den ser litt "fake" ut, litt for hvit, og litt for "hard" (vanskelig å forklare).

Skrevet

Tror sjokoladekake med marsipan i bryllupskaken kan bli veldig godt jeg!! Jeg pleier å lage Sachertorte (østerrisk sjokoladekake med aprikossyltetøy inni) og der er det marsipanlokk under glasuren på toppen. Nam nam, det er veeeldig godt!! Om enn ganske mektig, men man spiser jo ikke så mye kake! (p.s.vi skal heller ikke ha tradisjonell marsipan-bryllupskake, det finnes jo så mye spennende man kan finne på !!) :sikle:

Skrevet

Vi har mousse-kake av sjokolade. Kaken pyntes med mørk og lys sjokolade - hvordan dette gjøres er jeg ikke sikker på, men det er ikke marsipan vet jeg.

Skrevet

Du får kritthvite kaker her. Det hvite lages av sukkerpasta. Man kan også lage blomster, svaner og andre skulpturer av sukkerpasta.

Skrevet
I litt bedre matbutikker kan man helt fint finne hvit sjokolade i Norge. Og hva med hvit Dronningsjokolade?

Selv synes jeg ikke marsipan passer på sjokoladekake, men nå liker ikke jeg marsipan heller, da.

Lunacia: Ikke noe problem å få tak i hvit sjokolade, men den har ikke kritthvit farge, mer beige... :wink: Tror det var det hun mente.

Vi har allerede bestemt oss for sjokolademoussekake med vanilje (Creme brulé) fra Pascal, med nydelige svaner på! Mmmm...

Skrevet

tusen takk for svar, gjore det ikke akurat no lettere å velge det meste høres jo godt ut.

tror vi får snakke med konditor om det jeg, høre hva han/henne mener.

Lunacia: Ikke noe problem å få tak i hvit sjokolade, men den har ikke kritthvit farge, mer beige... Tror det var det hun mente.

Riktig, men er jo egentlig ikke så nøye at den ikke er kritthvit da, sånn egentlig.

Skrevet

Jeg har laget en dåpskake jeg, med marspipan under et lag med hvit sjokoladepasta. Pastaen ble mer offwhite enn hvit pga sjokoladen. Synes det kan være fint som detaljer, men jeg ville ikke valgt å ha helt hvit kake med sukkerpasta på toppen. Marsipan er jo heller ikke helt hvit.

Som bryllupskake skal vi ha mandelbunn med jordbærfromasj og gele på toppen. Ingen av oss er glad i marsipankaker, så derfor tar vi heller en utradisjonell kake. Gleder meg til å spise den!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i sånn vanlig kake jeg heller. Så den ene etasjen i kaken vår var sjokoladekake, godt kamuflert under et lokk med marsipan. Den smakte perfekt :wink:

Skrevet

Vi hadde bl.a. sjokoladekake i bryllypskaka vår. Det var en helt enkel sjokoladekake (test den gjerne hjemme med 1-2-3 kakemix...) som basis. Delt i tre lag, fylt med aprikossyltetøy, banan og sjokoladekrem (krem og freia sjokoladesaus....) På toppen: Tynt lag med sjokoladekrem, marsipanlokk og en kjempegod sjokoladeglasur (litt mørk, men ikke med skarp smak...) som var enkel å smøre utover. Kaka ble nydelig god, og vi fikk masse skryt for den :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...