Gå til innhold

Tenåringer og graviditet. Hypotetisk spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du var syk og alt levde litt på overtid. Og at du neppe kunne forvente å leve 10 år til. Hva ville du da tenkt om din 15 år gamle datter ble gravid?

Ville du omfavnet situasjonen og oppmuntret henne til å beholde. Hjulpet henne så godt du kunne og sett på dette som en velsignelse og din mest sannsynlige eneste sjanse til å få oppleve det å bli bestemor?

Eller ville du sett på det som en svært uheldig situasjon. Lurt på hvordan du med din helse skulle klare å stille opp for henne. Hvem skulle støttet henne om du gikk bort i morgen osv og støttet henne i å ta abort?

Eller ville du reagert annerledes?

Bare lurer altså, rent hypotetisk.

Anonymous poster hash: dfed5...656

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sett på det som en ekstremt uheldig situasjon. Hadde oppfordret til abort på det sterkeste. Hvis jeg skulle dø innen ti år, hadde mitt høyeste ønske vært at min datter skulle få et godt liv på tross av at hun ville miste sin mor ung. Et tenåringssvangerskap hadde ikke gjort hennes liv lettere (eller mine siste år lettere). En 15-åring er fortsatt ett barn, hvorfor skulle jeg hatt ett intenst ønske om å oppleve å bli bestemor på bekostning av mitt eget barns liv!?

Å bli bestemor er intet mål eller drøm for meg, å være mor er mye viktigere, for det ER jeg. Hvis min datter hadde fått barn så ung, ville jeg stilt opp for henne, hjulpet henne, bekymret meg for henne. Hun skal ikke være et middel for at barnebarn skal komme til verden. Hadde jeg attpå til dødd fra begge to, hvorfor skulle det være ønskverdig?

• Liker 1
Skrevet

Skjønner meg ikke på foreldre som bare ser på ungene sine som potensielle barnebarnsskapere. Har dere så jævla lyst på flere unger kan dere adoptere noen selv!

Anonymous poster hash: 72092...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...