AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg tenkte dette kunne være en nyttig tråd for oss på budsjett, enten om det er studenter eller arbeidssøkere, eller de som bare ønsker å spare penger men fremdeles ønsker å ta best mulig vare på huden sin Jeg er fan av olivenolje, det funker bra mot tørr hud og også som hårolje samt agurkskiver til å legge under øynene som øyemaske, men utover det har jeg ikke så mange gode tips på lur, håper derfor at vi sammen kan lage litt liv i denne tråden og hjelpe hverandre Anonymous poster hash: c96c9...574
Rosewood Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Egg, yoghurt naturell, honning, avokado har jeg hørt man kan lage gode masker av... Honning mot kviser og uren hud, avokado mot tørrere hud.. Aldri prøvd, men hadde vært spennende Olivenolje og sukker blir en god skrubb. Til å ha på kroppen, eller forsiktig på munnen. Ville ikke brukt den i ansiktet. Sukker er faktisk skikkelig bra for huden når den ikke spises men blir smørt på huden
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Interessant Jeg lurer på om noen vet om kokosolje eller hvetekimolje (eller andre oljer) kan fungere som øyekrem? Olje er jo veldig drøyt, så er vel bare snakk om 1 dråpe fordelt på begge øynene. Anonymous poster hash: c96c9...574
NorwegianBlue Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 - Eg bruke natron som skrubb, kjøper ein stor pose frå iherb. Tykkjer det hjelper mot kviser. - Eg skal prøve å bruke aloe vera gel som serum. - Tea tree oil blander eg i kremer når eg er plaga med uren hud.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Å lage masker av frukt skal visst være veldig bra Har ikke prøvd selv. Ellers synes jeg Green People har mange gode produkter. Ikke sånn kjempe dyrt. Et produkt koster vel under 200 lappen på Feelunique. Anonymous poster hash: 34c6d...44d
cherry blossomed. gone. Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Bruker alepposåpen/ back to basic som jeg kjøpte på helsekost for flere år siden. Bruker den som ansiktsrens, den er utrolig drøy og dermed billig i lengden, hatt den samme i åresvis. Økologisk kokosolje koster bare 50 kroner og kan brukes som hårkur. Olivenolje som body lotion og sminkefjerner.
Djungelvrål Skrevet 12. februar 2015 #7 Skrevet 12. februar 2015 Sitron og sukker som ansiktskrubb. Ca 2 ss sitron saft og sukker til det blir tykt, skrubb i vei. Huden blir supermyk, syren exfolierer og skal visstnok gjøre hudtonen klarere og bleke pigmentflekker. Bland kaldpresset olivenolje med bodylotion når huden er knusktørr. Nydelig.
trillion Skrevet 12. februar 2015 #8 Skrevet 12. februar 2015 (endret) honning og kanel er helt supert! varm honningen i mirkoen i noen sekunder, tilsett kanel - brukes som skrubb og/eller ansiktsmaske. vil kanskje ikke anbefale dem med super sensitiv hud, kornene i kanelen føles veldig grove mot huden. jeg får ihvertfall supermyk hud med masse glød + den fjerner tørr hud, fukter og reduserer kviser/nupper Endret 12. februar 2015 av trillion
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #9 Skrevet 12. februar 2015 Sitron og sukker som ansiktskrubb. Ca 2 ss sitron saft og sukker til det blir tykt, skrubb i vei. Huden blir supermyk, syren exfolierer og skal visstnok gjøre hudtonen klarere og bleke pigmentflekker. Bland kaldpresset olivenolje med bodylotion når huden er knusktørr. Nydelig. Sitron kan være skadelig for huden siden det har en så lav pH-verdi, og du kan ende opp med syreskader. https://www.futurederm.com/2012/04/25/how-ph-affects-the-skin/ Anonymous poster hash: 6c946...8c2
cherry blossomed. gone. Skrevet 12. februar 2015 #10 Skrevet 12. februar 2015 Kaffegrut som håndkrem! Smør bare hendene med kaffegrut og de blir impregnert på en måte. Har prøvd å bruke det som skrubb i ansiktet også, men den er litt tøff, ihvertfall for sensitiv hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå