Gjest avocadoen Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Spiser dere nøtter (og da også yoghurt og sjokoladenøtter) eller lager dere smoothie eller hva gjør dere? Gjerne også skriv om dere spiser normalt eller er på lavkarbo eller annen diett. Jeg har gått litt tom for ideer til hva jeg kan spise når jeg er småsulten Synes det er så mye kcal i kjeks selv om jeg ikke egentlig trenger å bry meg om sånt og føler ikke jeg kan spise sjokoladenøtter hver dag
Rosewood Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Gulrøtter, mandler, pålegg (kalkunskinke, ost, sjokolade philadelphia), banan med litt økologisk peanøttsmør, evt. eplebiter med økologisk peanøttsmør, frosne druer, eplebiter varmet i ovnen med kanel og sukrin... Det jeg finner i hus
Gjest avocadoen Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Gulrøtter, mandler, pålegg (kalkunskinke, ost, sjokolade philadelphia), banan med litt økologisk peanøttsmør, evt. eplebiter med økologisk peanøttsmør, frosne druer, eplebiter varmet i ovnen med kanel og sukrin... Det jeg finner i hus Går du på lavkarbo? Det siste hørtes fantastisk godt ut.
Rosewood Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Går du på lavkarbo? Det siste hørtes fantastisk godt ut. Det er kjempegodt! Lukter nesten eplekake. Jeg følger ikke noe spesielt egentlig, men jeg prøver å redusere karbohydratene litt ihvertfall Spiser pasta, ris, potet, men ikke så store mengder. Kall det gjerne moderat-lavkarbo
Gjest avocadoen Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Det er kjempegodt! Lukter nesten eplekake. Jeg følger ikke noe spesielt egentlig, men jeg prøver å redusere karbohydratene litt ihvertfall Spiser pasta, ris, potet, men ikke så store mengder. Kall det gjerne moderat-lavkarbo Åja, ok Skal prøve
Minted Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Jeg spiser steinalderkost, og så lenge jeg ikke bryter det trenger jeg ikke mat mellom måltidene. Jeg spiser tre måltider pr dag. Drikker vann og te mellom måltidene om jeg får lyst på noe. 1
kjøttmeis Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 En skål yoghurt eller kesam med granola og blåbær. Eller en banan. Eller bananskiver med peanuttsmør. Eller druer... Eeeeller hvis jeg er veldig søtsugen - en YT-bar med banan og sjokoladesmak. Mmmmm. Ikke det beste mellommåltidet da, men... bedre enn ingenting. Går ikke på diett, men har et normalt sunt kosthold vil jeg si. Spiser ganske regelmessig i og med at jeg trenger mat for å holde meg i sjakk hehe.
Snorkfrøken_ Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 En frukt, en grønnsak/deler av en, skyr, knekkebrød, snack a jack, wasa crisp med tranebær og liknende.
Pringle Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Spiser 5 skikkelige måltider om dagen og spiser ikke mellom måltidene såfremt det ikke er noe ekstra som skjer (bortreist, besøk, syk, kino ol). Blir aldri småsulten, men spiser når jeg er sulten. Kan få lyst på noe godt, men det er noe annet. Spiser normalt (men det sier jo alle ). Endret 11. februar 2015 av Pringle
Gjest Runforit Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Er aldri småsulten så spiser ikke mellom måltider. Spiser 4 faste måltider som er proppet med proteiner og fett, utenom desserten som er ananas og gresk yoghurt med sukrin gold. I helgene så kan jeg småmumse på litt andre ting som vaniljeproteinmuffins eller annen hjemmebakst. Men har sjeldent lyst på noe utenom de faste måltidene; selv i helgene. 1
Gjest avocadoen Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Spiser skikkelige måltider og spiser ikke mellom måltidene såfremt det ikke er noe ekstra som skjer (bortreist, besøk, syk, kino ol). Spiser når jeg er sulten. Jeg har tarmproblemer pga medfødt sykdom, så for meg er det ikke noe "skikkelig måltid" (jeg antar du mener stort måltid med det) fordi jeg kan ikke spise mye på en gang. Jeg må spise veldig lite og veldig ofte, og derfor blir det en del mellommåltider for at jeg skal få i meg nok. Vil derfor høre hva andre spiser mellom måltidene slik at jeg kan få tips til ting jeg kan spise Bare for å oppklare altså. For meg er det anbefalt at jeg spiser så ofte som mulig 1
LittDiva Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Har alltid råkost , frukt , nøtter eller rugsprø liggende på jobb så jeg får tattnor småttom jeg er sulten mellom frokost og lunsj eller før jeg skal på butikken etter jobb før middag. Noen ganger tar jeg en skål med youghurt og nøtter. Spiser normal kost , med vekt på mye grønnsaker.
Pringle Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Jeg har tarmproblemer pga medfødt sykdom, så for meg er det ikke noe "skikkelig måltid" (jeg antar du mener stort måltid med det) fordi jeg kan ikke spise mye på en gang. Jeg må spise veldig lite og veldig ofte, og derfor blir det en del mellommåltider for at jeg skal få i meg nok. Vil derfor høre hva andre spiser mellom måltidene slik at jeg kan få tips til ting jeg kan spise Bare for å oppklare altså. For meg er det anbefalt at jeg spiser så ofte som mulig Store måltider spiser jeg sjelden, jeg fordeler sånn at det blir fire på rundt 250 kcal, og middag på 600-700 kcal (varierer en del etter hva slags mat det er den dagen og hvor stort kjøttstykke det er ol). Du kan jo spise flere små skikkelige måltider? Det jeg krever av et skikkelig måltid, foruten at det skal smake godt og passe sammen - er at det er fettholdig proteinkilde og grønnsaker. Til middag roterer jeg på kjøtt, stivelse og grønnsaker. Til frokost er det et knekkebrød med kjøtt- eller fiskepålegg (røkt laks/ørret/sild, eller leverpostei), melk, frukt, grønnsak. Så fordeler jeg alt det andre utover, havregrøt, peanøttsmør, mer frukt, en ostebit, et kokt egg, en bit spinatpai, suppe, pudding, smoothie, kakao, yoghurt med nøtter og honning... Jeg spiser visst det meste Endret 11. februar 2015 av Pringle
Gjest avocadoen Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Store måltider spiser jeg sjelden, jeg fordeler sånn at det blir fire på rundt 250 kcal, og middag på 600-700 kcal (varierer en del etter hva slags mat det er den dagen og hvor stort kjøttstykke det er ol). Du kan jo spise flere små skikkelige måltider? Det jeg krever av et skikkelig måltid, foruten at det skal smake godt og passe sammen - er at det er fettholdig proteinkilde og grønnsaker. Til middag roterer jeg på kjøtt, stivelse og grønnsaker. Til frokost er det et knekkebrød med kjøtt- eller fiskepålegg (røkt laks/ørret/sild, eller leverpostei), melk, frukt, grønnsak. Så fordeler jeg alt det andre utover, havregrøt, peanøttsmør, mer frukt, en ostebit, et kokt egg, en bit spinatpai, suppe, pudding, yoghurt med nøtter og honning... Jeg spiser visst det meste Jeg spiser flere skikkelige måltider, men det er ikke nok. Jeg må spise mellom måltidene for at det skal være nok. Og det er ikke noe farlig å spise nøtter, frukt og forskjellig mellom måltidene Jeg spiser sunt, men pga tarmene mine som sagt kan jeg ikke spise mye i gangen. Og det er litt dumt å dra fram en brødskive med makrell i tomat på bussen eller noe slikt i tillegg til at jeg ofte kan ha dårlig matlyst, og da er ikke slikt det mest fristende å spise Jeg er og allergisk mot melk i tillegg til jeg må spise lite gluten og helst også at jeg skreller epler og grønnsaker før jeg spiser dem, så det er vanskelig å finne på ting! Takk for veldig mange gode tips her
LittDiva Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Har alltid råkost , frukt , nøtter eller rugsprø liggende på jobb så jeg får tattnor småttom jeg er sulten mellom frokost og lunsj eller før jeg skal på butikken etter jobb før middag. Noen ganger tar jeg en skål med youghurt og nøtter. Spiser normal kost , med vekt på mye grønnsaker. Av råkost , så er favoritten : raspet rødbet, gulrot, kålrabi med litt sitron og olivenolje ev. Bittelitt salt og pepper. I tillegg pleier og ha oppi enten ristede sesamfrø eller cottage cheese. Super raskt og lage , rimelig og metter lenge.
Pringle Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Jeg spiser flere skikkelige måltider, men det er ikke nok. Jeg må spise mellom måltidene for at det skal være nok. Og det er ikke noe farlig å spise nøtter, frukt og forskjellig mellom måltidene Jeg spiser sunt, men pga tarmene mine som sagt kan jeg ikke spise mye i gangen. Og det er litt dumt å dra fram en brødskive med makrell i tomat på bussen eller noe slikt i tillegg til at jeg ofte kan ha dårlig matlyst, og da er ikke slikt det mest fristende å spise Jeg er og allergisk mot melk i tillegg til jeg må spise lite gluten og helst også at jeg skreller epler og grønnsaker før jeg spiser dem, så det er vanskelig å finne på ting! Takk for veldig mange gode tips her Skjønner. Det er et litt annerledes sett utfordringer enn jeg har... Andre ting jeg kan foreslå... Beef jerky - tørket kjøtt, har du prøvd det? Tørket frukt, rosiner, svisker, aprikoser, dadler, fiken? Frysetørrede bær, jeg har kjøpt kirsebær på iHerb, skikkelig gode. Er det laktose du ikke tåler? Hvordan går det med ost, du kan ha med oppskårne biter, eller kjøpe sånne små babybel. Hvis du tåler rå grønnsaker, så skrell og skjær opp for noen dager så er det bare å ta med seg en porsjon hver dag. Har du vært hos ernæringsfysiolog?
Gjest Pheel Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Babygulrøtter, nøtter, banan, yoghurt eller noe usunt noe.
magicpie Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Avokado er kjempesmart, for den inneholder en del fett som metter godt 1
Gjest avocadoen Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Skjønner. Det er et litt annerledes sett utfordringer enn jeg har... Andre ting jeg kan foreslå... Beef jerky - tørket kjøtt, har du prøvd det? Tørket frukt, rosiner, svisker, aprikoser, dadler, fiken? Frysetørrede bær, jeg har kjøpt kirsebær på iHerb, skikkelig gode. Er det laktose du ikke tåler? Hvordan går det med ost, du kan ha med oppskårne biter, eller kjøpe sånne små babybel. Hvis du tåler rå grønnsaker, så skrell og skjær opp for noen dager så er det bare å ta med seg en porsjon hver dag. Har du vært hos ernæringsfysiolog? Tørket kjøtt har jeg ikke prøvd. Er det godt? Det er proteiner jeg ikke tåler, men spiser ostebiter og slikt uten problem Tusen takk for tips :D Skal sjekke ut iHerb Nei, jeg har ikke vært hos ernæringsfysiolog, men får i meg nok mat og jeg har ikke vitaminmangel, så jeg tror det går bra slik jeg spiser nå ihvertfall. Bare vanskelig å variere av og til
Pringle Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Tørket kjøtt har jeg ikke prøvd. Er det godt? Det er proteiner jeg ikke tåler, men spiser ostebiter og slikt uten problem Tusen takk for tips :D Skal sjekke ut iHerb Nei, jeg har ikke vært hos ernæringsfysiolog, men får i meg nok mat og jeg har ikke vitaminmangel, så jeg tror det går bra slik jeg spiser nå ihvertfall. Bare vanskelig å variere av og til Jeg synes beef jerky er kjempegodt, har kjøpt store sekker med det på ebay (billigere enn på kiosken). Jeg ville tro vanskelighetene dine skulle være nok til å kunne få hjelp av ernæringsfysiolog. Det kunne vel be om henvisning neste gang du snakker med ham/henne? Hvis du vil da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå