Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere har nok allerede forstått hva tråden skal handle om.

Vi har nok helt sikkert en liten eller en stor en i vår hverdag og da er spørsmålet hvordan vi håndterer disse som stjeler energi fra oss. Det er lettere å gjøre noe med energivampyrene som er i vennekretsen og til en viss grad de som er i familie/ slekt.

Det som, derimot, er verre er arbeidskolleger, disse kan vi ikke akkurat uten videre bare kutte kontakten med eller kutte vekk fra omgangskretsen, ettersom man skal jobbe med disse og man har ikke noe valg, man må ganske enkelt bare omgås dem.

Jeg har en stk energivampyr på jobben og jeg må jobbe sammen med henne. Og selv om hun går meg alvorlig på nervene, så klarer jeg å samarbeide profesjonelt med henne og samarbeidet går faktisk godt, mest fordi jeg klarer å "overse" henne og holde fokus på arbeidsoppgavene, men jeg begynner å bli svært grundig lei henne og hun tapper energi fra meg på så mange plan. Selv om jeg kun har fokus på å få gjort det jeg er ansatt for, så blir jeg likevel forstyrret av hennes væremåte og hvordan hun kommuniserer med folk på. Det blir så mye mer enn "bare" jobb med henne.

Dere som har energivampyrer, enten i familie, vennekrets eller på jobben og som valgte andre løsninger enn "dialog" (som mange nok vil foreslå, men det er ikke alltid det hjelper) - hvilke løsninger valgte dere og hvordan gikk det? Min løsning hittil har vært å ignorere henne bortsett fra når det gjelder ting som har med arbeidsoppgavene våre å gjøre. Vil gjerne høre om andres erfaringer.

Takk :-)

Anonymous poster hash: fa75b...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...