Gå til innhold

TreneBelle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror holdet ditt sitter i hodet på en måte...du spenner deg sikkert, og venter på at det skal komme?! Synes du er kjempeflink som trosser det og klarer å holde så bra tempo :klappe: Jeg driver meg sneglejogging :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! :) Mystisk det holdet ditt, altså...

Takk! :nigo: Er veldig fornøyd selv ihvertfall. :jepp:

Jeg tror holdet ditt sitter i hodet på en måte...du spenner deg sikkert, og venter på at det skal komme?! Synes du er kjempeflink som trosser det og klarer å holde så bra tempo :klappe: Jeg driver meg sneglejogging :ler:

Det skal du ikke se borti fra, nei. Jeg klarer liksom ikke å se en sammenheng heller, hverken med mat eller søvn eller pusteteknikk eller løpeteknikk. Blir gaaal! Men det jeg synes er rarest av alt, er at jeg kjenner det så lenge etterpå også. I dag har jeg for eksempel hatt veldig vondt - vondere enn under joggingen i går - av å bøye meg i ulike stillinger. Så kanskje det er noe muskulært? :vetikke:

Sneglejogging er jogging det også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosetrening i dag. Dvs, jeg ser ikke helt på det som trening, men mosjon er det definitivt. :trene: Vi syklet til søster i dag, 5,5 km én vei. Bort hadde jeg ungene i henholdsvis sykkelvogn og sykkelsete, og hjem byttet vi. Helt grei søndagsaktivitet kjenner jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging er jogging, uansett tempo! Syns du er flink jeg! Håper du blir bedre for det holdet.

Det er jeg helt enig i! :jepp: Det er bare så frustrerende når jeg holder på å jobbe mot noe, i dette tilfellet 8 km, som jeg må klare å gjennomføre på 1 time og 15 minutter tror jeg det er. Da blir jeg så frustrert når jeg VET at jeg kan klare det med veldig god margin, men så blir jeg sånn i tvil pga. holdet mitt. Sukk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men duh, hvis du løper 5 km på 26 minutt så skjønner jeg virkelig ikke hva du skjelver med tanken på 8 km for? Det er under dobbelt så langt, og hadde du løpt dobbelt så langt hadde du brukt ca 55-60 min med den farten du har! Det der nailer du :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men duh, hvis du løper 5 km på 26 minutt så skjønner jeg virkelig ikke hva du skjelver med tanken på 8 km for? Det er under dobbelt så langt, og hadde du løpt dobbelt så langt hadde du brukt ca 55-60 min med den farten du har! Det der nailer du :jepp:

26 minutt var en smuuuule optimistisk, da. :ler: Etter at jeg fikk så problemer med hold, har jeg vel klart det på raskest 31-32 minutter. :Nikke: Problemet er bare at når jeg VET at jeg skal løpe lenger enn 5 km, så kan jeg ikke gi på så mye som jeg vil og da går det treeeeigt. Men jeg skal testeløpe nå i helgen, på morgenen slik løpet blir. Har en liten forhåpning om at holdet ikke er så sterkt på nestentom mage. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, i går var jeg endelig på favorittspinning igjen! :strix: Har ikke vært på den timen siden før sommerferien, og det var bare überdeilig. :bolledeig:

Selve treningen var det så-som-så med. Jeg skylder på joggingen. :ler: Jeg sliter så sinnsykt med å komme opp i puls når jeg jogger regelmessig, og det er så gørr. Klarte vel å karre meg opp til 90% i noen sekunder, men ellers så føltes 88% som den nye 90, liksom. Uansett, det var dødsdeilig og kroppen min trengte det SÅ mye. Det merkes at det er lenge siden jeg har trent på så høy puls!

Maxpuls: 90%

Kalorier: 430

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Louu

Hei :vinke: bruker mobilversjonen så jeg så ikke at du hadde link til dagboken din, før nå. Vil gjerne følge med her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Louu

Åååå, i går var jeg endelig på favorittspinning igjen! :strix: Har ikke vært på den timen siden før sommerferien, og det var bare überdeilig. :bolledeig:

Selve treningen var det så-som-så med. Jeg skylder på joggingen. :ler: Jeg sliter så sinnsykt med å komme opp i puls når jeg jogger regelmessig, og det er så gørr. Klarte vel å karre meg opp til 90% i noen sekunder, men ellers så føltes 88% som den nye 90, liksom. Uansett, det var dødsdeilig og kroppen min trengte det SÅ mye. Det merkes at det er lenge siden jeg har trent på så høy puls!

Maxpuls: 90%

Kalorier: 430

Supert :duskedame:

Herlig å føle man har fått trent skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt vansnkelig å få presset pulsen skikkelig på spinning, men det kan være fordi det er uvant trening. Jeg blir sur i beina før jeg får pulsen opp.... Og kjører jeg lettere på beina får jeg definitivt ikke pulsen opp.... Må visst lære meg det der med spinning. Men mulig det kommer av seg selv når beina blir litt mer vant til syklingen og ikke blir sure straks jeg prøver å dra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur i går formiddag, og det gikk strålende! :bolledeig: Jeg jogget den lange runden, og jeg følte jeg hadde lett og fin puls nesten hele tiden. Neste helg skal jeg prøve å løpe andre veien. Da får jeg ikke den grusomme oppoverbakken før de siste 2 km ca.

Data fra turen:

KM: 8,02

TID: 53:58

GJENNOMSNITTSFART: 6:44 min/km

KALORIER: 645

Splits:

KM 1: 6:18

KM 2: 6:31

KM 3: 6:57

KM 4: 7:45

KM 5: 7:19

KM 6: 6:33

KM 7: 6:33

KM 8: 5:42

Som man kan se er det bakkene som dreper farten min. :P Fikk hold i første nedoverbakke (mellom 3 og 4 km) og da var det ikke så mye å hente ift. videre fart. Gav litt ekstra gass på slutten, på flaten etter oppoverbakkene, og jeg må si meg veldig fornøyd sånn alt i alt. :jepp:

Kroppen min derimot, er ikke fornøyd i dag i det hele tatt. :daane: Det kneet som liksom skal være godt, er supervondt. Sånn haltevondt faktisk. Det vonde kneet mitt ser ikke ut til å ha lidd noen nød. :vetikke: Satser på at det bare er litt forslått og at det går over etter noen dager. I verste fall må jeg bare kutte joggingen frem til løpet (18.10) og så drite i om det gjør vondt akkurat der og da. Men vi satser på snarlig bedring. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert :duskedame:

Herlig å føle man har fått trent skikkelig!

Den følelsen er det nesten ingenting som slår. :hjerte:

Jeg syns det er litt vansnkelig å få presset pulsen skikkelig på spinning, men det kan være fordi det er uvant trening. Jeg blir sur i beina før jeg får pulsen opp.... Og kjører jeg lettere på beina får jeg definitivt ikke pulsen opp.... Må visst lære meg det der med spinning. Men mulig det kommer av seg selv når beina blir litt mer vant til syklingen og ikke blir sure straks jeg prøver å dra på.

Det er nok uvant trening da, ja. Evt. at du ikke har nok omdreininger på sykkelen? Jeg får opp pulsen best enten ved å stå og sykle fort, eller finne ca medium fart når jeg sitter. Men så har jeg spinnet (spunnet? :klo: ) i noen år nå, og kjenner beina mine ganske godt etterhvert. Er jeg ekstra sliten en dag, eller andre ting, så blir jeg sur i beina med én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Louu

Så flink du er :duskedame:

Huff, hold er noe herk.. Sliter litt med det jeg og, kjipt å ikke kunne presterte like bra som jeg egentlig kan og klarer kun pga hold... 👎🏼

Får håpe kneet snart blir bedre :hug:

Endret av Louu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig trening igjen! :skya: Hadde egentlig planer om styrketrening, men da jeg hadde oppvarming på mølla fant jeg ut at jeg heller skulle løpe intervaller. I tillegg tenkte jeg: drit i hold, jeg guffer på og løper til jeg evt ikke orker mer. Og det gikk jo kjempebra! Kjente det etter et kvarters tid, men ikke noe lammende, og jeg klarte å løpe meg gjennom det. Jeg kunne ha guffer på enda litt til, så jeg hadde et 6 minutters intervall på slutten i stedet for 4+2 i rolig tempo. :fnise:

Neste trening blir søndag. :jepp:

Tid: 30:25

Distanse: 5,5 km

Kalorier: 400isj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag, dere... *hold dere fast* ...i dag jogga jeg før klokken var blitt 6! :daane: Er helt alene hjemme og har naturlignok det altfor travelt på ettermiddagene til å få skvist inn joggetur. :hoho: Neida, men jeg liker morgentrening, og det å jogge ute var aldeles nydelig i dag. Friskt i været, absolutt ingen folk eller biler, mørkt i alle hus...da får jeg en indre fred. :pls:

I tillegg gikk det sinnsykt - SINNSYKT! - bra i dag. :strix: Dette blir siste joggetur (tror jeg) før løpet på søndag - må spare knær og bekken kjenner jeg - og da er det deilig å avslutte med en god følelse.

Tid: 29:17
Distanse: 4,91 km
Kalorier: 400isj

Splits:
Km 1: 05:49 min/km
Km 2: 05:58 min/km
Km 3: 06:11 min/km
Km 4: 05:53 min/km
Km 5: 05:42 min/km

Gjennomsnitt: 05:58 min/km. :skya:

Jeg tror ikke jeg klarer å holde den farten i 8 km, for helt på slutten kom det lammende holdet krypende. Mitt overordnede mål er å klare det på under en time, og mitt ambisiøse, men fremdeles reelle mål er å klare det på 52 min, dvs. 6:30 min/km. Det MÅ jeg klare, eller? Akkurat nå har jeg en million skrekkscenarioer i hodet, og mesteparten av dem dreier seg om at jeg løper der alene og alle andre har kommet i mål for lenge siden. :fnise: Ettersom jeg har forstått finnes det 2 grupper, én ''treningsgruppe'' og én ''ut-på-tur-gruppe''. Treningsgruppen ligger på 50 minutt, mens resten regner jeg med ligger på maxtiden som er 1 time og 5 minutt. Jeg kommer vel til å dingle bakerst regner jeg med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, joggetur om morgenen i crispy høstluft er digg :hjerte: Jeg har troa på deg jeg, du kommer til å overraske deg selv tror jeg - positivt!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:vinke:

Da var løpet overstått. Og jeg er SINNSYKT fornøyd.  :nigo: Som jeg skrev over her, så hadde jeg som mitt ambisiøse mål å klare 52 minutter. Veeel, jeg klarte det på 48:22.  :strix: Var superduperstressa hele kvelden og formiddagen før løpet, og da klarte jeg jo selvsagt ikke å unngå hold. Tror jeg fikk det mens jeg holdt på å varme opp. :dry: Så en liten del av meg tenker at jeg kunne gjort det enda litt bedre hadde det ikke vært for drittholdet ,og det faktum at jeg spiste veldig lite til frokost fordi jeg var redd for nettopp det! Gikk tom for energi rundt 6 km - for ikke å snakke om at jeg tvang meg gjennom hele løpet med lammende hold - og husker omtrent ikke oppløpet. Jeg husker jeg følte jeg spurtet, men når jeg ser på snittfarten på den siste kilometeren var den bare på 6 min/km. :fnise: Svimlet litt og sånn... :lol:

Alt i alt er jeg veldig fornøyd altså! :jepp: Jeg slo målet mitt med god margin, og resultatet av dette her har blitt at jeg faktisk synes det er litt gøy å jogge. :sjokk: Jeg kunne godt tenke meg å gjøre dette igjen, for det var litt av et kick å være med på noe med så sinnsykt mange mennesker! 40000 totalt på alle distanser. :daane:Og så har jeg oppdaget at jeg faktisk har et konkurranseinstinkt. :ler: Det har ligget godt gjemt i 31 år, gitt. *knegg* Jeg vil gjøre det ENDA bedre! :nigo:

Noen tall:

Distanse: 8 km

Tid: 48:22

Snittfart: 9,92 km/t

Plass: 2011 av 4200. Over gjennomsnittet!  :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...