Gå til innhold

Til dere som har skinnende hvit klær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for å beholde klær skinnende hvite etter vask. Mine får et gråaktig skjær etter første vask.

Var på besøk hos en eldre dame i går og skulle hjelpe henne med klesvasken. Var hekt imponert over håndklær og vaskekluter som var butikk hvite, tross de var årevis gamle. Fikk dessverre ikke noe klart svar fra henne .....

Anonymous poster hash: abc2d...996
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker du det hvite sammen med noe farget? Det må du nemlig ikke gjøre.

Skrevet

Vanish/Blenda cocktail :)

Skrevet

Den eldre dama koker mest sannsynlig klærne sine i stor kjele på ovnen. DA blir klær hvite!

Skrevet

Dette opplever jeg også:\ Enda jeg kun vasker hvitt med hvitt.

Anonymous poster hash: 1e8ee...810
Skrevet

Dere må jo også rense vaskemaskinen

Anonymous poster hash: f8ca6...f5e
Skrevet

Mine 10 år gamle hvite håndklær er også hvite og fine :)

Jeg vasker håndklær og sengetøy på 90 grader, alså kokvask.

Jeg leste en artikkel for ikke så lenge siden der vaskemaskin-bransjen klaget på at unge folk klaget på vond lukt i vaskemaskinen etc, og det er fordi de ikke vasker med 90 grader noen gang.

Anonymous poster hash: bc126...def
Skrevet

men krymper ikke klærne om man kokvasker dem da? I tillegg er det jo skikkelig dumt med tanke på hvor mye strøm man må bruke.

Skrevet

Mine 10 år gamle hvite håndklær er også hvite og fine :)

Jeg vasker håndklær og sengetøy på 90 grader, alså kokvask.

Jeg leste en artikkel for ikke så lenge siden der vaskemaskin-bransjen klaget på at unge folk klaget på vond lukt i vaskemaskinen etc, og det er fordi de ikke vasker med 90 grader noen gang.

Jeg vasker også på 90 grader, men håndklærne mine er likevel ikke hvite.

Anonymous poster hash: 905a9...819

Skrevet

men krymper ikke klærne om man kokvasker dem da? I tillegg er det jo skikkelig dumt med tanke på hvor mye strøm man må bruke.

Bomull krymper ikke.

Skrevet

Klær vil selfølgelig krympe på 90 grader, jeg snakket om sengetøy og håndklær. Det skal vaskes på 90 grader, og det er anbefalt å vaske en kokvask nå og da fra vaskemaskinbransjen, ellers kan det sette seg lukt i maskinen om man aldri vasker på mer enn 60 grader.

Voksne og eldre mennesker har alltid pene hvite håndklær og sengetøy fordi vi kokvasker dem. Hvorfor denne kunnskapen ikke har nådd den neste generasjonen vet jeg ikke.

Skrevet

Bomull krymper ikke.

Ikke? Har opplevd utrolig mange t-skjorter av bomull som har krympet med mindre jeg vasker dem på 30 grader...

Skrevet

En må sevlfølgelig heller ikke blande farger, hvitt med hvitt - ingen annen farge i samme maskin

Skrevet

Bruker du vaskepulver for hvite klær? Jeg merket stor forskjell etter at jeg begynte med det.

Skrevet

Klær vil selfølgelig krympe på 90 grader, jeg snakket om sengetøy og håndklær. Det skal vaskes på 90 grader, og det er anbefalt å vaske en kokvask nå og da fra vaskemaskinbransjen, ellers kan det sette seg lukt i maskinen om man aldri vasker på mer enn 60 grader.

Voksne og eldre mennesker har alltid pene hvite håndklær og sengetøy fordi vi kokvasker dem. Hvorfor denne kunnskapen ikke har nådd den neste generasjonen vet jeg ikke.

Men herregud da. Vi vasker jo på 90 med jevne mellomrom vi også. Jeg vasker ca en slik vask per uke. Og vasker det selvfølgelig ikke sammen med andre farger. Likevel blir jo håndklærne grålige. Jeg har riktignok hatt dem siden 2007.

Anonymous poster hash: 905a9...819

Skrevet

Opplever det samme :/ og at klærne blir utrolig støvete etter vask :o

Skrevet

Den rosa boksen fra Vanish er faktisk ikke så dum, sengetøyet mitt ble mye bedre når jeg begynte å bruke det. :)

Skrevet

Jeg vasker alltid hvitt for seg, og med vaskepulver som er for hvitt tøy. Opplever ikke at klærne blir gustne/grå.

Anonymous poster hash: 66436...462

Skrevet

Krymper håndklær og dynetrekk i 100 % bomull? Neppe ved kokvask dersom de er av vsnlig god kvallitet.

Hvor mye mer strøm en bruker med moderne vaskemaskiner ved å vaske på 95 kontra 60 grader er jeg neimen ikke sikker på men det er snakk om ører ikke kroner.

Anonymous poster hash: 54921...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...