Gå til innhold

Hey, Om noen har peiling på Concerta medisinen for ADHD, så trykk her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! veit at dette ikke er riktig kategori til denne type spørsmål/hjelp.
Er bare desperat etter å få svar! alle svar og forslag vil jeg sette stor pris på!
Men helst ikke nevn at jeg bare burde ringe fastlegen min, for hvis dere vet om noe annet så si heller det! takk <3

Jeg bare lurer på om det er noen er som har en aning om hvor mange concerta 54mg som må til for at det går riktig alvorlig!

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg var litt uheldig igår, tok alt mellom 14-22stk, verste er at jeg ikke husker selv eksakt hvor mange det ble til slutt bare vet sånn ca..

Jeg sov derfor ikke inatt. i går kveld fikk jeg muskelspenninger, og ble veldig tørr i halsen og tørst, og ikke minst veldig, veldig pratsom.

Også idag tidlig, mens jeg satt med pc'n i sengen og holdt på med og skrive en tekst, Merket jeg at synet mitt ble delvis dårligere og dårligere, Så nå er synet mitt like dårlig som et bilde som ikke fokuserer.. Men hjelper om jeg tar på meg et par briller..

Også nå utover dagen blir jeg bare mer og mer skjelven.
Har lest symptomer for å tatt overdose, mye som sto der har jeg fått nå,
svette, forvirret, tåkesyn, tørr i munnen, hodepine, muskelspenning, kvalme osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke vært "litt uheldig" dersom du har klart å få i deg så mange piller. Jeg ville ringt fastlegen med en gang, en overdose (uansett medikament) kan gå skikkelig dårlig om det ikke blir behandlet.

Skrevet

Du har ikke vært "litt uheldig" dersom du har klart å få i deg så mange piller. Jeg ville ringt fastlegen med en gang, en overdose (uansett medikament) kan gå skikkelig dårlig om det ikke blir behandlet.

Var ikke sånn ment, Jeg ordla det hel feil ser jeg nå! Men takk for hjelpen!:)

Skrevet

Rapportert

Anonymous poster hash: 86519...dd5
Skrevet (endret)

Jeg kjenner ikke til denne medisinen, men kom deg til lege i en helsikkens fart!!

Overdosering/Forgiftning: Ved behandling av overdosering må det tas hensyn til den forlengede frigjøringen av metylfenidat fra formuleringer med forlenget virketid. Symptomer: Oppkast, agitasjon, tremor, hyperrefleksi, muskelrykninger, konvulsjoner (kan være etterfulgt av koma), eufori, forvirring, hallusinasjoner, delirium, svetting, rødme, hodepine, hyperpyreksi, takykardi, palpitasjoner, hjertearytmier, hypertensjon, mydriasis og tørre slimhinner. Behandling: Intet spesifikt antidot. Understøttende tiltak: Pasienten beskyttes mot selvskading og mot eksterne stimuli som kan forsterke en allerede eksisterende overstimulering. Dersom tegnene og symptomene ikke er for alvorlige og pasienten er bevisst, kan mageinnholdet tømmes ved å fremkalle brekninger eller ved mageskylling. Før mageskylling bør agitasjon og ev. krampeanfall kontrolleres og frie luftveier sikres. Andre tiltak for å detoksifisere tarmen kan være administrering av aktivt kull og avføringsmiddel. Ved alvorlig forgiftning skal en nøye titrert dose av et benzodiazepin gis før mageskylling utføres. Intensivbehandling må gis for å opprettholde nødvendig sirkulasjon og respirasjon. Ytre avkjøling kan være nødvendig ved hyperpyreksi. Effekten av peritoneal dialyse eller ekstrakorporeal hemodialyse ved overdosering med metylfenidat er ikke dokumentert. Se Giftinformasjonens anbefalinger N06B A04.
Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...