Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slutta på p-pilla for 1 mnd ca, og skulle hatt mensen for 3 dager siden. Har menssmerter men ingen mens, kan jeg være gravid? Selv med negativ test?

Anonymous poster hash: d930b...032

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har sluttet på ppiller kan det ta flere mnd før syklusen stabiliserer seg. Ha litt tolmodighet:)

Anonymous poster hash: 9764b...b79

Gjest incognita
Skrevet

Jeg slutta på p-pilla for 1 mnd ca, og skulle hatt mensen for 3 dager siden. Har menssmerter men ingen mens, kan jeg være gravid? Selv med negativ test?

Jeg sluttet på p-pillen og fikk første mens ca 9 mnd senere. Det kan ta opp til ett år, faktisk. Menssmerter/ømme bryster/humørsvingninger og andre hormonelle utslag kan tyde på at kroppen prøver å stabilisere seg hormonelt sett, men mensen kan fortsatt være et godt stykke unna. Samtidig kan du være en av de som får eggløsning like etter pilleslutt og dermed kan du bli gravid. Er testen negativ er du ikke det, da.

Skrevet

Jeg slutta på pilla i august 2014. Først nå i helgen fikk jeg min andre (!!) mensen etter pilleslutt - dvs, jeg var over 4 mnd for sen.. Det er bare pillene som har klusset litt til😊 Vær tålmodig - det er det viktigste.

Skrevet

Selvfølgelig KAN du være gravid. Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å ikke hatt så store forventninger til det. Jeg sluttet på p-piller for snart ett år siden og syklusen er helt i surr. Alt mellom 30-70 dagers sykluser. Og det er normalt første året etter p-pilleslutt. Men selvfølgelig, du kan være en av de heldige :)

Anonymous poster hash: 45551...be7
Skrevet

Selvfølgelig KAN du være gravid. Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å ikke hatt så store forventninger til det. Jeg sluttet på p-piller for snart ett år siden og syklusen er helt i surr. Alt mellom 30-70 dagers sykluser. Og det er normalt første året etter p-pilleslutt. Men selvfølgelig, du kan være en av de heldige :)

Kan jeg starte på pilla igjen? Uten mensen..?

Skrevet

Kan jeg starte på pilla igjen? Uten mensen..?

Bare å starte det. Men du er ikke sikker før det har gått 7 dager når du starter på p-piller utenom mens (høres ut som du ikke vil bli gravid).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...