AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har 400000 i årslønn i grunnlønn. Har det samme i studiegjeld som betales på. Har 18000 i kreditt, som nedbetales de beste 2 månedene. Kan jeg få billån tro? Hvor enkelt er det? Jeg har fått meg en jobb som krever at jeg har bil og jeg får 16000 i året for dette + kjøregodtgjørelse. Anonymous poster hash: da4fd...676
Gjest Margit Spat Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Kvitt deg med kredittgjelda og skaff deg så mye egenkapital som mulig, så får du nok billån. Du nevner ingen ting om boliglån, så jeg regner med at du har kun studiegjeld + de 18 000 utenom. Lånebelastningen din er dermed ikke helt enorm. De ulike bankene har ulike kriterier for hvor mye egenkapital som kreves. DNB har et tilbud som heter Billån ung, på inntil 100 000 (eller 200 000) kr, der du kun trenger 10% egenkapital. Da må du være under 33 år gammel. Ellers er det gjerne 20-35% egenkapital som kreves. Du får best rente hvis du låner mindre enn 65% av det bilen koster. Du kan kontakte ulike banker direkte for å høre hvilke betingelser de vil gi deg (om de vil gi deg lån), og bilforhandlere har også avtaler med ulike finansinstitusjoner som tilbyr billån. Da jeg kjøpte bil sist, var bilforhandlerens lånetilbud mer gunstig enn det min hovedbankforbindelse kunne gi.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Kvitt deg med kredittgjelda og skaff deg så mye egenkapital som mulig, så får du nok billån. Du nevner ingen ting om boliglån, så jeg regner med at du har kun studiegjeld + de 18 000 utenom. Lånebelastningen din er dermed ikke helt enorm. De ulike bankene har ulike kriterier for hvor mye egenkapital som kreves. DNB har et tilbud som heter Billån ung, på inntil 100 000 (eller 200 000) kr, der du kun trenger 10% egenkapital. Da må du være under 33 år gammel. Ellers er det gjerne 20-35% egenkapital som kreves. Du får best rente hvis du låner mindre enn 65% av det bilen koster. Du kan kontakte ulike banker direkte for å høre hvilke betingelser de vil gi deg (om de vil gi deg lån), og bilforhandlere har også avtaler med ulike finansinstitusjoner som tilbyr billån. Da jeg kjøpte bil sist, var bilforhandlerens lånetilbud mer gunstig enn det min hovedbankforbindelse kunne gi. Takk for svar Jeg skal kvitte meg med mest mulig før jeg drar til en forhandler iallefall. Det er jo ikke de største summene heller da. Har også en ekstrajobb som gir meg 4-5000 i måneden, men siden det ikke er noe fast så vil eg tro at dette ikke regnes med..!? Klarer nok ikke å skaffe med noe egenkapital før jeg kjøper, da jeg trenger bil fortest mulig Har også nettopp fått meg ny jobb som gjør at jeg har gått opp til 400000 i årslønn, så vet det vil bli romsligere nå enn når jeg kun hadde 250000 i året. Anonymous poster hash: da4fd...676
lykkelige.meg Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Har følelsen at billån nærmest blir kastet etter folk, så vil tro du skal kunne få det :-)
Fjompen Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Bilgodtgjørelse og kjøregodtgjørelse kommer godt med når du skal snakke med banken, siden det er "faste, bilspesifikke inntekter" og vil jo kunne utgjøre en tredjedel av lånekostnadene.
Tvist Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Inntil 100% finansiering, andre banker har nok et slikt tilbud også. https://www.dnb.no/privat/laan/billaan.html Du får nok billån uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 De ulike bankene har ulike kriterier for hvor mye egenkapital som kreves. DNB har et tilbud som heter Billån ung, på inntil 100 000 (eller 200 000) kr, der du kun trenger 10% egenkapital. Da må du være under 33 år gammel. Ellers er det gjerne 20-35% egenkapital som kreves. Du får best rente hvis du låner mindre enn 65% av det bilen koster. Du kan kontakte ulike banker direkte for å høre hvilke betingelser de vil gi deg (om de vil gi deg lån), og bilforhandlere har også avtaler med ulike finansinstitusjoner som tilbyr billån. Da jeg kjøpte bil sist, var bilforhandlerens lånetilbud mer gunstig enn det min hovedbankforbindelse kunne gi. DNB tilbyr 100 % finansiering både på billån ung og vanlig billån, men har du egenkapital får du lavere rente. Anonymous poster hash: f0ae5...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå