Gå til innhold

Når blir det litt enklere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klager ikke, jeg har valgt dette sjøl og angrer ikke!

Vi har tre tette barn, 12 mnd mellom de minste på 9 mnd og 21 mnd og eldtsemann på 4.5 år.

Men jeg er litt sliten nå merker jeg

Vi er heldige og har veldig enkle barn som som regel sover godt, men man kan vel ikke unngå at dette livet til tider virker utmattende. Dette året har gått litt i overlevelsesmodus.

Jeg gleder meg sånn til barna blir litt større og livet roer seg litt.

Nå er vi bare "servicearbeidere"😜

Til dere andre, når syntes dere det ble litt enklere???

Anonymous poster hash: 16ad6...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småbarn stadiet er en tøff tid. Jeg har selv 3 barn, fra 6 til 15. Vet ikke om det blir noe roligere tid, det kommer litt an på hva man tenker. Det er alltid nye utfordringer med barn og ungdom. Ekteskapet får virkelig prøvd seg når man velger og få barn. Men, man har tatt et valg og da må man gjøre det beste ut av det. Det er tross alt mer glede en sorger med unger.

• Liker 1
Skrevet

Bare ren synsing: det blir nok litt enklere når yngstemann bikker 3, sånn ca. Da er det ikke så mye småbarnsjobbing igjen.

Men servicearbeider? Haha, det slipper man ikke unna. Det er ingen jeg kjører og henter og orger så mye for som de eldste barna (selv om de er flinke og ordner mye selv også), og kvelder og helger dirigeres i langt større grad av barnas gjøremål. Men, man slipper jo å stå opp grytidlig og skifte bleier og tørke grøtflekker, og de klarer seg alene når mor og far trenger en hvil eller vil gjøre ting alene utenfor huset. Så jeg vil tro at det likevel oppleves mindre slitsomt :)

Skrevet

Kjære deg TS. Ettersom årene går og barna blir mer selvstendige, så vil ting etterhvert (nesten umerkelig) gå seg til. Vet at disse årene er veldig slitsomme, men det er dette du savne når de er store. Vil bare gi deg en klem jeg, og denne sangen :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, det blir enklere etter hvert, hjelper mye når minstemann blir 3-4 år og man er ferdig med småbarnsstadiet. Fortsatt hektisk, men på en annen måte. Men du vil nok merke noe forskjell når du har fått alle i barnehagen og kommet deg ut i jobb igjen også, det er godt å få litt tid uten ungene selv om det er på jobb. Da setter man også mer pris på timene man har sammen med dem selv om det er mye mas.

Men prøv å nyte småbarnstiden litt også, det er jo ikke bare slit.

Skrevet

Haha :). Enklere blir det ikke før de flytter hjemmefra. Det er bare at utfordingene forandrer karakter etterhvert.

Anonymous poster hash: 849e5...08e

Skrevet

Jeg har to tette, og jeg syntes det ble merkbart enklere da eldste bikket 3 og yngste var 1,5. Da klarte de ''plutselig'' å leke sammen, og den verste kranglingen og trassen til eldste var overstått. Mine sover fremdeles ikke hele natta, så sånn sett ble det ikke enklere, men dagene ble så mye triveligere og lettere å takle etter lite og/eller dårlig søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...