Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse og selexid

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! :) jeg har fått nyrebekkenbetennelse som er utrolig vondt.. Aldri hatt det før men sliter en god del med urinveisinfeksjoner.. Jeg var på legevakten og fikk selexid 400 mg til å ta 3 ganger daglig. Er nå 3 dager siden jeg begynte og kjenner ingen bedring..

Tar det vanligvis litt tid? Kanskje forskjellig fra person til person eller burde jeg få en annen antibiotika ...? Dem ga meg selexid uten dyrkning sikkert fordi den tar mye av infeksjoner osv. Jeg har alltid hatt selexid før mot urinveisinfeksjon men nå vil den ikke, mot nyrebekkenbetennelse. Tenker å få en urinprøve sendt på dyrkning ...

Håper noen kan hjelpe meg litt med dette:) er litt utoldmodig og lei smertene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du bør jo nesten følt noe bedring etter 3 dager? :klo:
Jeg ville ha gjort det legen har fortalt..
F.eks fortsette med medisinen og om det ikke er bedre så få en ny kur :)

Eller ta kontakt nå og fortell dem at du ikke merker noe bedring :)
Har slitt med UVI selv, vet hvordan det er >.< (og nyrebekkenbetennelse 1 gang..)
God bedring ^^

Endret av The Tardis
Skrevet

Ja det er nettopp det jeg tenker og, legen sa jeg ville merke rask bedring, og har lest rundt om på nettet om at de fleste opplever rask bedring så lenge det er riktig medisin. Uff. Blir helt sprø her! Får bare smøre meg med toldmodighet og evt kontakte lege eller legevakt hvis det forverrer seg. Tusen takk for svar :) Krysser fingrene for at jeg snart blir frisk. Rimelig drit lei. Hehe

Skrevet

Jeg hadde nylig urinveisinfeksjon og fikk selexid som jeg skulle ta i 3 dager. Om jeg ikke ble bedre så skulle jeg ta kontakt. Så det tror jeg du også burde gjøre, spesielt siden du har nyrebekkenbetennelse.

Anonymous poster hash: 01fdf...50a
Skrevet

Selexid er smalspektret og dreper ikke alle typer bakterier. Antakelig må du ha en annen type antibiotika, for eks Ciprofloxacin. Kontakt lege eller legevakt og si at du ikke er noe bedre. Viktig å få behandlet nyrebekkenbetennelse.

Anonymous poster hash: 04b47...8c7

Skrevet

Ja, uffamei. Jeg skal kontakte heller legevakt enn fastlege fordi jeg har en idiot av en fastlege som verken lytter eller har tid. Så jeg får fått en annen antibiotika som tar drepen på dette:) tusen takk for alle svar. Dere er snille:-)

Skrevet

Ja, uffamei. Jeg skal kontakte heller legevakt enn fastlege fordi jeg har en idiot av en fastlege som verken lytter eller har tid. Så jeg får fått en annen antibiotika som tar drepen på dette:) tusen takk for alle svar. Dere er snille:-)

Bare hyggelig, og god bedring! Jeg fikk selv Ciprofloxacin på legevakten (mot uvi), og det hjalp meg i alle fall.

Anonymous poster hash: 04b47...8c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på legevakten fordi det ikke har gitt seg og fikk ny antibiotika, trimetropin eller noe.. Får håpe denne tar knekken på dette her nå:)

Skrevet

Selexid tar ofte ikke nyrebekkenbetennelse fikk jeg vite da jeg var hos legevakt sist gang med en langtkommen urinveisinfeksjon... Jeg fikk Ciprofloxacin for nyrebekkenbetennelse, og ble helt frisk etter to-tre dager. Ring legevakten og forhør deg for å være sikker på at Selexid skal virke. Du bør kjenne bedring raskt, og at du ikke gjør det er ikke bra!! God bedring.

Anonymous poster hash: c797f...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...