AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Vi er fosterhjem for at barn i barnehagealder, barnet har viss hos oss så og si hele livet. Vi har ikke gjort noen sak ut av dette i barnehagen, fordi vi føler at det er irrelevant foreløpig, men det har likevel kommer ut blant noen (via felles kjente). Så plutselig fikk jeg spørsmål fra en annen mor om hvorfor jeg ikke var med på foreldretreff, for det hadde jo vært så koselig. Spurte så en i foreldreutvalget, og det viste seg at det var enkelte (mistenker hvem det kan være) som mente vi ikke skulle være med ettersom vi ikke var "ekte foreldre" eller noe sånt. Jeg ble skikkelig irritert, men er det sånn at jeg overreagerer? Er det ikke for barnas skyld at vi møtes?Anonymous poster hash: 4ce0e...fba
Brunhilde Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Selvfølgelig skal dere sidestilles med biologiske foreldre, her virker det som om det er fordommer ute og går. Ta det opp med den (du tror) det gjelder, det er bedre enn å spekulere. Lykke til! 3
Nique Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Selvfølgelig skal dere være med, jeg blir så provosert av slike holdninger at det er vanskelig å sette ord på det 😣 Du overreagerer ikke. 5
Rotemor Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Overreagerer, nei! Jeg hadde utredet hva som har skjedd og eventuelt lagd et sant helvete for den som ekskluderte meg. De ekskluderer barnet ved å ekskludere foreldrene/omsorgspersonene. 2
Engel Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Selvfølgelig skal dere også inviteres!! Er det mulig at det finnes voksne mennesker som tenker sånn?? Helt utrolig.... Ta det opp med lederen i foreldreutvalget, og jeg ville faktisk informert styrer i barnehagen om dette også, de er neppe interessert i at alikt skal skje! Kan jo være flere som blir ekskludert! 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 I alle dager! Vi er også fosterforeldre, til et barn som har bodd oss oss siden hen var veldig liten. Selvsagt er vi foreldre på lik linje med alle andre foreldre når det kommer til slike ting! Hva slags menneske er det som tenker sånn? Fy søren så mange rare mennesker som finnes, altså. Anonymous poster hash: f4b5d...0fc 2
Ava Mae Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Jeg blir så forbanna på voksne mennesker enkelte ganger, fatter ikke hva de tenker med!! Selvfølgelig skal dere sidestilles med enhver forelder og nei jeg synes ikke du overreagerer. Det mest skremmende er jo at disse folkene tydeligvis er i en rolle der de selv oppdrar barn. Fy faen så trist
minister-mio Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Er de biologiske foreldrene med på arrangementene?
Rotemor Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Er de biologiske foreldrene med på arrangementene? Det var et foreldretreff. Slik forstod nå jeg det ihvertfall.
LukaFrost Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Hvem er det som arrangerer disse foreldre treffene, ts? 1
minister-mio Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Det var et foreldretreff. Slik forstod nå jeg det ihvertfall.ja og da kan vel både biologiske foreldre og fosterforeldre komme. Hva mener du? Dersom det er biologiske foreldre med i bilde og de deltar så kan det forklare hvorfor ts ble glemt
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Takk for svar! Måtte bare sjekke om jeg var fryktelig rar som reagerte på dette, synes det er litt vanskelig å vite hva andre tenker. Må korrigere meg selv litt da, det var ikke for alle foreldrene i barnehagen, bare på den aktuelle avdelinga. Hun som er "tillitsvalgt" (eller hva det heter) har jeg en grei tone med, men vet hun er nær venninne med en annen mor som jeg kanskje tror er litt mer fiendtlig innstilt mot alt som har med barnevernet å gjøre bl.a. Så vet ikke om de er redd for at vi er spioner eller noe sånt. Men vi er jo som alle andre foreldre ja og da kan vel både biologiske foreldre og fosterforeldre komme. Hva mener du? Dersom det er biologiske foreldre med i bilde og de deltar så kan det forklare hvorfor ts ble glemt Biologiske foreldre er ikke inne i bildet, så nei det var absolutt ikke derfor.Anonymous poster hash: 4ce0e...fba
Rotemor Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 ja og da kan vel både biologiske foreldre og fosterforeldre komme. Hva mener du? Dersom det er biologiske foreldre med i bilde og de deltar så kan det forklare hvorfor ts ble glemt Ja, nettopp. Det tenkte jeg ikke på engang. Uff, jeg gikk kanskje i fordomsfella der:( Litt for lett å tenke at de var fraværende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå