Gå til innhold

Mus i stuen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten har kommet inn med en levende mus tydeligvis og den har gjemt seg under sofaen. Jeg vil fange den og slippe den ut (tror det er en skogsmus), men til tross for min og kattens iherdige innsats får vi ikke tak i den. Den er nok under sofaen, der kommer vi ikke til. Noen som har noen lokketriks? Musen skal ikke bli skadet.

Anonymous poster hash: 37be7...0a7
Skrevet

Jeg holdt på å si pus jeg, men da går det nok ut over musa. Hva med å legge dyner osv rundt om sofaen, og så flytte på den, slik at musa springer og gjemmer seg under noe der du kan få tak i den?

Skrevet

Pus går rundt her, men hun får heller ikke tak i musa under sofaen.

Det er en stor hjørnesofa, så da må det vente til i morgen, klarer ikke å løfte den alene.

Anonymous poster hash: 37be7...0a7
Skrevet

Pus dreper musa hvis du lar den gå der og den skulle våge seg ut. Den kan også være skadd, hvis pus kom dragende med den. Trenger ikke å flytte soffaen hvis du klarer å skremme musa ut på noen måte. Å lokke den ut funker bare etter svært lang tid, og ikke hvis pus eller noen er i rommet.

Skrevet (endret)

Har planer om å undersøke den nøye etter skader når vi får tak i den. Pus har kommet inn med 2 uskadde mus tidligere, hun er ganske forsiktig med dem. Jeg har da fått tak i den før den har sprunget løs inn i huset.

TS her

Endret av Tvist
Skrevet

Ok.

musefelle.png

Du kan bruke en sånn her UTEN vann i til å fange den levende hvis det skulle komme til det.

Skrevet

Å, herregud, det er en mus! La nå katten fange den, og bli ferdig med det! :roll:

Anonymous poster hash: 59207...645
  • Liker 1
Skrevet

Pus skal fange mus. La musa bli fanget av katten.

• Liker 1
Skrevet

Du skal i alle fall være takknemlig for at du har en katt som mest sannsynlig kommer til å fange den! Det er lite hyggelig å få mus inn når man bor alene og ikke har katt...

• Liker 2
Skrevet

Du skal i alle fall være takknemlig for at du har en katt som mest sannsynlig kommer til å fange den! Det er lite hyggelig å få mus inn når man bor alene og ikke har katt...

Eh, men så er det jo katten som har dratt den inn. Hadde hun ikke hatt katt, hadde hun heller ikke fått musa i hus.

Det er vanskelig å komme på noe mer "hverdagsekkelt" enn en katt som drar inn mus, fulger og annet skit. Hadde aldri klart å legge meg uten å fått den musa ut. Og syns det er dårlig gjort at katten skal få gå på jakt i stua.

Anonymous poster hash: e397f...1eb

Skrevet

Eh, men så er det jo katten som har dratt den inn. Hadde hun ikke hatt katt, hadde hun heller ikke fått musa i hus.

Det går utmerket godt an å få mus i hus uten å ha katt. Det har jeg opplevd flere ganger.

Jeg ser ikke problemet med å la katta få fatt på musa inne også. Det er nesten umulig å "jakte" på musa inne selv!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fanga mus en gang, og det var ikke noe sjakktrekk. Var liten og ville ha musa som kosedyr. Katten kom inn med den og den var halvdø. Tok den i en pappask og la den under senga så den skulle komme seg. Tok den med på badet dagen etter for å hilse på den og kose med den. Musa ville ikke kose, og føk hit og dit, og vips var den inni stilongsen min :overrasket:

Gikk bra tilslutt, men moralen er: ikke lett å fange ei mus.

Skrevet

Det er vanskelig å komme på noe mer "hverdagsekkelt" enn en katt som drar inn mus, fulger og annet skit. Hadde aldri klart å legge meg uten å fått den musa ut. Og syns det er dårlig gjort at katten skal få gå på jakt i stua.

Anonymous poster hash: e397f...1eb

Mus i hus kan man fint få uten katt. Er det et gammel hus hvor musa kan krype inn gjør den gjerne det når det blir kald i været. Og i år er det jo museår, så ekstra mye mus både i hus og ute.

Skrevet

Det er nesten umulig å "jakte" på musa inne selv!

Helt risikofritt er det heller ikke.

Jeg og venninna mi drev og jaktet på en mus som katten deres hadde dratt inn i gangen.

Etter mye om og men kommer musa pilende frem fra under telefonbordet, venninna mi setter foten i veien for den for å få den til å forandre retning ut døren, men musa fortsetter rett fram og opp gjennom buksebenet hennes.

Venninna mi freaker helt ut og roper: WÆÆÆ, jeg har ei mus i buksa.

Da kommer det fra stua med en tørr humørløs stemme: og det finner du ut først nå! :laugh:

Vi var sånn ca 16 da.

Skrevet

Jeg sperret inne kattene og åpnet døra, så musa kom seg ut selv. Tror uansett ikke min katt gjør noe særlig skade på en mus, hun er liten av vekst, og skader dem ikke når hun kommer inn med mus, det har skjedd før. Liker bare å leke med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...