Gå til innhold

Bounty-kake???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å huske det var her inne jeg fikk oppskriften, men av hvem husker jeg ikke :murvegg: Legger derfor inn oppskriften og spør generellt jeg!!!

Bounty-kake i langpanne

6 eggehviter

200 g melis

200 g kokosmasse

Fyll:

6 eggeplommer

150 g lys kokesjokolade

150 g smør

90 g melis

1 ts vaniljesukker

Pynt:

kokos

Pisk eggehviter og melis stivt. Rør inn kokos. Ha røren i bakepapirkledd langpanne eller to runde former à 24 cm. Stekes nederste rille i ovn på 150 grader i ca. ½ time. Sjekk før halvtimen er gått, kaken skal bare være bittelitt gyllen.

Fyll: Smelt sjokoladen sammen med smøret over svak varme. Rør sammen eggeplommer med siktet melis. Ha eggeblandingen i sjokoladeblandingen og rør med en skje til du har en fin krem. Det er viktig at sjokoladeblandingen ikke er varm ellers blir det suppe. Blir den for bløt setter du den i kjøleskapet til den tykner. Rør av og til mens du sjekker konsistensen. Del langpannebunnen i to, tvers over, eller legg de runde bunnene oppå hverandre, med fyll i midten oppå og gjerne på sidene.

Pynt: Pynt med kokos og lag gaffelmønster på toppen av kaken.

Spørsmål numero uno: er dette en kake som er best 'fersk' eller tåler den å lages dagen før? Har en greie på f eks Verdens beste av den helst bør monteres samme dag så den ikke blir altfor bløt.

Spørsmål numero dos: har jeg egentlig funnet ut av selv, det står faktisk langpanne i oppskriften så da slipper jeg spørre om DET!! :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tror jeg du har funnet i dagboken min, hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg pleier å lage den samme dag den skal spises, men du kan alltids prøve å lage den dagen før. bare pass på at den står kaldt.

Lykke til :wink:

Skrevet

:wow: Den hørtes utrolig god ut.

Skrevet

Smaker den som Bounty-sjokoladen også?

:sikle:

Jeg ble helt gira nå, jeg!

Skrevet
Smaker den som Bounty-sjokoladen også?

Liker du bounty, liker du denne :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...