Gå til innhold

UPPLEVA lydsystem fra IKEA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så bare på linken og kjenner ikke til systemet. Dette er et tokanalssystem (stereo) som visstnok kan gi en opplevelse av surroundlyd. Den boksen er en subwoofer eller basskasse som noen sier. Hjelper med å spille den dype bassen som de to mindre høyttalerne ikke klarer å gjengi.

Selv er jeg gammeldags og har min femtitommer plasma mellom to enorme høyttalere. Et vanlig stereoanlegg. Blir bare stresset av bomber og smell i hele rommet. For meg er det greit nok med god lyd fra Tven, men musikk har førsteprioritet.

Skrevet

Selv er jeg gammeldags og har min femtitommer plasma mellom to enorme høyttalere. Et vanlig stereoanlegg. Blir bare stresset av bomber og smell i hele rommet. For meg er det greit nok med god lyd fra Tven, men musikk har førsteprioritet.

Tror jeg heller går for det! Hva bør jeg kjøpe? Bruker til musikk vel så mye som TV.

Anonymous poster hash: 13eef...8bb

Skrevet

Tror jeg heller går for det! Hva bør jeg kjøpe? Bruker til musikk vel så mye som TV.

Umulig for meg å si. Det spørs hva du kan like av design og hva du har plass til. Rent lydmessig får man mest for pengene ved å skjøpe et brukt stereoanlegg. Man trenger bare en forsterker og to høyttalere, men de bør være av en viss størrelse. Og husk at TV må stå noenlunde midt mellom høyttalerne og i riktig høyde til ørene dine når du sitter.

Eller du kan ta en tur til en spesialforretning for lyd. Bruk ørene!

Skrevet

Umulig for meg å si. Det spørs hva du kan like av design og hva du har plass til. Rent lydmessig får man mest for pengene ved å skjøpe et brukt stereoanlegg. Man trenger bare en forsterker og to høyttalere, men de bør være av en viss størrelse. Og husk at TV må stå noenlunde midt mellom høyttalerne og i riktig høyde til ørene dine når du sitter.

Eller du kan ta en tur til en spesialforretning for lyd. Bruk ørene!

Har ikke så veldig stor plass. Har en TV-benk som er 180 cm, og ingen plass ved siden av denne: Så den må stå oppå TV-benken.

Holder det med to høyttalere, eller bør man ha fire?

Skrevet

I vanlig stereo er det bare to høyttalere. I dag er det vanligere med to bittesmå høyttalere og en subwoofer. Lydplanker med subwoofer er også populære i dag. Hvis vi snakker om flere høyttalere kalles det surround og da ewr fem høyttalere det vanlige - tre foran og to bak. Evnt med en subwoofer i tillegg.

Skrevet

Er det mye bedre med fem?

Og hvor skal jeg få plass til subwooferen? Genialt hvis det er en lav en som kan dyttes inn i den ene sprekken.

Skrevet

20134_colm19a_01_PE361772.jpg

Skrevet

Er det noen av dere som har dette? Er det bra? Passer til TV-benken min, så det er jo praktisk.

Hva slags lydsystem har dere?

Det står at det bare er to høyttalere, men på bildet ser det ut som det er tre...

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20280839/#/40280838 :vetikke:

Bruk de 2000kr det koster og gå til en orndtli butikk isteden. For eks soundgarden eller hifiklubben. Brukt utstyr er også glimrende om du kan klare deg uten nye fancy ting som HDMI tilkobling.

Anonymous poster hash: 5db2c...c95

• Liker 1
Skrevet

Er det mye bedre med fem?

Og hvor skal jeg få plass til subwooferen? Genialt hvis det er en lav en som kan dyttes inn i den ene sprekken.

Jeg har allerede sagt min mening. Jeg har selv og anbefaler, to høyttalere uten subwoofer. Altså et vanlig stereoanlegg. Så du må nesten bestemme deg for om du vil ha bittesmå høyttalere OG subwoofer eller litt større uten subwoofer. Eller full surround med fem høyttalere.

Skrevet

Tror jeg går for uten subwoofer, jeg. Litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...