Gå til innhold

Hvis man spiser mest på kvelden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...blir det ikke da helt feil at man veier seg på morgenen for å finne dagens vekt? Den vekten må da variere ekstremt mye, ettersom man har det tyngste måltidet på kvelden, og maten ligger vel også fortsatt i magen...?

jeg merker, og jeg veier meg daglig, at de dagene kvelden har hatt det største matinntaket, så veier jeg f.eks 80 kg dagen etterpå, mens dersom middagen var det største måltidet, kan jeg veie 78 når jeg veier meg på samme tid om morgenen..?

Så dem som spiser mest om kvelden, når skal dem egentlig veie seg for at det blir korrekt?

Anonymous poster hash: a9c23...bb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du veier deg under ca like omstendigheter er det ikke så farlig. Jeg sier jo til meg selv at min "egentlige" vekt er om morgenen etter toalettbesøk, selv om jeg veier noe mer enn det mesteparten av døgnet. Men dette er mest for motivasjon/selvtillit :) kunne veid meg før toalettbesøk hver morgen også forståvidt

Om du veier deg morgenen etter et stort kveldsmåltid så kan du sammenligne med andre ganger du har spist likedan.

Anonymous poster hash: 3b12f...5de

Skrevet

Det tar ca 4-7 timer å fordøye maten, så om du spiser et stort måltid kl 21 om kvelden, og du står opp 07 på morningen, går på toalettet og veier deg så blir det riktig

Anonymous poster hash: 48360...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...