AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Når msn kjenner bruden/brudgommen/brudeparet godt, hva er akseptabel grunn for å ikke dra? Man må jo ha en god grunn. Holder ikke å si at man ikke har lyst. Anonymous poster hash: 1a235...334
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Dersom det er lang reisevei og man må overnatt kan man unnskylde seg med stram økonomi Fikk ikke barnevakt/ kattepasser/hundepasser/pinnedyrpasser/gullfiskpasser o.l Anonymous poster hash: 3c8e4...2cd 3
Tirkes Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 "Det passer dessverre ikke" var godt nok for meg som brud da jeg inviterte. Uansett hvor nære de var. Jeg skal ikke umyndiggjøre voksne mennesker ved å måtte vite hva de bruker tiden sin på.. Spør de om grunn, så si at dere har lagt planer for den helgen. Om det er mangel på lyst eller økonomi, så er det en sannhet - planen deres er å ikke være i det bryllupet. Folk som fortsetter å mase etter dette er høyst uhøflige. 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tenker at barnevakt, planlagte ferier, reisevei, økonomi, sykdom (såklart), jobb og ellers uforutsette hendinger som hindrer en. Selv prøver jeg å få til å komme uansett, dropper da heller utdrikningslag feks. Det er jo en ære å bli bedt, og jeg føler det er viktig å møte opp på en så viktig dag i dine næres liv Anonymous poster hash: 0c13b...3f2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 ts her. Takk for svar Bryllupet er i Sverige. Det blir en del utgifter, både reise og overnatting to netter. Men hovedårsaken er at jeg ikke har lyst til å dra. Anonymous poster hash: 1a235...334 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 "Det passer dessverre ikke" var godt nok for meg som brud da jeg inviterte. Uansett hvor nære de var. Jeg skal ikke umyndiggjøre voksne mennesker ved å måtte vite hva de bruker tiden sin på.. Spør de om grunn, så si at dere har lagt planer for den helgen. Om det er mangel på lyst eller økonomi, så er det en sannhet - planen deres er å ikke være i det bryllupet. Folk som fortsetter å mase etter dette er høyst uhøflige. Skriver under denne. Jeg som skal gifte meg til sommeren ønsker ikke gjester som ikke har lyst, eller føler de må. Så da holder "passer ikke" mer enn bra nok svar. Anonymous poster hash: 2d623...933
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Skriver under denne. Jeg som skal gifte meg til sommeren ønsker ikke gjester som ikke har lyst, eller føler de må. Så da holder "passer ikke" mer enn bra nok svar. Anonymous poster hash: 2d623...933 Jeg må ha en unnskyldning. Mine andre venner kommer også til å spørre hvorfor jeg ikke har mulighet til å dra. Vi har visst om datoen lenge, så kan ikke ha andre planer da. Ikke har jeg barn eller dyr heller. Har fisker, men de klarer seg jo en helg alene. Anonymous poster hash: 1a235...334
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 "Det passer ikke". Må du si noe, "har ikke råd", eller "har ikke tid". Anonymous poster hash: 6c0e0...f69
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Jeg synes det er greit å si man ikke har råd til det. Når man inviterer noen som må reise, overnatte, osv, skjønner man jo om noen ikke kommer fordi de ikke vil bruke penger på det... Eller?Anonymous poster hash: d8660...867 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 "Har ikke råd" eller "har ikke anledning" Anonymous poster hash: 9f3ca...206
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Jeg opererer med disse: - For dyrt - Ikke mulighet pga mangel på hundepass - Ikke mulighet pga helse - Hvis jeg har betalt for biletter til favorittbandet sin konsert, og noen skulle giftet seg samme dag (da har de jo isåfall sendt ut invitasjoner/save the date for sent etter min mening) - Hvis noen akkurat har dødd/er alvorlig syk/på sykehus/ulykker etc - Sykt barn/sykt dyr - Ekstreme situasjoner som f. eks. en gal eks som kommer eller sånn Anonymous poster hash: 55b22...b3d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Jeg må ha en unnskyldning. Mine andre venner kommer også til å spørre hvorfor jeg ikke har mulighet til å dra. Vi har visst om datoen lenge, så kan ikke ha andre planer da. Ikke har jeg barn eller dyr heller. Har fisker, men de klarer seg jo en helg alene. Anonymous poster hash: 1a235...334 Blir det dyrt å dra dit? Er det i sommerferien, så du kan dra på ferie den tiden? Planlegge med venninner som ikke skal i bryllupet. Og om du absolutt må komme med en hvit løgn, si at du fikk gratis tur eller noe akkurat da. Anonymous poster hash: 2d623...933
Leini Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Om det er et stykke frem i tid går det vel ikke ann å lyge på seg sjukdom. Men at det er langt å dra, dyrt og at du heller vil ta turen en gang dere får mer alenetid med brudeparet ved en senere anledning må da være greit nok.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Du kan jo takke ja, også noen dager før så sier du at du er blitt syk. Anonymous poster hash: 9f3ca...206
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Du kan jo takke ja, også noen dager før så sier du at du er blitt syk. Anonymous poster hash: 9f3ca...206 Syntes det er respektløst ovenfor brudeparet å takke ja, men å planlegge å ikke komme. Da betaler de unødig for din kuvert. Så for all del, takk nei før fristen. Denne gangen passer det ikke for deg å dra i bryllup, det får brudepar og venner bare akseptere uten at du må legge ut om hvorfor.Anonymous poster hash: 2d623...933 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Man trenger ikke å gi noen grunn. Det er bare å si takk for invitasjonen, og at dere dessverre ikke kan komme. Anonymous poster hash: fd67c...f58
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Går ikke i bryllup hvis jeg må tape økonomisk på det. Inviterer noen meg til bryllup må de betale for oppholdet. Ellers er det IKKE aktuelt. Rimelig frekt å invitere folk til bryllup uten å tilby de kost og losji. Anonymous poster hash: b44e4...8b6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Jeg synes det er greit å si man ikke har råd til det. Når man inviterer noen som må reise, overnatte, osv, skjønner man jo om noen ikke kommer fordi de ikke vil bruke penger på det... Eller?Anonymous poster hash: d8660...867 Sikkert noen bridezillas som tolker det som "jeg/vennskapet er ikke verdt nok til å bruke penger på!!!".Anonymous poster hash: 6a44a...c26
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Går ikke i bryllup hvis jeg må tape økonomisk på det. Inviterer noen meg til bryllup må de betale for oppholdet. Ellers er det IKKE aktuelt. Rimelig frekt å invitere folk til bryllup uten å tilby de kost og losji.Anonymous poster hash: b44e4...8b6 Det er selvfølgelig ditt valg, men jeg synes det høres litt trist ut. Jeg har venner fra hele landet (ble kjent i studietiden), og har virkelig satt pris på å bli invitert i bryllup på ulike steder i landet. Jeg overnatter uansett borte fra hjemme flere ganger i året uansett, så jeg ser ikke helt problemet. Vi går ofte delt en campinghytte med plass ril mange, f.eks. Riktig hyggelige "hytteturer". Barnevakt er et reelt problem, men hvordan det å måtte sove "borte" en natt skulle være noe stort problem utenom barnevakt skjønner jeg ikke helt. Dyre utelandsbryllup som krever flere netter borte og lang flyreise osv kan bli dyrt, men en kjøretur og en overnatting? Det må vel de fleste klare. Om de har lyst i bryllupet, da. Mistenker at det kanskje ofte er det det strander Anonymous poster hash: 62fc2...2f9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Går ikke i bryllup hvis jeg må tape økonomisk på det. Inviterer noen meg til bryllup må de betale for oppholdet. Ellers er det IKKE aktuelt. Rimelig frekt å invitere folk til bryllup uten å tilby de kost og losji. Anonymous poster hash: b44e4...8b6 *dåne* Det er da absolutt ikke vanlig at brudeparet betaler kost og losji til gjestene. Og det kan man da ikke forlange heller. Da ville jo de aller fleste måtte betale flere hundre tusen for bryllupene sine. Det nærmeste man kan forvente er at brudeparet huser sine foreldre og eventuelt forlovere. Så kan de bistå med å finne rimelig overnatting til resten av gjestene. Men, sorry for din del. Blir få bryllup på deg med den holdningen,Anonymous poster hash: 6400a...116
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå