Gå til innhold

Er lue fy i "moteverden"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere lue i kulden? Sånn ellers enn om dere er mye ute i forbindelse med jobb.

Jeg har litt ønh-plager (får blant annet lett bihulebetennelse) og syns at å bruke lue forebygger noe, har kun hatt ørebetennelse en gang og da var jeg 4-5 år. Men jeg syns at folk stirrer litt på meg når jeg f.eks kommer inn på matbutikken med lua på. Jeg ser sjeldent andre voksne med lue på om det ikke er flere minusgrader. Jeg bruker lue så lenge det er kaldere enn 5 plussgrader, eller litt varmere om det er sur vind.

Er det liksom umoderne og teit å bruke lue? Altså jeg bryr meg ikke, folk får bare glane om de syns at det er rart at jeg bruker lue, jeg bruker lue uansett. Er i begynnelsen 30-årene. Men trenger ikke være pga lua at jeg føler at noen glaner :P

Anonymous poster hash: 04355...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er i 20-årene, bruker lue hver dag når det er kaldt. Hater å fryse på ørene, så om noen skulle reagere på at jeg ikke følger moten, får de bare irritere seg. Synes alle jeg ser har på lue om dagen jeg?

Endret av Duckie
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Du må da bo på ett veldig merkelig sted, hvor folk ikke bruker lue :fnise:

Selv bruker jeg alltid lue når jeg er ute om høsten/vinteren, og har aldri merket at noen ser rart på meg.

Endret av peanut_juice
  • Liker 3
Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg... Jeg synes de fleste har lue på når det er kaldt ute.

Anonymous poster hash: 85180...65d

• Liker 3
Skrevet

Jeg var nettopp alene på butikken og handlet mye så brukte god tid, er 4 plussgrader ute så jeg brukte lue. Tilfeldigvis begynte jeg å tenke på det med lua da jeg igjen følte noen blikk, så jeg kikket rundt og så på alle voksne jeg så, ingen med lue. Bor i Nord-Norge og er kuling eller noe sånt ute. Var noen ungdommer der med lue :P Jeg er mye ute i jobben og mine kolleger buker alle lue da, men ser jeg de ute på vei til/fra jobb så er det veldig få med lue på. Høres sikkert ut som jeg har tenkt mye på dette men egentlig ikke, bare er en person som legger lett merke til detaljer.

TS

Anonymous poster hash: 4a1b0...00c

Skrevet

Jeg syntes jeg ser voksne med lue overalt

Skrevet

Jeg bruker ofte lue i matbutikken. Som regel stikker jeg innom butikken før/etter tur med hundene i fjellet, og da har jeg turklær og lue på om vinteren.

Skrevet

Jeg har ofte på lue når jeg går til butikken, men jeg tar den alltid av når jeg kommer inn. Kanskje de ser rart på deg fordi du går med lue inne?

Anonymous poster hash: 8b941...d58
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ofte på lue når jeg går til butikken, men jeg tar den alltid av når jeg kommer inn. Kanskje de ser rart på deg fordi du går med lue inne?

Anonymous poster hash: 8b941...d58

Det gjør jo nesten alle. Tviler sterkt på at folk så rart på henne pga det!

Anonymous poster hash: 99d96...e40

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg bruker ofte lue (eller hatt). Har ikke lagt merke til noe mer glaning. Synes det ser mer normalt ut å bruke lue når det er ti minus enn å ikke bruke lue.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest det er mykje merkelegare med folk som går utan lue når det er skikkeleg kaldt! Førre veke var det -15 her, og då synest eg det ser bra dumt ut med folk i svære dunjakker og skjerf, og så utan lue og noko på hendene. Kan hende er det berre meg. Eg brukar lue heile året, eg, frå 10 grader og nedover. Eg frys så mykje at eg i fullt alvar opererer med omgrepa "sommardunjakke", "sommarlue" og "sommarvottar".

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg går med lue til og fra butikken, men ikke inne på butikken. Legger lue og votter i veska når jeg kommer inn.

• Liker 1
Skrevet

ser ofte voksne med lue jeg.

Selv går jeg sjeldent med lue, siden jeg HATER å ha det på. Er det kaldt så tar jeg heller på meg hetta som er på jakken.

Anonymous poster hash: 978b1...284

Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen på 80-tallet var det sosialt selvmord å gå med lue.

Heldigvis er det ikke slik i dag. :)

Anonymous poster hash: e81ef...a91
  • Liker 2
Skrevet

Jeg gikk uten lue som barn, frost skade på det ene øret.

Så jeg går med lue. Jeg vil ikke ha vondt eller fryse!

Skrevet

Lue er til for å varme hodet og ørene når det er kaldt. Den skal brukes ute i kulda og tas av inne. Dummeste jeg ser er voksne mennesker som bruker lue inne!

• Liker 2
Skrevet

Lue er ikke fy i moteverden nei. Man ser jo kjendiser og moteslaver bruke dem stadig vekk, uansett om det er kaldt der de er eller ikke.

Jeg bruker sjeldent lue fordi det er bare blåser i trøndelag for tiden. Da blåser den av, og det irriterer meg mer i forhold til hvor mye jeg fryser...

Skrevet

Om lua di blåser av, bør du vurderer en ny en som sitter litt bedre.

Anonymous poster hash: 1815a...2b7

Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen på 80-tallet var det sosialt selvmord å gå med lue.

Heldigvis er det ikke slik i dag. :)

Da jeg gikk på barneskolen på 80-tallet var det et reelt selvmord å gå uten... Iskalde vintre i innlandet, ja ;)

Anonymous poster hash: 846c9...b13

• Liker 1
Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen på 80-tallet var det et reelt selvmord å gå uten... Iskalde vintre i innlandet, ja ;)

Anonymous poster hash: 846c9...b13

Jeg vokste også opp på Innlandet og vet det var kaldt, men lue skulle vi IKKE bruke for å beholde kulehetsfaktoren!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...