Gjest Hun Skrevet 10. august 2004 #1 Skrevet 10. august 2004 Nå har jeg vært forelsket i denne mannen siden i fjor høst. Det har i grunnen aldri vært snakk om vennskap, for vi ble kjent fordi jeg var interessert i han (slik jeg ser det - og jeg tror han er klar over det). Rundt årsskiftet uttrykte han indirekte at han ikke var interessert - jeg var nærmest bare en bekjent.... (som om han fikk panikk) Samtidig så fortsatte vi og utviklet bekjentskapet. I vår kunne han informere oss (andre og meg) om hvor forelsket han var i en gammel venninne og hvor deilig det var å oppleve forelskelese etter å ha truffet så mange andre flotte damer han ikke greide å bli forelsket i... :veldigsur: . Jeg er sikker på at han ikke er blitt sammen med henne. Det er en stund siden jeg han truffet han ansikt til ansikt, men vi har hatt mye annen kontakt gjennom sommeren. Jeg har en følelse av at han er usikker, at han ikke har avskrevet meg helt... Selvsagt umulig å si om det er ønsketenkning. Kanskje han bare synes det er hyggelig med "bekjentskapet" (ikke no' sex!). Jeg vet ikke hvordan jeg kan "fiske" og eventuelt "spørre". Han vet så godt hva jeg vil. Hvor rotete og usikker kan en mann være? (Sett at han har litt andre problemer også...) Hvor lenge kan folk være forvirrede og usikre? Jeg er muligens litt tett i pappen, men jeg greier ikke å glemme han.
Suzy Skrevet 10. august 2004 #2 Skrevet 10. august 2004 Jeg kan bare gi deg ett råd: Kvinn deg opp, avtal et møte med ham og snakk rett fra levra. Si at du har problemer med å oppfatte signalene hans og gjerne vil ha klarhet i om han føler noe for deg, eller om dere skal avslutte bekjentskapet. Vær klar på at det ikke er noe press i ditt spørsmål, men at du ikke føler for å gå rundt grøten noe mer, eller måtte vente lenger på ham. Vær ærlig med egne følelser, men ikke blås dem stort opp. Klarer han å være real tilbake - enten det er den ene eller den andre vegenm så er det jo greit - hvis ikke er det vel bare å glemme ham, ikke sant?
Gjest Hun Skrevet 10. august 2004 #3 Skrevet 10. august 2004 Må innrømme at jeg er redd for å skremme han bort. Gir han tid, i tilfelle han trenger tid. Jeg vil gi han muligheten til å ta initiativ. Har du vært bortsi usikre menn?
Suzy Skrevet 10. august 2004 #4 Skrevet 10. august 2004 Må innrømme at jeg er redd for å skremme han bort. Gir han tid, i tilfelle han trenger tid. Jeg vil gi han muligheten til å ta initiativ. Har du vært bortsi usikre menn? Ja det har jeg og det eneste jeg har kommet fram til er at det er like greit å være ærlig... Jeg var veldig forelska i en fyr jeg gikk på høgskolen med for ganske mange år siden. Han var en tilsynelatende trygg og artig fyr, kjekk og sjarmerende. Jeg la meg litt etter ham og vi fikk veldig god kontakt, men ingenting skjedde - sjøl om jeg syns han virket intressert. Tilslutt orket jeg ikke hinte, flørte og dille mer og spurte ham rett ut om han var intressert. Jeg sa at jeg likte ham, men ikke orket bruker mer tid og krefter på det om han ikke var det. Han ble skikeklig satt ut av ærligheten og tydelig utilpass og redd, svarte at nei han ville nok helst være venner og jeg sa "fint" og "takk" og gikk videre i livet mitt. Det var litt anstrengt mellom oss en liten periode, men såfort han skjønte at saken var avslutta fra min side så gikk det greit og jeg har aldri angret siden. Er en fyr virkelig intressert og har fått mange sjanser så hadde han vært "all over" deg nå - når han istedet hinter om andre osv så er han en feiging som ikke klarer å få sagt klart ifra til deg at han ikke vil ha deg som kjæreste. Gjør ham en tjeneste og vær real.
Gjest Nefretiti, ikke innlogget Skrevet 10. august 2004 #5 Skrevet 10. august 2004 Er en fyr virkelig intressert og har fått mange sjanser så hadde han vært "all over" deg nå - når han istedet hinter om andre osv så er han en feiging som ikke klarer å få sagt klart ifra til deg at han ikke vil ha deg som kjæreste. Gjør ham en tjeneste og vær real. Dessverre tror jeg at jeg må si meg enig i denne.
Gjest Hun Skrevet 10. august 2004 #6 Skrevet 10. august 2004 Jeg skjønner tolkningen, men jeg skjønner faktisk ikke han. Litt vanskelig å gå inn på alt. Jeg tror ikke det med hun andre var noe hint. Jeg tror det var klønete, fordi vi maste om hvem han fikk sms fra. Men for all del - det er jo tydelig at han ikke var så interessert i meg... Jeg skal forsøke å få klarhet i tingene når han er tilbake fra der han er. Han må være blind hvis han tror jeg bare er ute etter vennskap nå.
Gjest agurk Skrevet 10. august 2004 #7 Skrevet 10. august 2004 Dersom han legger ut om hvor forelska han er i ei anna er han vel neppe forelska i deg? Siste jeg ville sagt til den jeg var forelska i iallefall!
Gjest Hun Skrevet 10. august 2004 #8 Skrevet 10. august 2004 Hvorfor har han utviklet kontakten med meg etter dette (som skjedde i vår)? Dårlig samvittighet? Et mulig alternativ fordi hun andre tross alt ikke er noe alternativ pga hennes noe spesielle miljøtilhørighet? Ja, jeg vet at jeg prøver vedig..
Gjest agurk Skrevet 10. august 2004 #9 Skrevet 10. august 2004 Kanskje han faktisk bare ser på deg som en venn? Spør han da vel! Vil han ha deg sier han det, dersom han ikke vil ha deg så kan du komme deg videre i livet.
Gjest Hun Skrevet 10. august 2004 #10 Skrevet 10. august 2004 da er han tett i pappen og tror jeg er overfladisk da skyter jeg han
Melissa Gioberti Skrevet 10. august 2004 #12 Skrevet 10. august 2004 Dessverre tror jeg at jeg må si meg enig i denne. Slutter meg til denne. Menn, samme hvor pysete de måtte være, hadde nok vært på deg for en god stund siden dersom han virkelig var interessert. Det får være grenser, selv for menn!
Gjest ost Skrevet 10. august 2004 #13 Skrevet 10. august 2004 Jeg har vært borti en usikker mann og det anbefales ikke. Selv var jeg oppover ørene forelsket og gav han tid (som han ba om å få), passet på å ikke være for pågående (for det ville han ikke like), kort sagt gjorde jeg alt han ønsket for at han skulle finne ut ka han følte for meg. Hele tiden sendte han ut signaler som kunne tolkes i positiv retning. Resultatet var at jeg gikk på gress i 6 uker før han fant ut at han ikke ville ha meg likevel. Han fikk all moroa og jeg satt igjen med et brustent hjerte :cry: Det jeg BURDE ha gjort var å stille klarere krav til han og ikke latt meg lure til å vente på en slags premie som han visste hele tiden at han ikke kom til å gi meg. Nei, få han til å si ærlig hva han føler, ikke gå å vent på han!
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #14 Skrevet 10. august 2004 Det finnes nok flere alternativer, kanskje han faktisk bryr seg om deg, og er redd for å miste deg som venn, og ikke ønsker å såre deg, selv om han ikke er forelsket i deg? Eller kanskje han ikke har kommet ut av skapet enda, og derfor ikke forelsker seg men ser på deg som en god venninne.
Usikker Skrevet 10. august 2004 #15 Skrevet 10. august 2004 Hvorfor er det en "selvfølge" at menn skal være så selvsikre da? Bare en tanke fra meg. Hilsen Usikker :-?
Melissa Gioberti Skrevet 10. august 2004 #16 Skrevet 10. august 2004 Hvorfor er det en "selvfølge" at menn skal være så selvsikre da? Bare en tanke fra meg. Hilsen Usikker :-? Jeg vet ikke, men jeg synes det er kjedelig med folk som er veldig usikre med hensyn til hva de ønsker og vil- med f.eks. en annen person. Det hadde vært så greit dersom de klarte å kommunisere frem hva de ønsket. F.eks. "Jeg er forelsket i deg" versus "jeg er ikke forelsket i deg".
Tantemor Skrevet 10. august 2004 #17 Skrevet 10. august 2004 Synes ikke denne karen virker usikker i det hele tatt jeg.... Face it - han er nok ikke interessert!
Melissa Gioberti Skrevet 10. august 2004 #18 Skrevet 10. august 2004 Synes ikke denne karen virker usikker i det hele tatt jeg.... Face it - han er nok ikke interessert! Ja, det mener jeg også. Han virker nokså sikker på at han ikke vil ha henne som noe annet enn en venn.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2004 #19 Skrevet 11. august 2004 Menn tar ikke så lett hint har jeg hørt, og hvis du ikke gjør annet enn å hinte om din interesse på mer eller mindre vage måter, så ser han deg vel som en venn da, og tror at du også ser det på den måten. Jeg tror at dersom han hadde vært interessert i deg på noen annen måte så ville han ikke fortalt deg at han var forelsket i en annen - og heller ikke påpekt liksom at det var så deilig å være forelsket igjen, etter å ha kjent så mange flotte damer (deg?) som han ikke klarer å forelske seg i. Tror du skal godta at han er en venn jeg, og kan du ikke det så bør du holde deg unna ham til følelsene dine kjølner. hardt og brutalt, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå