Gå til innhold

Flytte eller ikke flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har lenge tenkt på å kanskje flytte. Bor to hus borte fra foreldrene mine, og merker at det er litt "tett på".

Søstra mi og mannen hennes bor kanskje 2 km fra oss, så de og er også ganske nærme.

Føles av og til som om vi lever i ett tre etasjes hus alle sammen..

Alle vet hva hverandre driver med, hva vi skal, hvor vi har vært.. Foreldrene mine har meninger om alt vi gjør og skal gjøre på huset.

Kommentarer blir fort slengt fra de. Merker søsteren min også begynner å bli slik som de.

Det er slitsomt.

Men, vi har snakka om å flytte før. Men da ser foreldrene mine bare den negative siden, og blir SURE.

Faren min tror vi ikke har råd. Det har vi selvsagt.

Er bare så lei av å bli behandla som jeg er 12 når jeg er 27(!).

Vet jeg ikke skal bry meg om meningene deres, men det er ikke så lett. De dreper all gleden for da å eventuelt flytte.

Vet det kommer til å bli sure miner. Kan heller ikke snakke med de om dette. Da pappa blir nok dritsur og mamma såra og lei seg.

Liker huset mitt og trives her. Men syns bare det blir litt too much av og til.

Vi sees så ofte at vi ikke har egentlig særlig glede av hverandre når vi sees. Hvis du skjønner.. Ingenting å snakke om osv..

Anonymous poster hash: 20247...284
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh, det er slik jeg drømmer om å bo!

Rett ved foreldrene mine, hadd vært perfekt.

Har dere barn, eller vurderer å få?? I så fall ville jeg ha blitt boende. Det er helt uvurdelig å ha gangavstand til besteforeldre...

Anonymous poster hash: 6e1e7...438
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker også at dere bør vente litt, vel og merke hvis dere planlegger barn. Vi bor relativt nære mine foreldre, det er gull verdt i småbarnsfasen. Har vennepar som nettopp har flyttet tilbake til hjemkommunen, for å komme nærmere besteforeldre når barna er små.

Anonymous poster hash: bf98f...837

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes du må forsøke å fokusere på det positive. Om dere planlegger å få barn sammen er det gull verd å bo i så kort avstand fra barnets besteforeldre!

Kommentarer om hva de mener om huset deres kan de komme med uansett hvor i verden dere måtte bo. Her er det ikke avstanden som er gjeldende.

Du burde ha en alvorlig samtale med foreldrene dine der du sier i fra hva du virkelig ikke ønsker å snakke med dem om. Det er ikke alle temaer som alle liker å snakke om, og da er det greiest å si i fra. Kan hende de respekterer deg litt mer når de oppdager at du tør å sette ned foten?!

Du har også lov til å fortelle dem at du ikke orker besøk/ønsker besøk når du selv måtte føle for det uten å føle at de har noe krav på å få vite årsaken. Det burde du nok også fortelle dem.

Skrevet

Hvis det eneste argumentet for at jeg skal bli boende her, er for at de skal være barnevakt.. Så syns jeg det er litt tynt. Har ikke planlagt å få barn..

Er ikke snakk om å flytte langt vekk. Kanskje en 10-20 minutters kjøretur..

Anonymous poster hash: 20247...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...