AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Del Skrevet 10. februar 2015 Hei :-) Jeg er ei treningsglad jente som trener 4-5 ganger i uken, og da for det meste styrke. Jeg har i det siste sett at BCAA (aminosyre) er blitt ganske populært både for jenter og gutter. Det jeg lurer på er, hvordan vet jeg at dette er noe for meg, altså når er det nødvendig? Og går jeg opp i vekt(evt. fettprosent da) av å legge til noen shaker med BCAA i den vanlige kosten min? Anonymous poster hash: 18a3d...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FitnessIna Skrevet 10. februar 2015 #2 Del Skrevet 10. februar 2015 nei, du går ikke opp i vekt av BCAA. BCAA er tre essensielle aminosyrer - Valin, Leucin og Isoleucin, som kan brukes som energi i musklene. BCAA brukes for å unngå å bryte ned muskelmassen på underskudd/når man utfører cardio/om man spiser lite karbo før trening, fordi musklene kan bruke det som energi. Det er også vist at Leucin er en aktivator for mTor, et proteinkompleks som øker proteinsyntesen og hindrer nedbrytingen, og har også andre egenskaper som skal fremme muskelbygging. Om du trenger det som tilskudd må du vudere selv - men man må ikke ta BCAA, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Del Skrevet 10. februar 2015 Er det vegetarisk? Jeg har hørt at det kan være lurt å bruke det når man trener mye og ikke får i seg så mye proteiner ellers. Anonymous poster hash: 8174a...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå