^me^ Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 (endret) hva bruker du som håndbagasje i fly? ryggsekk, veske, liten trillekoffert? hva har du i håndbagasjen din? her er min liste, 4-5 timers flytur. Skulderveske: ü lommebok m/cash, visakort, bankkort, E-111 kort, pass, førerkort og billetter. ü mobil m/lader ü ipad m/ lader ü digitalkamera m/lader ü batteribank ü lommeparlør ü solbriller ü lipsyl ü bind ü ibux ü te og søtningsmiddel ü munnfrisker Carry-on koffert ü nakkepute, sovemaske, ørepropper, teppe ü varmt skjerf ü Folder med reisepapirer (kopi av pass/førerkort/E-111 kort/visakort, forsikringspapirer, billetter + litt cash, bekreftelser, penn, linjert papir) ü pocketbok ü 1 klesskift (kosebukse, skjørt, tynn genser, 2x truse, singlet, 2x sokker) ü strømadapter ü survivalkit ü snacks Toalettveske: ü Reisetannbørste ü hårbørste ü håndklut x2 ü lipsyl m/ solfaktor ü sminkefjerner servietter ü Bind ü biotex Litt av reiseapoteket: imodium , ibux, ido-form, allergimedisin, kulltabl. I 1L posen: - små 100ml flasker med ü Shampo ü Balsam ü Solkrem ü Body wash ü Håndkrem ü Håndsprit ü Body spray ü Deo ü Tannkrem Endret 15. februar 2015 av ^me^
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Oi, umulig å lese den slitsomme fonten... Anonymous poster hash: 405a9...739 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 hva bruker du som håndbagasje i fly? ryggsekk, veske, liten trillekoffert? hva har du i håndbagasjen din? Min håndbagasje: mobil m/lader og ørepropper sov-i-ro ørepropper lommebok m/cash, visakort, E-111 kort og førerkort bok pass kulepenn solbriller veske til pass, kort o.l billetter 1 klesskift (bukse, genser, truse, singlet) reisetannbørste/krem hårbørste håndklut lipsyl m/ solfaktor deo strømadapter oppblåsbar nakkepute et lite teppe Litt av reiseapoteket: imodium , ibux, ido-form, allergimedisin. ziplockpose 1 L små 100ml flasker med ü Shampo ü Balsam ü Solkrem ü Body wash ü Håndsprit ü Håndkrem Hvorfor uleselig skrift? Jeg reiser med ryggsekk. Har alt jeg trenger i den. Dvs så lite jeg kan klare meg med av klær, en bok, toalettsaker. Anonymous poster hash: cb8df...42f 1
^me^ Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2015 Oj! kopy/paste i fra word rett og slett, så ikke at det ble vanskelig å lese her, skal fikse det
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Hva jeg bruker som håndbagasje avhenger av hvor jeg skal og om jeg sender innsjekket bagasje eller ikke. Reiser jeg med kun håndbagasje har jeg som regel en liten trillekoffert + en veske som er stor nok til iPad, bok og vannflaske (men ingen giga-veske, altså). Hvis jeg sjekker inn bagasje har jeg som regel en sekk (med plass til laptop osv) og en liten veske. Liker ikke å ha lommebok osv i trillekoffert/sekk, så har uasett alltid med meg en veske ved siden av. Det er jo heldigvis lov med de fleste flyselskaper nå (og skulle det ikke være det klarer jeg å få veska i sekken/kofferten ved ombordstigning). I min håndbagasje pakker jeg som regel: Mobil, kamera og iPad (+ alle ladere, og evt. adapter) Laptop (hvis jeg skal være lenge borte) Lommebok og eventuelt pass Smykker/øredobber Støydempende hodetelefoner (Bose QuietComfort 25 <3) Bok Sminke Solbriller (ved behov) Ekstra undertøy + t-skjorte i tilfelle innsjekket bagasje blir forsinket Nødvendige toalettsaker (inkludert tannbørste), p-piller og hårbørste (Hvis jeg reiser med kun håndbagsje har jeg selvfølgelig mer klær i kofferten. ) Anonymous poster hash: e43c7...ef3 Anonymous poster hash: e43c7...ef3
^me^ Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2015 (endret) opp har endret på listen også Endret 15. februar 2015 av ^me^
Anglofil Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 (endret) Kommer veldig an på hvor jeg skal. I morgen når vi reiser til London har jeg med bare en liten skulderveske som inneholder: * Pass * Billetter * Lommebok * Utskrifter av f.eks hotellbestilling m.m * Noen ekstra linser * Mobil * Nettbrett * Astmamedisin * Øreplugger * Lader til mobil/nettbrett * Kamera Når jeg reiser lengre, dvs flyturer over 2 timer har jeg med: * Pass * Billetter * Lommebok * Utskrifter av f.eks hotellbestilling m.m * Linser * Mobil * Nettbrett eller pc * Astmamedisin * Støydempende øreklokker * Bok * Briller * Mascara og renseservietter * iPod * Lader til mobil/nettbrett og ipod * Kamera Skal sies at når jeg reiser hjem igjen så pleier jeg ofte ha mer med meg fordi jeg shopper og er på tax-free. Da bruker jeg gjerne en sekk eller lignende. Mvh Yvonne Endret 15. februar 2015 av Yvonne
Plengionika Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Om jeg har innsjekket bagasje i tillegg så inneholder som regel håndbagasjen: Pass Lommebok Billetter Nøkler iPad Mobil Lader til både iPad og mobil Medisiner Headset En bok/blad Litt mat og drikke Litt toalettsaker Tyggis/pastiller
Chizue Skrevet 15. februar 2015 #9 Skrevet 15. februar 2015 Jeg bruker som oftest å ha innsjekket bagasje.. Ofte fordi når jeg er ute å flyr så er jeg borte i mer enn 1 uke Også synes jeg det er ordentlig stress med håndbagasje Men har ofte med meg en liten sekk som jeg har verdisaker i x) Og nok plass til å kanskje kjøpe noe på taxfree Så: Pass Lommebok Ipod Mobil Speilrefleks Medisiner Bok/Blad Reiseforskring -Andre viktige papirer, spørs hvor jeg reiser... Og kanskje noe snacks
Gjest Linaria Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 (endret) Jeg reiser nesten utelukkende med kun hånbaggasje. Da har jeg med: Trillekoffert - Klær nok til en uke (hvis jeg er borte i over en uke, vasker jeg klær når dette er skittent) - Bok - Et lite håndkle, hvis jeg reiser fra vandrehjem til vandrehjem - Ladere og adapter - Toalettsaker (sminke, parfyme, deodorant, linsevæske) - + andre ting som er aktualle for stedet og årstiden Liten veske - Pass - Tablet - Mobiltelefon - Kart over byen jeg skal til - Lommebok - P-piller - Hodetelefoner - Ørepropper - Sovemaske - (Bok) Endret 16. februar 2015 av Linaria
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Jeg bruker en stor veske, og den inneholder: Mobiltelefon m/øretelefoner Lommebok Billetter Tyggis Faste medisiner Kontaktlinser for hele oppholdet Briller Lepomade Bok Cardigan, og et stort sjal til å legge over bena hvis jeg blir kald Anonymous poster hash: 21fe5...e15
Djungelvrål Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har aldri håndbagasje på fly utenom en vanlig veske. Får plass til alt jeg trenger på turen i den vanlige store kofferten. På flyet trenger jeg bare bok, headset, drikke og mat. Ser ikke poenget med å dra med seg masse greier inn på flyet for noen få timer.
Gjest Peanut Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 (endret) Håndbagasje blir som regel en liten trillekoffert/ weekendbag pluss en skulderveske. Skulderveske: ~ Lommebok med alt inkludert; penger, visa, master, pass, førerkort (vanlig og eventuelt internasjonalt), billetter pluss annet. ~ Lader til mobil ~ Mobil ~ Solbriller ~ 1L pose: - Håndkrem - Lebepomade/ lebestift - Håndservietter - Solkrem - Tannkrem Trillekoffert/ weekendbag: ~ Klær ~ Toalettveske med tørre produkter Endret 16. februar 2015 av Peanut
Blå Trombone Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Har alltid mest mulig i innsjekket bagasje, håndbagasjen består av en liten veske med lommebok, mobil og medisiner på resept. Kanskje en avis eller et blad hvis jeg reiser alene. Har aldri opplevd at innsjekket bagasje har blitt borte eller forsinket, og jeg har reist ganske mye.
Chizue Skrevet 16. februar 2015 #15 Skrevet 16. februar 2015 Har alltid mest mulig i innsjekket bagasje, håndbagasjen består av en liten veske med lommebok, mobil og medisiner på resept. Kanskje en avis eller et blad hvis jeg reiser alene. Har aldri opplevd at innsjekket bagasje har blitt borte eller forsinket, og jeg har reist ganske mye. DET har jeg en gang Turen var fra Oslo-Stavanger... Bagasjen min endte opp i New York... Kom hjem igjen etter ett par dager Heldigvis var det ikke stress, da jeg bodde i STV Mm.. En bekjent av meg mistet bagasjen sin, eller.. Den kom ikke med fra Oslo-Amsterdam..Komiske var jo at jeg hadde sett før ombordstigningen en stor rød bag som hadde falt ned fra båndet, men tenkte ikke så mye over det før vi ankom Orlando.. Og gutten var helt fra seg og jeg kommer med "Den var vel ikke tilfeldigvis en stor og knallrød bag?" -Jooo....Åssn visste du det'a? "Jeg tror den ligger enda i Oslo jeg.." OT...sorryyyy, Sååå om man ser en bag eller en koffert, så si ifra til vertene slik at bagasjen kommer med på flyet
Christiane_W Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Avhenger litt av hvor jeg skal, men jeg har stort sett alltid innsjekket bagasje i tillegg. Korte flyturer: Stor veske med: MacBook Pro iPad Lader til MBP, iPad og iPhone Mappe med utskrifter av reisedokumenter Lommebok med Visa, MasterCard, EuroBonus, reiseforsikringsbevis, E-111, førerkort etc. Pass Bose støyreduserende hodetelefoner Lange flyturer: Trillekoffert med: Innholdet fra vesken over (jeg har pass, lommebok og mobiltelefon i en mindre veske utenom trillekofferten). Et klesskift som passer på reisemålet. Basic toalettsaker (tannbørste/tannkrem, deodorant, dusjsåpe, sminkefjerner, ansiktskrem) Basic sminke (mascara, pudder/foundation, nøytral øyskygge, leppestift) Digitalt speilreflekskamera med et par ekstra objektiver.
Luckiness Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 Håndbagasjen min kommer helt an på reiselengden...Stor forskjell på hva jeg tar med meg på en 2,5 timers reise og en reise på 10 timer...I tillegg forskjell i forhold til destinasjon. Noen steder får man gjerne ikke tak i alt som man får hjemme i Norge, dersom baggasje skulle forsvinne underveis. Og da pakker jeg ofte med litt ekstra av klær f.eks. I vesken: mobil, pc og kamera med lader (evt. noe i cabinkoffert. Kommer an på lengden på reisen og behovet for alt dette underveis). høretelefoner tyggis kanskje en håndkrem og lipsyl solbriller (om jeg skal et sted hvor det er sjanse for sol når jeg kommer frem) tamponger kanskje et par ekstra hårstrikk lommebok med kort, cash om jeg trenger og forsikringsbevis pass medisiner dersom jeg har behov for å ha det tilgjengelig, om ikke legger jeg dem i cabinkofferten lesestoff cabinkoffert: et sett med ekstra klær, gjerne tilpasset der jeg skal. f.eks. en skjorts og tskjorte dersom jeg reiser i bukse og genser til varmere strøk nakkepute stort skjerf sovemaske evt. flytende ting som deodorant, små sjampoflasker o.l. ting jeg har handlet på flyplassen Men pleier alltid å gjøre klart "utstyr" jeg vil ha behov for under flyturen før jeg kommer inn på flyet...Har det meste jeg har behov for i håndvesken, da denne kan ligge under setet foran. Og tar gjerne frem nakkepute, sovemaske og skjerf så jeg slipper å måtte gå inn og ut av setet hele tiden.
Gjest BonBon Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 har som regel det samme uavhengig av flytiden: Ipad hodetelefoner mobil lommebok ekstra linser håndkrem kleenex
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 Denne tråden var lur! Jeg reiser til India i starten på mars og har planer om å pakke følgende i håndbagasjen: Nakkepute Lommebok med kort, forsikringsbevis osv iPad Mobil Ansiktsservietter Mascara og pudder Kortstokk Headset Lader til telefon og iPad Pass og vaksinasjonskort Cardigan Solbriller Ekstra sokker Det er den foreløpige listen min Anonymous poster hash: 78cf2...ab6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå