AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Hei, jeg har en ting jeg lurer på Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup (ingen under 18). Men de som har baby kan selvfølgelig ta med seg den! Så jeg lurer på hvor dere setter grensen for hvor gamle babyene kan være? Den ene babyen vil være 10mnd. når vi gifter oss, er den da så liten at den burde være med eller kan den ha barnevakt? -også en liten ting litt på siden; Vi har kun ei jente på seks år som vi er tante og onkel til og hun skal være brudepike. Tenker da at det er normalt at hun får være med på middagen (eller så lenge hun gidder hehe). Men føler ikke for å invitere barn til søskenbarna våres og barn til venner, da vil det bli nesten like mange barn som voksne. Har ikke spesielt nært forhold til noen av de heller. Er det forståelig om vi kun har med niesa vår?Anonymous poster hash: 3cb32...72c 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Personlig ville jeg invitert med alle barna i kirke og på middag, etter dette bør barna dra hjem. Små barn synes det er ille stas - til og med mer enn oss voksne. Anonymous poster hash: 52a6e...e23 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Personlig ville jeg invitert med alle barna i kirke og på middag, etter dette bør barna dra hjem. Små barn synes det er ille stas - til og med mer enn oss voksne. Anonymous poster hash: 52a6e...e23 Min erfaring er tvert i mot at små barn synes det er ille kjedelig. Venting, mer venting, sitte stille i kirka i "evigheter" og ennå mer venting.. Anonymous poster hash: 5d068...6b4 14
nyher Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Når det gjelder den lille babyen, så er det vel opp til foreldrene om de ønsker å ha h*n med eller ikke? Kan jo være med en liten stund, så kan en barnevakt hente h*n når foreldrene synes det er på tide. Når det gjelder det andre du lurer på, så er det opp til dere hvem dere ber og jeg skjønner godt at dere vil ha med brudepiken en liten stund. Var i bryllup i fjor, med tantebarn, og de fikk være med til de ble lei og folk begynte å bli fulle. De er ganske store da..
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Skriv bare at babyer er velkomne? Det begriper vel folk? Eller babyer som er så små at de er avhengig av foreldrene? Anonymous poster hash: 02b13...24f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Setter nedre grense til 20 år Anonymous poster hash: 8af06...bee 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Noen på 10mnd kan ha barnevakt, andre ikke. Min kunne ikke det. Hun var avhengig av amming for å sovne og trengte når hun våknet på natten. Spør de det gjelder, om de vil ha med babyen eller om de har tenkt å ha barnevakt. Vi var borte fra vår et døgn i bryllup da hun var 12mnd, mormor som hun kjenner godt passet, men det gikk kjempedårlig. Ungen skrek hele natta, og stakkars mormor var helt utslitt av en våkennatt med en hysterisk jente:( Dersom du setter en nedre grense for barnas alder, må du regne med at noen takker nei.Anonymous poster hash: 05a23...000
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Nedre grense 18 år, øvre grense 18 mnd Anonymous poster hash: 24606...917
peppermyntete Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Jeg hadde i alle fall ikke reagert på at du ikke ønsker å invitere flere barn! Men så nektet jeg å ha min øvre families barn i konfirmasjonen min også fordi jeg misliker sure og bråkete unger som kjeder seg halvt ihjel på slike dager. Når det gjelder babyer så er vel dette ganske individuelt. Spør foreldrene om de vil ha den med, barn er så forskjellige i hva de trener! Må bare si at jeg som gjest hadde satt veldig pris på ditt barnefrie bryllup, lykke til med den store dagen
Blosa Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Barn kjeder seg i bryllup, så de blir ikke lei seg om de ikke får bli med. En har alltid noen foreldre som på død og liv skal ha med barna overalt, men ville ikke satt en øvre grense for babyer. De er så forskjellige. Ville heller skrevet i invitasjonen at barn ikke er velkommen(på en fin måte, prøver å pønske ut hva jeg skal skrive selv) også tatt en tlf til de som har babyer og latt de avgjøre det selv. Tror de fleste småbarnsforeldre setter pris på barnefri i bryllup. Det gjør jeg hvertfall 😊
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Takk for kloke ord folkens Tenker at vi skriver at de som har baby er velkommen til å ta de med. Men hvordan formulerer jeg dette? De kan selvfølgelig også ha med barna sine i kirka dersom de ønsker, men ikke på middag/festen da det vil ta alt for mye plass (det er snakk om 25 barn i såfall). +at min erfaring er at foreldre som har med barn går tidlig hjem pga de har ikke ordnet barnevakt. Kan jeg skrive noe ala dette; Dere som har babyer er velkomne til å ta de med, ellers har vi satt 18 års grense på middag og festen. Alle velkomne i kirken. Veeldig åpen for forslag og tips til endringer TSAnonymous poster hash: 3cb32...72c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Vi inviterer ingen barn/babyer i bryllupet. Jeg tenker likevel at babyer er ok dersom det ikke er mulig for foreldrene å få barnevakt eller de fortsatt ammes. Tenker ikke å skrive noe om dette i invitasjonen, men dersom foreldrene spør så sier jeg at det er greit. Men for å være ærlig så vil jeg jo helst ikke ha noen babyer der heller, det er bare fordi jeg vet at det er nødvendig for foreldrene å ta dem med. Føler du at det trenger å stå i invitasjonen? Anonymous poster hash: b85c6...097 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Vi inviterer ingen barn/babyer i bryllupet. Jeg tenker likevel at babyer er ok dersom det ikke er mulig for foreldrene å få barnevakt eller de fortsatt ammes. Tenker ikke å skrive noe om dette i invitasjonen, men dersom foreldrene spør så sier jeg at det er greit. Men for å være ærlig så vil jeg jo helst ikke ha noen babyer der heller, det er bare fordi jeg vet at det er nødvendig for foreldrene å ta dem med. Føler du at det trenger å stå i invitasjonen?Anonymous poster hash: b85c6...097 Jeg tenker at det skal være rettferdig for alle, og derfor ønsker jeg å skrive det Også vil jeg jo ikke risikere at flere plutselig står der med ungene sine fordi de trodde de også var bedt.Anonymous poster hash: 3cb32...72c
Blosa Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har vært vitne til at et bryllup skapte strid i familien pga at en kusine hadde sett for seg at barnet skulle bli med. Da dette ble klart noen uker før bryllup, ble hun kjempesint og begynte å spre løgner om bruden. Flere år etterpå er familien enda delt pga dette, så det skal ikke jeg risikere. Tenkte noe sånt som: barna deres er søte, men dette blir en fest med alkohol. De kan derfor få bli igjen hjemme, så dere kan slå dere litt løs 😊 Vet ikke helt åssen jeg skal formulere det. Er det noen med små babyer kontakter jeg de heller selv istedenfor å presse for mye inn på invitasjonen 😉 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tenker at det skal være rettferdig for alle, og derfor ønsker jeg å skrive det Også vil jeg jo ikke risikere at flere plutselig står der med ungene sine fordi de trodde de også var bedt.Anonymous poster hash: 3cb32...72c Jeg tar det som en selvfølge at folk ikke uten videre tar med ungene sine når de ikke står i invitasjonen. Invitasjonen gjelder jo for de navnene som står der. Men dersom du synes det skal være likt for alle så forstår jeg at du vil skrive det i invitasjonen. Jeg vil ikke at det skal være likt for alle, ser egentlig på det at noen tar med babyene sine som en kriseløsning. Men jeg vil jo ikke være urimelig, og vil jo at gjestene skal komme. så da får jeg heller tåle en baby eller to Anonymous poster hash: b85c6...097
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Vi har 18-årsgrense (utenom en søster på 17 år). Barn er velkomne i vielsen, men etter det er det bare for voksne. Om noen har barn under ett år ville nok vi sagt ok. Anonymous poster hash: f4a3f...c5c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Vi har sagt ingen barn under 18 år grunnet alkoholkonsum og at det er langtekkelig og kjedelig for barn å sitte til bords i flere timer. De fleste barna er i alder 1-4 år, så det er ikke mye de får ut av det. Vårt barn (2 år) får delta på vielsen (tinghus) og blir hentet når middagen starter (kl. 17) av barnevakten. Anonymous poster hash: 2d81d...b7a
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Hei, jeg har en ting jeg lurer på Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup (ingen under 18). Men de som har baby kan selvfølgelig ta med seg den! Så jeg lurer på hvor dere setter grensen for hvor gamle babyene kan være? Den ene babyen vil være 10mnd. når vi gifter oss, er den da så liten at den burde være med eller kan den ha barnevakt? -også en liten ting litt på siden; Vi har kun ei jente på seks år som vi er tante og onkel til og hun skal være brudepike. Tenker da at det er normalt at hun får være med på middagen (eller så lenge hun gidder hehe). Men føler ikke for å invitere barn til søskenbarna våres og barn til venner, da vil det bli nesten like mange barn som voksne. Har ikke spesielt nært forhold til noen av de heller. Er det forståelig om vi kun har med niesa vår?Anonymous poster hash: 3cb32...72c Jeg hadde ikke vært komfortabel med å ha barnevakt når barnet mitt bare er 10 mnder, så hadde satt pris på om barnet fikk bære med
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Vi inviterte ut fra generasjon/hvor nærme vi er i slekt i grunnen, og ikke ut fra alder. Min tante har en 6-åring (som da blir min kusine), men fettere og kusiner ble ikke invitert, så hun var der ikke. Eneste søskenbarnet som var der var en baby på 11 mnd. Min søster hadde med sin 5-åring, alle barna vi er onkel/tante til ble invitert. Det samme med barn av våre nærmeste venner. Til sammen var 8 barn i alderen 11 mnd - 10 år i bryllupet. Anonymous poster hash: 8ded5...1ff
Leini Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Vi hadde masse unger i bryllupet, men det var barn vi var tante/onkel til. Jeg synes det er helt opp til dere hvordan dere vil ha det den kvelden. Hadde det ikke vært spesifisert på innbydelsen at ungene var velkomne, så hadde vi ikke tatt dem med. Hvis du har folk i familien som må ha det inn med teskje, så kan du jo bare skrive det slik du gjorde. Kirka kan du faktisk ikke nekte de å ta med ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå