AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har i det siste tenkt veldig mye på forskjellen på homofile og hetrofile, og hvordan enkelte mennesker hevder at det faktisk ER forskjell utover det at man liker forskjellige kjønn. Du kan selvfølgelig argumentere med at disse menneskene bare er jævlig trangsynte, men jeg lurer alikevel på hvorfor. Noen bruker argumentet "det er ikke naturlig, gud har ikke skapt mennesket for at to av samme kjønn skal være sammen" - Hvorfor ikke? Jeg mener, hvis man nå skal følge de som tror at gud har skapt mennesket, har han da ikke skapt oss alle forskjellig av en grunn? Er ikke det viktigste her i livet å ha det bra? Å føle så mye lykke som mulig? Å finne noen, det være en venn eller kjæreste, som gjør livet enklere å leve? Hvilken rolle spiller det om man finner den lykken sammen med en av samme kjønn? Er kjærlighet mellom to homofile annerledes enn mellom to hetrofile? Kan noen forklare meg forskjellen på homofil og hetrofil kjærlighet? En eller annen forskjell må det være siden det enda kjempes om rettigheten til å gifte seg eller gå åpenlyst hånd i hånd på gata mange steder. En eller annen forskjell må det være siden mange fordømmer homofile og mener at de er så veldig mye mer annerledes enn hetrofile. Den eneste forskjellen er vel hvilket kjønn man foretrekker, så da er det kjærligheten i seg selv det er noe annerledes med.. ? Anonymous poster hash: 6ac65...962
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Flott at du bringer på banen et fullstendig nytt og udebattert emne her på KG. Anonymous poster hash: 14685...116
Gjest Lykkeliky Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Jeg tror man er født homofil eller heterofil (eller bi). Det er fullstendig normalt og INGEN burde dømmes for sin seksualitet. Jeg tror ikke det er noe forskjell på heterofil og homofil kjærlighet. Hvorfor i alle dager skulle det være det? De det er noe galt med er de religiøse fanatikerne som dømmer folk. Endret 11. februar 2015 av Lykkeliky 2
Djungelvrål Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Fordi de er veldig usikre på sin egen seksualitet og fordømmer derfor andre som lever åpent og står fram som de er. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Det er nok en grunn til at noen arter har homofile, vi kan ikke nok om dette enda. Men disse som mener at de kan hjelpe homofile mot homofili, burde starte med dyrene. Dyr har en mye enklere psyke en mennesker, så de er sikkert lettere å påvirke. Det er sikkert lettere å drive onde ånder ut av et enklere sinn. http://forskning.no/dyreverden-seksualitet/2008/02/homofile-dyr-skaper-strid Bok om emnet http://www.ucpress.edu/book.php?isbn=9780520280458 Anonymous poster hash: ce1a2...fcf
Gothminister Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Man er født homofil eller heterofil (eller bi). Dette er man reint faglig ikke helt enig i. Enkelte hevder det er miljøbetingelsene som avgjør. Så noen sannhet på dette spørsmål, det er det nok ingen som har.
Ulveedderkopp Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 De nyter å hakke ned på andre mennesker når de får sjansen. Og når de i tillegg kan gjemme seg bak religion klarer de ikke å motstå fristelsen. 2
Gjest Evans Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Det er ikke noen forskjell mellom heterofil og homofil kjærlighet, bortsett fra at kjærligheten utøves ovenfor det motsatte eller samme kjønn. Noen vil alltid mene at noen ikke har krav på de samme rettighetene enn de selv, eller ikke er likeverdige. Enten det er homofile eller andre.
Gjest Lykkeliky Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Dette er man reint faglig ikke helt enig i. Enkelte hevder det er miljøbetingelsene som avgjør. Så noen sannhet på dette spørsmål, det er det nok ingen som har. Nei, det er sant, unnskyld meg! Du vet visst alt, du. For en krise å skrive at man er født homofil og at det ikke er noe galt i det! Du burde forresten bytte signaturen din, for det som står der kan du ikke vite! Og siden alt skal være så BOKSTAVELIG korrekt så er det best du ikke kommer med løgn. Kan jo være at noen tar signaturen bokstavelig. Endret 11. februar 2015 av Lykkeliky
Commander Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Logisk er det ihvertfall ikke. De fleste homofile menn jeg kjenner kler seg bedre enn meg, snakker lettere med damer og har mange venniner. Og de er generellt veldig trivelige folk. Om de hadde vært hetro ville de vært meget seriøse konkurrenter Så heldigvis, får man si, er de ikke interessert i damer på den måten. Applauderer alle som kommer ut av skapet og trekker seg fra mine (tidligere) jaktmarker. 2
Gothminister Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Nei, det er sant, unnskyld meg! Du vet visst alt, du. For en krise å skrive at man er født homofil og at det ikke er noe galt i det! Du burde forresten bytte signaturen din, for det som står der kan du ikke vite! Og siden alt skal være så BOKSTAVELIG korrekt så er det best du ikke kommer med løgn. Kan jo være at noen tar signaturen bokstavelig. Ingen vet alt. Men når man kommer med bastante påstander, så må man regne med at det blir reagert på. Som jeg skrev, man er ikke enig om at mennesker er født homofile eller heterofile. Det er omdiskutert. Beklager om du ble fornærmet av min kommentar, det var ikke meningen. Hva du ellers skriver om min signatur, vet jeg ikke helt hva du mener?
Leini Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Mennesker frykter det de ikke kjenner til. Alt som skiller seg ut fra deres egen lille boble er farlig, forbudt og burde straffes for å være anderledes. Hudfarge, relligion, seksualitet, klesstil etc etc.
Gjest Evans Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Logisk er det ihvertfall ikke. De fleste homofile menn jeg kjenner kler seg bedre enn meg, snakker lettere med damer og har mange venniner. Og de er generellt veldig trivelige folk. Om de hadde vært hetro ville de vært meget seriøse konkurrenter Så heldigvis, får man si, er de ikke interessert i damer på den måten. Applauderer alle som kommer ut av skapet og trekker seg fra mine (tidligere) jaktmarker. Hehe, du glemmer de lesbiske som kommer busende i full fart inn på dine (tidligere) jaktmarker
Commander Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Hehe, du glemmer de lesbiske som kommer busende i full fart inn på dine (tidligere) jaktmarker Å pokker. Vel, de hadde jeg vel ikke hatt sjangs på alikevel
Gjest Evans Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Å pokker. Vel, de hadde jeg vel ikke hatt sjangs på alikevel De er som regel forbeholdt noen utvalgte
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Alle seksualiteter og legninger er fullstendig likestilt. No matter what. Anonymous poster hash: 14685...116
Gothminister Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Alle seksualiteter og legninger er fullstendig likestilt. No matter what. Anonymous poster hash: 14685...116 Likestiller du: Dendrofili, Emetofili, Nekrofili osv. De er alle seksuelle legninger som opphisser folk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Dendrofili, nekrofili o.l. er ikke klassifisert som legninger, men som parafiler. Anonymous poster hash: ae919...105
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Håpet egentlig på at noen med det negative synet på homofile skulle stå frem og argumentere meg i mot her, for jeg vil så gjerne vite hvordan disse menneskene tenker og fungerer. Hva argumentasjonen deres er, og hvorfor de tenker sånn.. Men det er godt at flertallet nok ikke har noe problem med homofile. Som en kompis av meg sa en gang vi kom inn på temaet; Neida, så lenge de ikke kommer og legger an på meg og ikke tar nei for et svar så gjør det meg ingenting. - Prøvde å påpeke at sånn var det for jenter på byen med heterofile menn også, men den tror jeg gikk han hus forbi. TS Anonymous poster hash: 6ac65...962
Gothminister Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Dendrofili, nekrofili o.l. er ikke klassifisert som legninger, men som parafiler. Anonymous poster hash: ae919...105 Det har du sikkert rett i. Men skal vi ikke akseptere dem da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå