Gå til innhold

Å stole på en mann - flere som sliter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så store problemer med å stole på menn atte hjælp. Exen min har ødelagt meg helt, vi dro til Afrika sammen og han snakket ikke til meg en gang, det var hans måte å dumpe meg på :( Jeg ble dumpa til fordel for en annen, og har slitt skikkelig etter bruddet.

Nå er tingen at jeg har møtt en fantastisk mann. Trodde aldri jeg skulle bli forelsket igjen men det holder på å skje nå! Han er så snill mot meg, virkelig god og har ikke gjort noe som beviser noe annet. Har bare datet noen uker da, men vi har vært sammen nesten hver eneste dag. Har fått høre fra felles bekjente at han virkelig er betatt av meg, så det lover bra.

Så kommer mitt issue: jeg er så redd for å bli såret igjen. Forrige gang jeg ble dumpet endte det i selvmordsforsøk og psykologbehandling. Har tatt 2 år å komme meg etter dette. Jeg tenker konstant at han kommer til å være utro og dumpe meg, for alle andre menn gjør jo det. Menn behandler meg som dritt.

Fikk et anrop på tlf nå, og istedet for å tenke rasjonelt så jeg for meg at daten har bedt en kompis ringe for å dumpe meg og si hvor stygg og jævlig jeg er. Også var det bare en telefonselger, viste det seg.

Daten vet IKKE at jeg tenker sånn, bare så det er sagt. Har sagt veldig lite om fortid med exer og sånn, bare at jeg har hatt det litt vanskelig.

Noen råd til å bli mer avslappet og ikke tenke så negativt? Jeg går fortsatt til psykolog altså, så får hjelp med kognitiv terapi og greier.

Anonymous poster hash: a7e98...a06
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å starte noen amatørmessig kognitive samtaler med mannen du ønsker å stole på?

Og om dere ikke finner noe tillit til hverandre så kan dere vel like gjerne bare gå videre begge to?

Anonymous poster hash: b4569...85f
  • Liker 1
Skrevet

Slutt med dette tullet at alle menn er like, problem solved?

Anonymous poster hash: 88a2d...db6
  • Liker 1
Skrevet

Slutt med dette tullet at alle menn er like, problem solved?

Anonymous poster hash: 88a2d...db6

Ja, jeg vet jo at alle ikke er det, men når alle menn jeg har vært sammen med har løyet og vært utro, så tenker jeg: hvorfor skal akkurat han her være annerledes?

Skal sies at de fleste jeg har datet har vært en del yngre enn meg, han jeg dater nå er like gammel (33). Jeg er ikke vant til at menn behandler meg bra, er derfor jeg er så stressa. Men ser jo selv at jeg kan ødelegge noe som kan bli et veldig fint forhold om jeg ikke skjerper meg.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du sier alle menn du har vært sammen med, - hvor mange er disse 'alle' du har vært sammen med da?

Skrevet

Du sier alle menn du har vært sammen med, - hvor mange er disse 'alle' du har vært sammen med da?

Vel, av de jeg har hatt seriøse forhold med er det 3 som har løyet og vært utro. Også har jeg generelt møtt mange drittsekker, men føler jeg har blitt en bedre menneskekjenner de siste årene. Det er veldig vondt å gå rundt å forvente det verste, og ja jeg vet det er min feil og at jeg må jobbe med meg selv og mine tanker. Skulle bare ønske jeg visste hvordan.

• Liker 1
Skrevet

Så kommer mitt issue: jeg er så redd for å bli såret igjen. Forrige gang jeg ble dumpet endte det i selvmordsforsøk og psykologbehandling. Har tatt 2 år å komme meg etter dette. Jeg tenker konstant at han kommer til å være utro og dumpe meg, for alle andre menn gjør jo det. Menn behandler meg som dritt.

Jeg har det på akkurat samme måten selv, og har slitt med å stole på kvinner i årevis, etter en rekke med elendige erfaringer. Jeg vet derfor nøyaktig hvordan du har det, og det beste rådet jeg kan gi er å gi faen i å tenke på det. Ta sjansen!

Jeg lot det styre livet mitt, og jeg lot redselen og frykten styre livet mitt, og det betaler jeg for i dag. Jeg angrer så jævli på at jeg ikke bare dyttet fortiden bak meg, for det er akkurat dét det er, fortid. Man lærer av det, og man utvikler seg. Men det dummeste man kan gjøre er å la fortiden ta kontroll, for den styrer deg inn på en vei som aldri vil føre til noe godt.

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måten selv, og har slitt med å stole på kvinner i årevis, etter en rekke med elendige erfaringer. Jeg vet derfor nøyaktig hvordan du har det, og det beste rådet jeg kan gi er å gi faen i å tenke på det. Ta sjansen!

Jeg lot det styre livet mitt, og jeg lot redselen og frykten styre livet mitt, og det betaler jeg for i dag. Jeg angrer så jævli på at jeg ikke bare dyttet fortiden bak meg, for det er akkurat dét det er, fortid. Man lærer av det, og man utvikler seg. Men det dummeste man kan gjøre er å la fortiden ta kontroll, for den styrer deg inn på en vei som aldri vil føre til noe godt.

Takk for tips. Hjelper å høre en manns syn på saken. Kan jeg bare spørre om du dater noen nå eller har du sånn angst at det ikke er mulig?

Jeg tenker litt sånn at hva hvis jeg blir dumpa? Tenk om han sitter og ler av meg med vennene sine.. tenk om han syns jeg er dårlig i senga.. tenk om han syns jeg er feit.. tenk om, tenk om!

Nå har han nettopp vært hos meg, det var kjempekoselig og jeg er ikke så anspent med han. For min del har vi en helt magisk kjemi, og jeg er så betatt, men jeg vet jo ikke hva han tenker for jeg tør ikke spørre.. vil jo ikke skremme han vekk når det bare har gått 1 uke heller!

Skrevet

Takk for tips. Hjelper å høre en manns syn på saken. Kan jeg bare spørre om du dater noen nå eller har du sånn angst at det ikke er mulig?

Dater ingen nei. Sliter med å komme over en forelskelse, og etter nok et nederlag så blir det ikke særlig lettere å komme ut av gjørma.

Jeg tenker litt sånn at hva hvis jeg blir dumpa? Tenk om han sitter og ler av meg med vennene sine.. tenk om han syns jeg er dårlig i senga.. tenk om han syns jeg er feit.. tenk om, tenk om!

Ja, tenk om. Tenk om han er drømmemannen din. Hvis ikke, og han viser seg å være som du frykter, så er han en idiot, og da er han uansett ikke noe å samle på.

Skrevet

Hvis du har gått til psykolog en stund og fortsatt ikke opplever forandringer, så burde du prøve en annen behandlingsmåte.

Jeg tror du kan ha godt av å jobbe med å bearbeide traumer (som tunge brudd kan ende i) og ikke kun lære seg "positive" tankemønstre, noe som kan være praksis med kognitiv terapi. Sistnevnte er faktisk meget lite effektivt hvis man har ubearbeidede traumer, noe som nylig forskning har vist.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Vel, av de jeg har hatt seriøse forhold med er det 3 som har løyet og vært utro. Også har jeg generelt møtt mange drittsekker, men føler jeg har blitt en bedre menneskekjenner de siste årene. Det er veldig vondt å gå rundt å forvente det verste, og ja jeg vet det er min feil og at jeg må jobbe med meg selv og mine tanker. Skulle bare ønske jeg visste hvordan.

Før du kvitter deg med den forventningen om at han er en drittsekk, og det bare er et spørsmål om tid før han sårer deg, så vil alle dine forhold sannsynligvis gå rett til h**te.

Beklager, men ved å ta for gitt at alle menn er drittsekker så pålegger du alle du møter å måtte motbevise at de er drittsekker, noe som vil være fryktelig slitsomt for dem og som alltid vil pålegge dem en masse styr og ståk.

- de minste små detaljer vil måtte unnskyldes og detaljforklares (og du oppfattes som en kvinne som skaper drama av ingenting, - noe som er svært lite positivt).

Menn er like ulike i personlighet som kvinner. Alle menn har ikke de samme interesser, alle menn er ikke interessert i de samme ting.

Har du noen mannlige venner/kompiser/kolleger som du trives sammen med, eller kjenner du ingen menn utenom de du møter i dating/romantisk sammenheng?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...