AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Del Skrevet 10. februar 2015 Hjelp!!!!! Hvordan koker dere lasagneplater??? Jeg fyller på vann lar det koke også putter litt olje og salt. Men hver gang jeg skal koke platene, blir dem klistret sammen og blir ødelagt! Trenger råd/tips. Anonymous poster hash: d55eb...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Del Skrevet 10. februar 2015 Koker de inni lasangen... Anonymous poster hash: f8e94...2f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Del Skrevet 10. februar 2015 Hva? Skjønte ikke Hilsen TSAnonymous poster hash: d55eb...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Del Skrevet 10. februar 2015 Du skal ikke koke de, de stekes sammen med lasagnen i ovnen. Anonymous poster hash: 793a1...90b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Del Skrevet 10. februar 2015 Skal jeg lage lasagne koker jeg dem sammen med resten i formen. Men noen ganger trenger jeg platene til noe annet og koker dem som vanlig pasta i en stor kjele. Bruker ekstra olje og passer på å skille platene ofte (forsiktig for de går i stykker om du herjer for mye med dem). Ikke legg dem rett oppå hverandre og bruk gjerne flere kjeler om du trenger mange. Anonymous poster hash: 53db9...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. februar 2015 #6 Del Skrevet 10. februar 2015 Lasagneplatene kokes ikke for seg. Du legger bechamelsaus, kjøttsaus og lasagneplater lagvis, avslutter med bechamel og et dryss parmesan og putter hele greia i ovnen. Først da blir platene kokt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Del Skrevet 10. februar 2015 Du skal ikke koke de, de stekes sammen med lasagnen i ovnen.Anonymous poster hash: 793a1...90b Blir dem ikke harde...? Viste ikke at det skulle lages sånn lager ikke lasagne nettopp Pga det platene blir ødelagt når jeg koker dem som vanlig pasta ...Anonymous poster hash: d55eb...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Del Skrevet 10. februar 2015 Hvis det er lasagne du skal bruke platene til, er det som oftest forkokt, og kan dermed legges ukokte i lasagne før man setter den i ovnen - de blir ferdig kokte i løpet av steketiden. Jeg bruker i blant lasagneplater til å lage cannelloni av, da forkoker jeg dem i en vid gryte omtrent som du beskrev, 3-4 om gangen, og legger dem rett over på flat tallerken med plastfilm over fram til bruk. Det funker helt fint, men man må jo være litt lett på hånden så platene i revner om de har klistret seg i hverandre. Anonymous poster hash: 780ce...e1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Del Skrevet 10. februar 2015 Blir dem ikke harde...? Viste ikke at det skulle lages sånn lager ikke lasagne nettopp Pga det platene blir ødelagt når jeg koker dem som vanlig pasta ...Anonymous poster hash: d55eb...20e Neida! De blir ikke harde Anonymous poster hash: 793a1...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Del Skrevet 10. februar 2015 Blir dem ikke harde...? Viste ikke at det skulle lages sånn lager ikke lasagne nettopp Pga det platene blir ødelagt når jeg koker dem som vanlig pasta ...Anonymous poster hash: d55eb...20e Har du ikke lest på pakken?? Anonymous poster hash: 780ce...e1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Del Skrevet 10. februar 2015 Har du lest på lasangepakken? Lasagneplater brukes bare til lasagne. Du legger saus til lasagne i bunnen av formen, et lag med lasagneplater over, litt saus, et nytt lag med plater og sausmellom. Vanligvis 3 lag med lasagneplater med saus mellom, og avslutter med saus på toppen før du drysser revet ost på. Lasagneplatene skal ikke kokes, men brukes rett fra pakken. De stekes sammen med sausen i stekeovnen. Noe annet blir mislykket og som du alt har efart sammenklistret "tull". Anonymous poster hash: 351e3...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Del Skrevet 10. februar 2015 Blir dem ikke harde...? Viste ikke at det skulle lages sånn lager ikke lasagne nettopp Pga det platene blir ødelagt når jeg koker dem som vanlig pasta ...Anonymous poster hash: d55eb...20e Neida Så lenge du har nok saus og har lasagnen lenge nok i ovnen så blir de tilstrekkelig kokt. Anonymous poster hash: f8e94...2f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Del Skrevet 10. februar 2015 koker du de først og så legger de i lasagnen blir de jo overkokt og melete. Anonymous poster hash: d31f6...582 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Del Skrevet 10. februar 2015 Tusen takk for svaret dere flinke mennesker Anonymous poster hash: d55eb...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Del Skrevet 10. februar 2015 Lasagneplater brukes bare til lasagne. Det var bastant Jeg lager av og til en veldig enkel lasagne av kokte lasagneplater som leg legger lag på lag med kjøttsaus og ost og bare gratinerer kjapt. Tar 15 minutter i stedet for en time og kan lages i små porsjoner. Eller som en annen nevnte.. canelloni eller andre alternative pastaretter. Skjer ikke ofte at jeg koker dem, men det kan absolutt ha noe for seg om man ikke har tid eller ønske om å lage klassisk lasagne. Men her kan TS bare legge platene rett i formen sammen med sausene og steke i vei. Pass på at det er nok saus og at den ikke er for tykk, ellers vil ikke platene bli myke nok og lasagnen blir tørr. Platene absorberer noe av væsken, så det er bedre at den er for tynn enn for tykk. Anonymous poster hash: 53db9...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå